• 4
  • 5
2019-08-11, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Varför skulle man inte ta livet av sig med heroin? Är väl en av de droger som man somnar in "gott".

Han menar nog mer, vem får självmordstankar när man är hög som ett hus på heroin...

Men kanske går att snea på heroin eller att man blir extremt skamfylld under ruset. Eller så vet han vad han pratar om och TS är full av skitsnack.
Citera
2019-08-11, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Varför skulle man inte ta livet av sig med heroin? Är väl en av de droger som man somnar in "gott".

Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Han menar nog mer, vem får självmordstankar när man är hög som ett hus på heroin...

Men kanske går att snea på heroin eller att man blir extremt skamfylld under ruset. Eller så vet han vad han pratar om och TS är full av skitsnack.

STABILO99 menar väl antagligen att det finns folk som väljer att ta självmord med en medvetet överdos på heroin istället för tex. slänga sig framför en lastbil. Jag vet vad jag skulle välja i alla fall.

ONT:

Skönt att det gick bra för dig OCH barnet. Dags att söka seriös hjälp om du inte redan har gjort det, va?

EDIT: Sorry. När jag läser igen så verkar det som att det är precis det du förklarar.
Senast redigerad av akakajajj 2019-08-11 kl. 04:01.
Citera
2019-08-11, 12:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schkog
Kvinna 26 år, har svalt 200mg oxy, håller även på att nodda då jag även tagit heroin för en timme sedan, sköljde nu ner min oxy med sprit...

Jag har tagit heroin och oxy sedan druckit alkohol för att ta mitt liv
Jag ångrar mig, jag har barn i hemmet, dotter 1 år
Ingen polis, jag kommer bli av med barnet
Jag kommer dö, snälla gud hjälp mig ur det här

Jag lider med dig. Som tur är har du denna gång klarat dig då 200mg ocycodone normalt inte räcker för att begå självmord.

Heroin är djävulens drog. Du måste söka hjälp både för din egen och dotterns skull. Varför vill du dö när du fått en liten dotter? Hon är helt oskyldig. Du är hennes universum och helt hjälplös utan dig. Hon behöver din omvårdnad och kärlek. Fokusera på henne och försök hålla dåliga tankar borta.
Citera
2019-08-11, 12:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schkog
Ingen polis, jag kommer bli av med barnet

Rättelse: Barnet kommer att bli av med Dig, vilket under omständigheterna ser ut att vara det mest hälsosamma alternativet för barnet i nuläget.
Citera
2019-08-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag lider med dig. Som tur är har du denna gång klarat dig då 200mg ocycodone normalt inte räcker för att begå självmord.

Heroin är djävulens drog. Du måste söka hjälp både för din egen och dotterns skull. Varför vill du dö när du fått en liten dotter? Hon är helt oskyldig. Du är hennes universum och helt hjälplös utan dig. Hon behöver din omvårdnad och kärlek. Fokusera på henne och försök hålla dåliga tankar borta.
200mg oxy är absolut dödligt. Tolerans Krossat, intagningsätt och tolerans spelar såklart roll. Kan gott och väl med stor sannolikhet dö. Oralt i depot utan tolerans räcker nog.
Senast redigerad av Oskyldigsomenbrud 2019-08-11 kl. 13:19.
Citera
2019-08-11, 13:37
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
200mg oxy är absolut dödligt. Tolerans Krossat, intagningsätt och tolerans spelar såklart roll. Kan gott och väl med stor sannolikhet dö. Oralt i depot utan tolerans räcker nog.

Ja, 200mg kan vara en livsfarlig dos om man inte är tolerant men för en långtidsbrukare är den normalt inte dödlig.

Från Fass: Patienter med cancerrelaterad smärta kan behöva doser på 80 till 120 mg som i individuella fall kan ökas till upp till 400 mg. Om ännu högre doser behövs, skall dosen bestämmas individuellt och effekten vägas mot toleransen och risken för biverkningar.
Senast redigerad av DickeFix 2019-08-11 kl. 13:40.
Citera
2019-08-11, 14:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Nu när du vaknat ur pundarkoman kanske du kan ta tag i ditt liv.

Att sitta och punda heroin med sin bebis är fan det vidrigaste man kan göra och givetvis förtjänar du inte vårdnaden av ditt barn i det här läget, tills du tagit itu med dina egna demoner.

Men du kan ta dig ur missbruket, bli clean och ta tillbaka ditt liv.
Citera
2019-08-13, 09:54
Medlem
RapLifes avatar
Det du borde göra är att först och främst ringa soc och göra en anonym orosanmälan på dig själv sen ringer du beroendecentrum och säger att drogerna gjort dig inkapabel att ta hand om dina barn så kanske du så småningom vara en förälder.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in