Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-08-18, 17:05
Medlem
Adelaides avatar
Finns det mjlighet att f ett sommarjobb i London som svensk? Hur gr det till isf?
Har varit i London och jag diggar staden vldigt mycket och skulle grna jobba dr nsta sommar, men vet inte riktigt hur och om det funkar? Fr jag antar att det r mer komplicerat n i Sverige dr det i princip r CV - intervju - anstllning?
Citera
2019-08-18, 17:16
Bannlyst
Beror nog p vad du sker efter. Du kan kanske kika p Arbetsfrmedlingens hemsida fr jobb i London? Dr kan du f ett hum om vilka kriterier man behver uppfylla fr olika jobb.
Citera
2019-08-18, 17:21
Medlem
I och med att Storbritannien ser ut att lmna EU i oktober s kommer du troligen inte ha mjlighet att sommarjobba dr framver d det kommer att krvas arbetsvisum. Arbetsvisum kommer troligen bara att g att f fr mer kvalificerade tjnster och fretag kommer helt skert inte att ordna arbetsvisum fr ett sommarjobb d kostnaden r fr stor.
Citera
2019-08-18, 17:44
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Finns det mjlighet att f ett sommarjobb i London som svensk? Hur gr det till isf?
Har varit i London och jag diggar staden vldigt mycket och skulle grna jobba dr nsta sommar, men vet inte riktigt hur och om det funkar? Fr jag antar att det r mer komplicerat n i Sverige dr det i princip r CV - intervju - anstllning?

Kolla med olika rekryteringsfretag. Finns nog massor av sommar jobb. Att jobba i London r dock inte s verdrivet roligt. Gjorde det i och fr sig fr mnga r sedan, men det var en mardrm. Boende och mat r sjukt dyrt, ven om du bor en bit utanfr centrum.

Fr jobb utomlands, kolla exempelvis
www.monster.se

https://roligajobb.nu/salj/?gclid=Cj...BoCiIgQAvD_BwE

https://scanjob.dk/jobs/svensktaland...BoCIeQQAvD_BwE

Bara googla lite s kommer du garanterat hitta. r du osker p en arbetsgivare, googla dom och ls vad andra tycker.

Lycka till
Citera
2019-08-19, 18:55
Moderator
tobess avatar
Massvis med OT raderat. Trden handlar INTE om vilken slags stad London r eller vilka andra stder som r bttre.

TS frgar efter rd nr det gller att ska sommarjobb i London och hur anstllningsprocessen ser ut jmfrt med i Sverige.

/Moderator
Citera
2019-08-19, 19:11
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Hur gammal r du...?

Innan brexit var det bara att ka ver och g runt p restauranger, barer, pubar, hotell osv och frga. Jobb fanns men ingen bra ln och du fr pendla riktigt lngt fr ett boende som inte r svindyrt. Ingen glamour precis...

Efter de lmnat EU funkar det inte. Om du inte jobbar svart frsts...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in