Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-07-28, 21:27
  #13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Kommer säkert bli lite hatad nu men gillade Sonic Adventure 1 till Dreamcast. Förvisso var man rätt ung då.
Mellan banorna så fanns det som en öppen värld som man kunda utforska och glida runt i och göra vissa sidosaker. Banorna var sedan lite mer unika och inte så generiska. Givetvis hade dom försökt här att göra lite som mario 64.
Det ár faktiskt mitt favorit sonicspel. Jag tycker att sonic lämpar sig mycket bättre för 3d då det är omöjligt att hänga med i vad som händer i sonicfart i 2d.
Citera
2021-07-28, 21:31
  #14
Medlem
TheJackets avatar
En hel del grymt bra spel, en hel del skit
Citera
2023-09-27, 23:47
  #15
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiaotzu
Sonic har ju under senare år fått en väldigt dåligt rykte. Faktum är att många spelare som i övrigt gillar platformsspel skulle förneka att vara Sonic-fans eftersom det finns ett tabu mot att vara just ett Sonic-fan. Det finns en bild av att Sonic spelen är så dåliga att bara furries och knäppskallar (typ Chris-chan) fortfarande gillar igelkotten och hans franchise.

Själv anser jag att de klassiska Sonic spelen till Mega Drive hör till de bästa spel som någonsin gjorts. Vad gäller seriens 3D spel varierar kvaliteten såpass mycket att det är svårt att säga någonting sammanfattande om dom. Men visst, inget 3D Sonic spel har kommit upp i samma kvalitet som till exempel Marios bästa 3D äventyr. Själv har jag dock en soft spot för de båda Adventure spelen, framförallt det första.

Åsikter om Sonic och hans spel i både två och tre dimensioner?
Jag var rejält sonic-fan innan första Segat inhandlades. Underdogs liksom, what's not to like?

Sitter nu här med SMD och Sonic 1, 2 och 3, och ja, njaä... rätt besviken. Har iofs blivit så gammal att t.o.m. SM64 blivit tråkigt, tillika de gamla sidrullarna på SNES. Ändå känns det som Sonic saknar något. Full sula genom varje bana, undvikande av hinder och evigt ringsamlande blir tämligen repetitivt och obelönande i längden. Har man ovanlig tur får man något extraliv, men att man blir stor och stark och kan massakera sina fiender, eller får någon belöning i slutet (förutom fler ringar som i realiteten inte betyder någonting) existerar inte här.

Sonic CD verkar intressant. Samma repetitiva gameplay, men byggt på höjden och ser snyggt ut med varierande miljöer.
Spinball verkar nice, märkligt nog främst på gamla Master System.
Och 2-spelarläget på Sonic 2 är ju guld!
Citera
2023-09-29, 16:08
  #16
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Sonic är ett flipperspel. Och utvecklarna får ju liksom tänka på Sonic utifrån att det är just ett flipperspel, något som de inte alltid har gjort.
Citera
2023-10-08, 20:53
  #17
Medlem
Gosifs avatar
Ska jag vara ärlig så är det inte vidare.. Man jagar ringar och plötsligt springer man emot spakar.. hoppar upp från rampar och tar fart..

Musiken bär upp spelen (1-2 för mig) mest

Växte inte upp med sega men vet att massa polare hade det..

Skum spelserie hur som
Citera
2023-10-11, 18:46
  #18
Avstängd
johkv637s avatar
Tror bara jag spelat Sonic 1 och 2 till Megadrive, var aldrig några favoritspel måste jag säga
Citera
2023-11-05, 01:18
  #19
Medlem
DeeDoo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Tror bara jag spelat Sonic 1 och 2 till Megadrive, var aldrig några favoritspel måste jag säga

Samma för mig. Har provat Sonic mest på senare dar och det har inte varit nån större hit tycker jag.
Citera
2023-11-11, 12:33
  #20
Medlem
Första spelet var magiskt. Körde dom när dom kom och sega fortfarande var stora.
Inte spelat Sonic efter förfallet.
Citera
2024-01-25, 02:13
  #21
Medlem
75190255508s avatar
Jag satt och spelade igenom SMD-spelen nyligen. 1 och 2 kör jag en gång per år eller så, men 3 var det väldigt länge sedan jag testade. Jag har många bra minnen från spelet men det som chockade mig var att så gott som allt jag gillade med 3 var inte från originalet utan från Knuckles-tillägget. Banorna, musiken, bossarna, allt var bättre i Sonic & Knuckles.
Citera
2024-01-26, 07:48
  #22
Medlem
Kasst spel
Citera
2024-01-27, 04:59
  #23
Medlem
Nu var det ganska många år sedan som jag var aktiv inom Sonic spelen och har kommit bra många nya spel sedan dess. Under tiden som jag var uppdaterad inom Sonic Spelen så varierade de rejält i I kvalite. De flesta 2D spelen på sega Mega Drive var suveräna, Adventure 1 och 2 var också riktigt grymma och såväl Colours. Sonic 06 på ps3 sög arsle och var fullt med buggar, Black Knight och the Secret Ring på Wii var urusla, Unleashed också riktigt jävla dåligt och Shadow the Hedgehog ska man inte tala om

Vilka spel tycker ni är värda att ge en chans om man nu skulle vilja göra en comeback? Är Frontiers något att satsa på eller är den bara skit?
Citera
2024-01-29, 00:18
  #24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gillar Sonic. Men så har jag varit ganska selektiv med de moderna spelen som får mycket skit. Mania. Generations. Och nu senast frontiers är de jag spelat bortsett från de gamla klassikerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Erubatos
Nu var det ganska många år sedan som jag var aktiv inom Sonic spelen och har kommit bra många nya spel sedan dess. Under tiden som jag var uppdaterad inom Sonic Spelen så varierade de rejält i I kvalite. De flesta 2D spelen på sega Mega Drive var suveräna, Adventure 1 och 2 var också riktigt grymma och såväl Colours. Sonic 06 på ps3 sög arsle och var fullt med buggar, Black Knight och the Secret Ring på Wii var urusla, Unleashed också riktigt jävla dåligt och Shadow the Hedgehog ska man inte tala om

Vilka spel tycker ni är värda att ge en chans om man nu skulle vilja göra en comeback? Är Frontiers något att satsa på eller är den bara skit?
Som skrivet ovan har jag spelat 3 av de moderna spelen.

Generations är ju äldre och på PS3 generationen konsoler. Men finns på PC om du spelar det. En blandning av klassisk 2D och moderna 3D sonic. Ett av de mer omtyckta moderna spelen. Såklart halva är ju klassiskt 2D sonic som inte kan gå fel. Men även 3D banorna är kul. Bra gjort spel utan buggar och annat av min erfarenhet.

Mania är bara 2D och mer klassiskt. Riktigt bra. Men som sagt 2D formulan tycker jag aldrig varit något fel med. Spelet är ett love letter till gamla Sonic.

Senaste är ju Frontiers. Gjorde en tråd om det. Skrev såhär när jag var klar med spelet.

(FB) Sonic Frontiers

Kanske lite långt skrivet men TLDR versionen var stark 9a. Bästa moderna Sonic enligt mig. Sjukt bra musik, främst första bossen (undefeatable heter låten). Är ju en öppen värld man tar sig runt i för att sen hoppa in i mer traditionella linjära Sonic banor. Mest 3D. Men främst den öppna världen är jävligt kul att ta sig runt i.

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback