• 9
  • 10
2020-04-03, 11:14
Medlem
Efter att ha läst FUP tycker jag att det är osannolikt att det är den dömde som begått mordet. Det som är mest märkligt är att han säger att mordet har begåtts vid Täljstensvägens busshållplats och att blodet sprutade. Hundsök på morddagen gav ingen markering vid busshållplatsen eller mellan busshållplatsen och Täljstensvägen 2 där han påträffades döende i trapphuset. Den dömde hade en urvecklingsstörning och tycks ha varit tämligen isolerad och tycks ha levt i en fantasivärld varför han heller inte blev trodd när han "erkände" mordet för bekanta. Polisförhören har ibland verkat som om "vi fortsätter tills du minns rätt - lite åt quickhållet tycker jag nog -framförallt vid förhöret med den dömdes mamma som berättar att hon kan bekräfta en viss tidpunkt med hjälp av ett kvitto - något som polisen inte nappar på
Citera
2020-04-03, 19:02
Citat:
Ursprungligen postat av guldvag
Efter att ha läst FUP tycker jag att det är osannolikt att det är den dömde som begått mordet. Det som är mest märkligt är att han säger att mordet har begåtts vid Täljstensvägens busshållplats och att blodet sprutade. Hundsök på morddagen gav ingen markering vid busshållplatsen eller mellan busshållplatsen och Täljstensvägen 2 där han påträffades döende i trapphuset. Den dömde hade en urvecklingsstörning och tycks ha varit tämligen isolerad och tycks ha levt i en fantasivärld varför han heller inte blev trodd när han "erkände" mordet för bekanta. Polisförhören har ibland verkat som om "vi fortsätter tills du minns rätt - lite åt quickhållet tycker jag nog -framförallt vid förhöret med den dömdes mamma som berättar att hon kan bekräfta en viss tidpunkt med hjälp av ett kvitto - något som polisen inte nappar på

Lägg ner,!!! Killen hör hemma i rättpsyk och har gjort detta vansinnesdåd
Citera
2020-04-04, 07:59
Medlem
faktakommerut:har du läst FUP? Hur förklarar du att hundsök inte markerade för blod på och mellan busshållplatsen och trapphuset där han hittades? Om du hävdar att han är skyldig så förklara det. Nej den dömde är inte dömd till rättspsyk
Citera
2020-04-04, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av guldvag
faktakommerut:har du läst FUP? Hur förklarar du att hundsök inte markerade för blod på och mellan busshållplatsen och trapphuset där han hittades? Om du hävdar att han är skyldig så förklara det. Nej den dömde är inte dömd till rättspsyk

Skrev inte att han blev dömd för rättpsyk, skrev att han hör hemma där läs om läs rätt
Citera
2020-04-04, 13:22
Medlem
Jo faktakommerut - strunt i vem som läste rätt eller fel - min poäng är att polishundarna inte markerade för blodspår där mordet enligt bekännelsen skall ha skett - i övrigt har man i stort sett ingen stödbevisning för att den dömde verkligen har utfört mordet. Att han är avvikande kan vi nog vara ganska överens om. Men det medför inte automatiskt att han är skyldig. Bekännelsen kom 3 månader efter mordet - vid det laget hade nog mycket kommit fram om mordet skvallervägen
Citera
2020-05-24, 19:39
Medlem
Rastades avatar
Nu kan man lyssna på själva rättegången på Youtube.

https://youtu.be/-9yJNE0qVJI
Citera
2020-07-18, 20:43
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...et-i-eriksberg

Högsta domstolen nekar prövning
Citera
2024-02-29, 20:08
Medlem
Svenska fall S11 E03

Vilket vidrigt mord.

Gärningsman "Lindrigt utvecklingsstörd". Hoppas att han aldrig kommer ut igen.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in