Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-25, 08:45
Medlem
Thongsongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Hur var det att sitta i Västervik i övrigt? Hade du långt straff?

För de mesta bara nätverkstämplade folk.
Nope hade en kortare visit som jag hade egen inställning på. Åkte till öppen men efter 8 dagar hämtade dom mig och flyttade dit.

Väldigt många livstidare och svenska fall fanns det iallafall där.
Citera
2024-07-25, 08:50
Citat:
Ursprungligen postat av Thongsong
För de mesta bara nätverkstämplade folk.
Nope hade en kortare visit som jag hade egen inställning på. Åkte till öppen men efter 8 dagar hämtade dom mig och flyttade dit.

Väldigt många livstidare och svenska fall fanns det iallafall där.

Var det inte konstigt att du hamna där då med egen inställelse?
Citera
2024-07-25, 08:51
Medlem
Thongsongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Var det inte konstigt att du hamna där då med egen inställelse?

Sist var jag på hall kanske var därför (gamla papper)
Citera
2024-07-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thongsong
Satt med han på Västervik nyligen. Måste ändå säga att han var trevlig att surra med. Han har gjort 28år nu.
Har du sett honom när han tappar humöret? Man riktigt kände att hade han haft en kniv i handen nu, så hade man fått smaka på den.
För övrigt är det typiskt för psykopater att de kan upplevas som trevliga, men det är bara en falsk fasad.
Citera
2024-07-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vilka inlåsta, på rättspsykiatrisk vård eller fängelse, har suttit längst i nuläget? Räknar upp de jag känner till;

Johan Nilsson, f 1962 - Sitter på sluten psykiatrisk vård för två mord, det andra utfört då han hade permission från rättspsyk. Inlåst sedan 1982 (37 år). (FB) Mördade först pappa sedan mamma, Robertsfors 1982 och 1984
Jan Erik Swanström, f 1955 - Sitter på sluten psykiatrisk vård för bl a mordförsök, människorov och våldtäkt mot barn. Inlåst sedan 1987 (32 år).
Tommy Alexandersson, f 1948 - Avtjänar livstidsstraff för dubbelmord samt trippelmord i Stockholm. Inlåst sedan 1988 (31 år). Har inte fått sitt straff tidsbestämt. (FB) Suttit nära 30 år i fängelse, Tommy "Slaktarn" Alexandersson?
John Ausonius, f 1953 - Avtjänar livstidsstraff för bl a två mord, flera mordförsök och grova rån. Inlåst sedan 1992 (27 år). Har inte fått sitt straff tidsbestämt. (FB) Vad gör Lasermannen idag? (Sammanfogade ämnen)
Leif Rickardsson, f 1962 - Avtjänar livstidsstraff för rånmord i Linköping. Inlåst sedan 1995 (24 år). Har inte fått sitt straff tidsbestämt. (FB) Gräsligt mord i Johannelund(Linköping) 1995!

En person som saknas på min lista är en man som i slutet av 1980-talet dömdes till sluten psykiatrisk vård för våldtäkt. Han bröt sig in i en villa i Stockholm och våldtog kvinnan som bodde där. Han rymde från rättspsyk för några år sedan och hans bild visades i media. Är det någon som vet vilken man jag tänker på? Eller har fler namn till listan?

Kent Hammarström Har du glömt Han har suttit sen 1992 eller 93
Citera
2024-07-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Har du sett honom när han tappar humöret? Man riktigt kände att hade han haft en kniv i handen nu, så hade man fått smaka på den.
För övrigt är det typiskt för psykopater att de kan upplevas som trevliga, men det är bara en falsk fasad.
Har du någonsin kommenterat något bra om en Fånga någon gång? Jag tittade på en hel del av dina kommentarer och det är ju bara negativ uppenbara avsky du har om fångar, så jag känner att det är ganska ointressant att läsa vad du skriver. Jag har träffat en handfull fångvaktare som dig och jag känner för såna precis likadant som du verkar känna för alla intagna fångar. Det finns hatiska hatiska udda typer alla läger
Citera
2024-07-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Har du någonsin kommenterat något bra om en Fånga någon gång? Jag tittade på en hel del av dina kommentarer och det är ju bara negativ uppenbara avsky du har om fångar, så jag känner att det är ganska ointressant att läsa vad du skriver. Jag har träffat en handfull fångvaktare som dig och jag känner för såna precis likadant som du verkar känna för alla intagna fångar. Det finns hatiska hatiska udda typer alla läger
Buhu buhu vad synd det är om folk som mördar flera personer helt oprovocerat. Egentligen är det ju jättefina killar som bara råkat hamna i olyckliga omständigheter.
Citera
2024-07-31, 20:45
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Buhu buhu vad synd det är om folk som mördar flera personer helt oprovocerat. Egentligen är det ju jättefina killar som bara råkat hamna i olyckliga omständigheter.

har också läst dina kommentarer om en del fångar, du låter cynisk! Men åh andra sidan om du nu är kriminalvårdare, så kan jag köpa att många av dessa i finkan inte är några bra personer egentligen. och därmed inget bra att säga om dessa.

Är det ansträngande att bete sig hövligt och respektfullt mot fångarna som kriminalvårdare, trots att dessa kan uppfattas som mer rovdjursliknande personer?
Citera
2024-08-02, 22:08
Medlem
Thongsongs avatar
Citat:

Har sett en viss tendens. Han tog av sig naken o smörjande in sig i bsbyolja och tog plit dom gisslan.
Citera
2024-10-02, 19:20
Medlem
LibraryCops avatar
Anders Eklund (Engla-mördaren) lär väl kvala in på denna lista så småningom. Han har suttit i 16 år nu och kommer knappast släppas ut än på många år. Leif GW pratade lite om honom nyligen i programmet Veckan, och enligt Leif är Eklund en av de farligaste mördarna vi har, helt utan några tecken på att friskna till. Eklund kanske blir en som faktiskt får sitta och ruttna livet ut tills han dör.
Citera
2024-10-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Anders Eklund (Engla-mördaren) lär väl kvala in på denna lista så småningom. Han har suttit i 16 år nu och kommer knappast släppas ut än på många år. Leif GW pratade lite om honom nyligen i programmet Veckan, och enligt Leif är Eklund en av de farligaste mördarna vi har, helt utan några tecken på att friskna till. Eklund kanske blir en som faktiskt får sitta och ruttna livet ut tills han dör.

Ja det har Leif G.W. också sagt att A.E. mycket väl kan bli sittandes tills den dan han drar på sig träfracken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in