• 40
  • 80
  • 89
  • 90
  • 91
2019-08-14, 12:58
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Inte från häktet. Men från när han ble brottat i marken av pensionärerna i moskén.

Njaa.. jag tror fortfarande på att han blev nog misshandlad i häktet.. skadorna tyder på det.
Citera
2019-08-14, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Tro mig, jag är verkligen ingen nassekramare. Om det visar sig att det finns rasistiska motiv bakom mordet på styvsystern så är det, i mina ögon, en försvårande omständighet. Jag har noll sympati för en människa som ger sig på en oskyldiga på grund av deras ursprung. Speciellt östasiater då dessa har extra bra genetik när det gäller livslängd, hälsa och IQ. Hon skulle förmodligen höjt kvaliteten på den norska genpoolen om hon hade fått växa upp och skaffa barn där.

Det ursäktar dock inte att två fullvuxna män ger sig på en sinnesförvirrad pojke och misshandlar honom grovt, enbart för att han brutit sig in i deras moské och hittat på rackartyg.

Jag erkänner. Jag hade fel och du har naturligtvis rätt. Det är inte rimligt att två stora och starka män ger sig på en liten kille för ett harmlöst pojkstreck! Jag hoppas att den lille spjuvern Philip får ett rejält skadestånd för attentatet han utsattes för! Tack för att du stod på dig och hjälpte mig att komma till insikt!
Citera
2019-08-14, 13:07
Medlem
Citat:
Tro mig, jag är verkligen ingen nassekramare. Om det visar sig att det finns rasistiska motiv bakom mordet på styvsystern så är det, i mina ögon, en försvårande omständighet. Jag har noll sympati för en människa som ger sig på en oskyldiga på grund av deras ursprung. Speciellt östasiater då dessa har extra bra genetik när det gäller livslängd, hälsa och IQ. Hon skulle förmodligen höjt kvaliteten på den norska genpoolen om hon hade fått växa upp och skaffa barn där.

Det ursäktar dock inte att två fullvuxna män ger sig på en sinnesförvirrad pojke och misshandlar honom grovt, enbart för att han brutit sig in i deras moské och hittat på rackartyg.

Det blir lite väl genomskinligt att du bara är ute efter att provocera när du skriver "hittat på rackartyg" t.ex.. Där avslöjar du dig, och naturligtvis tycker du att det inte varit mer än rätt att han övermanmades om det istället varit en muslimsk terrorist, liksom det skulle varit bra om någon hade lyckats dra ut och brotta ner Akilov ur den där lastbilen på Drottningatan.

Självklarheter, bara fånigt att hävda något annat.

Inför ett pågående terrorattentat är det både lagligt och moraliskt rätt att ingripa med nödvändiga medel om det finns möjighet. Att ni incels skulle sakna modet är en annan fråga.
Citera
2019-08-14, 13:13
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Skitsnack! Det finns inga som helst belägg för det. Just därför är han misstänkt för försök till terrorbrott och inget annat kopplat till händelsen vid moskén.
Juridiskt sätt spelar känslor som din noll roll. Du är en irrelevant när du använder dig av känsloargument.

Det finns ingenting som säger att våldet muslimerna utövat ryms inom nödvärnsrätten.
Det är viktigt att det prövas, men jag tror med största sannolikhet att de kan dömas för grov misshandel eller mordförsök.
Det är uppenbart att han blivit torterad.
Blivit torterad? Grov misshandel? Jösses han har några blåmärken i ansiktet inte ens en svullnad.Inga frakturer. Han hade skjutvapen. Två gamlingar mor en 21 årig kille. Jösses. Hur fan kan man vränga till saker så? Mot rapparen var de 3 mot en som var betydligt de har vapen offret obeväpnad.
Citera
2019-08-14, 13:31
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Skribenterna som upprörs av hjältarna som förhindrade en potentiell massaker består av två typer.
1. De som vill provocera.
2. Veka nasse-incels som inser att de hade klarat sig lika dåligt som lille Philip om de varit i hans skor.
Således inget att lägga mer vikt vid.

De är inga hjältar för det norska samhället. De är islamister och bidrar med att sprida skitreligionen islam och dess destruktiva ideologi i ett välfungerande land. https://youtu.be/5Ru-cUbJeRQ?t=765

Verkligen inget illa menat mot gemene muslim, jag vill inte generalisera eller stigmatisera gruppen muslimer, det finns massvis med muslimsk bakgrund som gör vårt samhälle bättre.
Men däremot har ideologin, religionen, kulturen islam en mycket negativ påverkan på det västerländska samhället.

Männens handlingar var helt klart befogade och det var väldigt bra att de fick stopp på honom, för ingen i den där byggnaden förtjänade att dödas eller skadas av en jävla mördare. Men handlandet är ren självbevarelsedrift, alternativet om man inte gör något i den situationen är att man själv mister livet.

Kallas fight-or-flight-or-freeze response
Senast redigerad av kungarolf 2019-08-14 kl. 14:08.
Citera
2019-08-14, 13:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Skitsnack! Det finns inga som helst belägg för det. Just därför är han misstänkt för försök till terrorbrott och inget annat kopplat till händelsen vid moskén.
Juridiskt sätt spelar känslor som din noll roll. Du är en irrelevant när du använder dig av känsloargument.

Det finns ingenting som säger att våldet muslimerna utövat ryms inom nödvärnsrätten.
Det är viktigt att det prövas, men jag tror med största sannolikhet att de kan dömas för grov misshandel eller mordförsök.
Det är uppenbart att han blivit torterad.

Är du dum på riktigt eller spelar du dum?,Just nödvärnsrätten tog dom upp i veckans brott med anledning av att en man i skåne sköt ner två grabbar i sitt eget hem,både polis,åklagare och en advokat slog då fast att ju grövre våldsbrott det handlar om, ju grövre nödvärnsrätt har offret, alltså om någon skjuter eller hugger en kniv mot dej så säger lagen att du har all rätt att ta till alla medel för att försvara dej och andra, ja till och med att döda förövaren
Citera
2019-08-14, 13:47
Medlem
Citat:
Jag erkänner. Jag hade fel och du har naturligtvis rätt. Det är inte rimligt att två stora och starka män ger sig på en liten kille för ett harmlöst pojkstreck! Jag hoppas att den lille spjuvern Philip får ett rejält skadestånd för attentatet han utsattes för! Tack för att du stod på dig och hjälpte mig att komma till insikt!

Tack själv! Det är inte alla som klarar av att erkänna när de har fel. Diskussioner på internet urartar ofta i något slags skyttegravskrig där ingen lyckas övertyga den andra. Kul att för en gångs skull se någon som tar till sig andras argument och låter sig påverkas av dem.
Citera
2019-08-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Att ni incels skulle sakna modet är en annan fråga.

Jag är ingen incel. Jag har sex minst en gång i veckan. Huruvida jag är modig nog att stoppa ett våldsdåd vet jag inte. Jag hoppas aldrig behöva hamna i en sådan situation. Självklart hoppas jag, som alla, att jag ska klara av att hålla huvudet kallt och göra det rätta. Alla har nog grubblat över hypotetiska situationer där deras mod testas. Det finns stunder i livet då jag har imponerats över min egen förmåga att agera i trängda situationer. Men det finns också stunder då jag blivit helt handlingsförlamad när jag utsatts för press. Så jag vet faktiskt inte om jag har modet. En sak är dock säker, om man inte klarar av att agera korrekt så kommer man nog gräma sig för resten av sitt liv.
Citera
2019-08-14, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
De är inga hjältar för det norska samhället. De är islamister och bidrar med att sprida skitreligionen islam och dess destruktiva ideologi i ett välfungerande land. Verkligen inget illa menat mot gemene muslim, jag vill inte generalisera eller stigmatisera gruppen muslimer, det finns massvis med muslimer som gör vårt samhälle bättre.
Men däremot har ideologin, religionen, kulturen islam en mycket negativ påverkan på det västerländska samhället.

Männens handlingar var helt klart befogade och det var väldigt bra att de fick stopp på honom, för ingen i den där byggnaden förtjänade att dödas eller skadas av en jävla mördare. Men handlandet är ren självbevarelsedrift, alternativet om man inte gör något i den situationen är att man själv mister livet.

Kallas fight-or-flight-or-freeze response

Det fetade är fullständigt ovidkommande, alldeles oberoende av vad man tycker om islam. Ditt hat mot en specifik grupp grumlar ditt förstånd! När du inte klarar av att ta avstånd från skiten utan att behöva beskriva hur illa du tycker om islam är du lika knäpp som de vänstertokar som inte kan fördöma islamistiska terrordåd utan att först berätta hur förtryckta muslimer är.

Den dagen jag och mina nära blir attackerade av en beväpnad potentiell terrormördare hoppas jag att jag och några andra reagerar med kamp, istället för flykt eller frysning. Precis som de två herrar som avväpnade Philip eller varför inte Roy Larner "Lion of London Bridge". Att den sistnämnda är en fotbollshuligan för Millwall är också fullständigt ovidkommande i sammanhanget.

Haha, Roy, vilken jävvla hjälte!!
https://www.thesun.co.uk/news/377821...arner-new-job/
Citera
2019-08-14, 14:16
Bannlyst
Citat:
Tack själv! Det är inte alla som klarar av att erkänna när de har fel. Diskussioner på internet urartar ofta i något slags skyttegravskrig där ingen lyckas övertyga den andra. Kul att för en gångs skull se någon som tar till sig andras argument och låter sig påverkas av dem.
Tack för berömmet! Själv är jag mest tacksam för att det finns människor som du, som med änglars tålamod orkar hålla ut medan vi andra sakta — sakta — kommer till insikt.
Citera
2019-08-14, 14:26
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Det fetade är fullständigt ovidkommande, alldeles oberoende av vad man tycker om islam. Ditt hat mot en specifik grupp grumlar ditt förstånd! När du inte klarar av att ta avstånd från skiten utan att behöva beskriva hur illa du tycker om islam är du lika knäpp som de vänstertokar som inte kan fördöma islamistiska terrordåd utan att först berätta hur förtryckta muslimer är.

Den dagen jag och mina nära blir attackerade av en beväpnad potentiell terrormördare hoppas jag att jag och några andra reagerar med kamp, istället för flykt eller frysning. Precis som de två herrar som avväpnade Philip eller varför inte Roy Larner "Lion of London Bridge". Att den sistnämnda är en fotbollshuligan för Millwall är också fullständigt ovidkommande i sammanhanget.

Haha, Roy, vilken jävvla hjälte!!
https://www.thesun.co.uk/news/377821...arner-new-job/

Islamism är enligt min mening samma sak som nazism, det går även att hitta bra saker ned nazismen om man anstränger sig, exempelvis deras djurrättslagar och naturvärnande.
Två ideologier som är extremt destruktiva för samhället. Det ser vi här exempelvis: https://youtu.be/5Ru-cUbJeRQ?t=765
Eller när blinda personer med rätt till färdtjänst nekas körning av muslimska förare som anser att hundar är onda och smutsiga.

Däremot betyder inte det att alla muslimer är dåliga människor, eller att alla tyskar är dåliga människor för att de lät Hitler komma till makten. Man måste skilja på en ideologi och en människa.

Nej det är inte helt ovidkommande om man ska prata om en person som är hjälte. Din definition av hjälte skiljer sig från min. Jag anser inte att folk som de är hjältar, speciellt inte nationalhjältar. Det de gjorde var bra och det var befogat. Men för mig är de inga hjältar. Hjältar för vem? För det norska samhället som islamiseras? De gjorde rätt och ska ha en klapp på axeln, men i min värld är de inga hjältar. VERKLIGEN INTE! Kallas självbevarelsedrift. Det är en naturlig reaktion i en farlig situation.
Senast redigerad av kungarolf 2019-08-14 kl. 14:30.
Citera
2019-08-14, 14:45
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Skribenterna som upprörs av hjältarna som förhindrade en potentiell massaker består av två typer.
1. De som vill provocera.
2. Veka nasse-incels som inser att de hade klarat sig lika dåligt som lille Philip om de varit i hans skor.
Således inget att lägga mer vikt vid.

Låt oss gå in på begreppet hjälte. För mig är en hjälte någon som gör något utöver det vanliga, ENDAST för att hjälpa eller rädda andra människor, genom att offra sig själv.
Helst ska personen ha reflekterat över händelsens konsekvenser i förväg och trots eventuell stor förlust väljer att offra sig. Det ska gärna finnas ett bättre alternativ som man väljer att strunta i.

Hur många var det där inne? 3 Pers?
Det är ren självbevarelsedrift i den situationen att stoppa personen i fråga, alternativet var antagligen att de själva skulle dött annars. Reaktionen var inget utöver de vanliga, tvärt om är det en extremt vanlig reaktion, en naturlig och oreflekterad reaktion. Det finns som sagt ett begrepp för deras handlande, fight or flight

Jag kan inte se hur de är hjältar, jag är ledsen.

Däremot var deras handlande rätt och försvarbart, alla dagar i veckan!!
Senast redigerad av kungarolf 2019-08-14 kl. 14:56.
Citera
  • 40
  • 80
  • 89
  • 90
  • 91

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in