2024-03-23, 14:51
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Inte lyssnat på dom på ett bra tag men för flera år sedan var det ett av dom banden som gick mest på repeat. Minns att jag lyssnade väldigt mycket på dom för ca 10 år sedan.

Och när du lyssnade som mest på denna krigsmaskin från Dalarna, vilka favoriter hade du då? Sånt är ju alltid kul att veta.
Citera
2024-03-23, 14:52
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det man kan infoga i tråden är att Pär Sundström från Sabaton var aktuell i en paneldiskussion. Lord Ahriman från Dark Funeral var också med.

Det var iofs 27 nov 2015 så ingenting som är rykande färskt, men ändå.

- Länkar till: Seminarium om svensk hårdrock 27 nov - frågestund (Export Music Sweden)

Citat:
Efter paneldiskussionen om hårdrock på export öppnades det upp för publikfrågor.

00:07​ Hur gör ni för att få skivor att leva längre i dessa streamingtider?
06:32​ Hur kommer musikerns roll bli när mellanhänder och skivbolag avvecklas?
09:20​ Hur kan band få sina samarbetspartners att ta del av de ekonomiska riskerna?
19:58​ Hur ser ni på att släppa flera singlar framför ett helt album?
23:57​ Tror ni att det kommer en ny cykel där album uppskattas?
26:57​ Hur mycket fokus inför en ny albumrelease ska man ge på att trycka skivor mot t.ex. merchandise?
29:00​ Vilken land är ni störst i?
29:42​ Vilka nya länder vill ni ta er in i?
35:23​ Utlandstips?
Citera
2024-03-24, 08:54
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Och när du lyssnade som mest på denna krigsmaskin från Dalarna, vilka favoriter hade du då? Sånt är ju alltid kul att veta.

Swedish Pagons var den låten som fick mig att börja att lyssna på Sabaton.
Citera
2024-03-24, 08:56
Medlem
snurresprettiss avatar
Nånting som jag verkligen gillar med Sabaton är att dom har sådan kraft, sådan power i sin musik. Rejält men ändå lätt att följa med i.
Citera
2024-03-24, 09:16
Medlem
mdlbs avatar
Lyssnade på och såg dom en hel del under det tidiga 00-talet när dom turnerade med Primo Victoria och Attero Dominatus. Sen blev det ett ganska långt uppehåll med sporadiska nostalgilyssningar här och där. Nu har jag tagit upp dom igen men i princip bara Carolus Rex, en helt otrolig platta.
Citera
2024-03-24, 09:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdlb
Lyssnade på och såg dom en hel del under det tidiga 00-talet när dom turnerade med Primo Victoria och Attero Dominatus. Sen blev det ett ganska långt uppehåll med sporadiska nostalgilyssningar här och där. Nu har jag tagit upp dom igen men i princip bara Carolus Rex, en helt otrolig platta.

Sabaton har gjort så fruktansvärt mycket som är bra och lyssningsbart.
Citera
2024-03-24, 09:23
Medlem
mdlbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Sabaton har gjort så fruktansvärt mycket som är bra och lyssningsbart.

The Great War slog ner som en bomb efter, vad jag tyckte, var ett par ljumna plattor dessförinnan. Men maken till hitmakare inom metal, det hör man inte ofta. Det svänger, refränger som sätter sig och man blir sjukt taggad så det är bra om man ska göra något krävande.
Citera
2024-03-24, 23:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
The Great War slog ner som en bomb efter, vad jag tyckte, var ett par ljumna plattor dessförinnan. Men maken till hitmakare inom metal, det hör man inte ofta. Det svänger, refränger som sätter sig och man blir sjukt taggad så det är bra om man ska göra något krävande.

Vilka skivor var det du tyckte var "ljumna" ?
Carolus Rex skivan är väl en av deras storsäljare numera
Citera
2024-03-25, 17:21
Medlem
mdlbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vilka skivor var det du tyckte var "ljumna" ?
Carolus Rex skivan är väl en av deras storsäljare numera

Heroes och The Last Stand.
Citera
2024-03-25, 18:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Heroes och The Last Stand.

Kan hålla med om att Heroes är lite av en mellanplatta, men The Last Stand tycker jag ändå har några sköna hits, såsom "The Lost Battalion", "Rorke's Drift" och titelspåret. Men visst, The Great War sopar banan med de två föregångarna, det ska man inte sticka under stol med.
Citera
2024-03-26, 00:00
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Låten Soldier Of 3 Armies som handlar om Lauri Törni har fått mig intresserad att läsa boken om honom, någon som har läst boken? Och kan ge en Recension?

https://www.storytel.com/se/books/krigaren-lauri-t%C3%B6rni-fr%C3%A5n-vinterkriget-till-vietnam-1295708
Citera
2024-03-31, 21:23
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Jag har tänkt borra igenom Sabatons diskografi (studioalbum) och posta recensioner av alla deras hittills släppta fullängdare, 10 stycken:

1. "Primo Victoria" (2005)
2. "Attero Dominatus" (2006)
3. "Metalizer" (2007)
4. "The Art Of War" (2008)
5. "Coat Of Arms" (2010)
6. "Carolus Rex" (2012)
7. "Heroes" (2014)
8. "The Last Stand" (2016)
9. "The Great War" (2019)
10. "The War To End All Wars" (2022)

Kommentera gärna om ni håller med - eller inte håller med.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2024-03-31 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in