Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-05, 23:27
Medlem
-Hengpung-s avatar
Var har podden tagit vägen? Vi står inför ett val, tåls ej det att kommenteras eller ska det få gå obemärkt förbi för att prata om raketer i vakuum i stället?
Citera
2022-09-07, 19:59
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Var har podden tagit vägen? Vi står inför ett val, tåls ej det att kommenteras eller ska det få gå obemärkt förbi för att prata om raketer i vakuum i stället?
Det skall enligt uppgift komma om ett par veckor; vad valet beträffar är det redan avgjort, eller hur? Tolv gubbar i ett styrelserum har redan bestäm politiken i hundra år framåt enligt Cui Bono.
Citera
2022-09-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Det skall enligt uppgift komma om ett par veckor; vad valet beträffar är det redan avgjort, eller hur? .

Jag gissar att det kommer att handla mycket om Tychosmodellen. Det har kommit ut en ny version av Simons bok där han gjort ytterligare våld på fysikens lagar och allmänt accepterad astronomi. Han och Patrixx tycks på allvar tro att de har rätt och att alla andra har fel. För den som är intresserad kan en lämplig sökning på Youtube leda fram till de kanaler dit de blivit inbjudna att förklara modellen. De som driver de här kanalerna verkar lita på våra RCB-vänner och de raljerar med etablerad astronomi och fysik. Sorgligt att det inte finns någon auktoritet som vill ta sig an duon.

Ett annat ämne som kan komma upp är icke-existensen av virus. Här har vi figuren "John Blaid" som agerar självlärd forskare, precis som Simon. Det sjuka är att de är så öppna med hur j...a bra de själva tycker att de är och hur lite alla andra förstått.

Trots att jag på förhand känner till upplägget och hur oförbätterliga de är ser jag fram emot eländet
Citera
2022-09-13, 17:04
Medlem
PLÖTSLIGT HÄNDER DET! Jag har hållit mig lite utanför sedan det slutgiltigt bevisades att Cui Bono är en Ryss-finansierad psyop och/eller humorgrupp som drivs av skådespelare (betalda eller frivilliga får vara osagt) för att förlöjliga konspirationsteorier. Men nu när jag fick nedanstående inbjudan kan jag inte hålla mig längre. JAG SKALL GÅ MED I ILLUMINATI! Äntligen kan jag lyfta på förlåten och få höra hur det gick till på alla mötena när de bestämde sig för att hitta på satelliter, zeppelinare, virus och allt annat som vi blivit lurade att tro på. Pengarna kommer också väl till pass. OBS försök nu inte sno min inbjudan, den är personlig, den kom ju direkt till min emailadress!

Citat:
Hälsningar, från Illuminatis världselitimperium. Ta de fattiga,
behövande och begåvade till rampljuset av berömmelse, rikedomar,
makter och säkerhet, bli erkänd i din verksamhet, politiska ras, stig
till toppen i vad du än gör, bli skyddad andligt och fysiskt! Allt
detta kommer du att uppnå på ett ögonblick när du blir initierad till
det stora Illuminati-imperiet. När du väl är initierad till
Illuminati-imperiet kommer du att få många förmåner, såsom kunskap,
kontakter och även en omedelbar 1,5 USD, miljoner USD, kontantförmån
för donationer som en belöning till dig för ditt medlemskap i
Illuminati-brödraskapet. Observera: att det här e-postmeddelandet
skapades enbart för vårt rekryteringssystem som avslutas nästa månad
och det här erbjudandet är endast för unika; om du inte menar allvar
med att gå med i Illuminati-imperiet, råder du dig att inte kontakta
oss alls. Detta beror på att illojalitet högst inte tolereras här i
vår organisation. Går du med på att vara medlem i Illuminatis nya
världsordning? Om ja!. Svara oss sedan på vår direktrekryteringsmail
endast på: illuminati00666@aol.com Observera, vänligen se till att
alla dina svar skickas direkt till e-postmeddelandet ovan endast på:>
illuminati00666@aol.com För mer instruktioner om vårt medlemskap
bearbeta. Obs: Vissa e-postleverantörer placerar felaktigt officiella
Illuminati-meddelanden i sin skräppost-/skräpmapp eller
marknadsföringsmapp. Detta kan avleda och utesluta våra svar på dina
e-postmeddelanden. Illuminati.
Citera
2022-09-16, 05:17
Medlem
patrixxs avatar
Nytt avsnitt ute nu. Jag har verkligen förstått de här åren att väldigt många människor inte kan överväga vissa saker. Och som jag brukar säga - Kan man inte ställa en fråga är det inte möjligt att få svar på den. Vi lever i en medeltid men renässansen växer sig starkare för varje dag. Allt fler kan exempelvis ställa sig frågan om huruvida virus existerar och konstatera att det aldrig bekräftats vetenskapligt. Och då blir det lättare att inse att raketer inte kan skapa framdrift i rymden och att Jorden inte kan kretsa kring Solen.

Ha det /Patrik
Senast redigerad av patrixx 2022-09-16 kl. 05:20.
Citera
2022-09-16, 15:59
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Nytt avsnitt ute nu. Jag har verkligen förstått de här åren att väldigt många människor inte kan överväga vissa saker. Och som jag brukar säga - Kan man inte ställa en fråga är det inte möjligt att få svar på den. Vi lever i en medeltid men renässansen växer sig starkare för varje dag. Allt fler kan exempelvis ställa sig frågan om huruvida virus existerar och konstatera att det aldrig bekräftats vetenskapligt. Och då blir det lättare att inse att raketer inte kan skapa framdrift i rymden och att Jorden inte kan kretsa kring Solen.

Ha det /Patrik

Vad har virus med raketer att göra din onyktre pellejöns?
Citera
2022-09-16, 21:06
Medlem
Citat:

Ha det /Patrik

Eftersom jag som tidigare meddelats gått med i Illuminati kan jag nu omedelbart avfärda alla dessa bisarra påståenden. Jag har redan varit med på två möten, burit den ceremoniella toppluvan och planerat nästa års världshändelser (förhandstips: skådespelaren som porträtterar "Putin" kommer verkligen att få jobba för lönen!). Vi tar det i ordning:
* Virus finns naturligtvis. Dock är de inte de självreplikerande cellparasiter som "vetenskapen" har lurat i er, utan de är små rödnästa gubbar som löser korsord inuti blodådrorna samtidigt som de sparkar på blodplättarna. Anledningen till att man blir snuvig när man är förkyld är att gubbarna klättrar upp i näsgångarna och loskar - mycket obehagligt!
* Självklart kan raketer flyga i rymden. Rymden är dock inte det tomrum som så kallade "astronomer" och "fysiker" påstår, utan det består av en genomskinlig massa gjord av lika delar gelatin och vattenglas. Detta ämne kan raketer "ta spjärn" mot och flyga runt i hur mycket de vill.
* Att solen kretsar kring jorden är också nonsens. Jorden, månen och solen kretsar alla kring en pensionerad civilingenjör vid namn Eben Silltoft. Eben har ett snöre som han fäst alla himlakropparna med, och kan genom att dra i det kontrollera omloppsbanorna och viktiga fenomen såsom solförmörkelse. Men Eben börjar bli lite för gammal för det här, så Illuminati letar nu efter en frivillig som kan ta över - kontakta mig om du är intresserad!
Ja det var vad jag kunde berätta så här långt. Ser fram emot nästa avsnitt av Radio Cui Bono!
Citera
2022-09-17, 07:46
Medlem
skillnads avatar
Citat:

Ha det /Patrik
Du har uppenbarligen inte förstått konspirationen omkring att smutskasta medeltiden.
Citera
2022-10-12, 00:08
Medlem
Citat:
Lustigkurrar :-) Men de ni hånar är er själva, fast det förstår ni såklart inte.

Tyckte inte senaste gästen övertygade nämnvärt. Spretigt och en massa påståenden som han liksom gjorde till sanningar, precis som ni ofta gör i podden. Vore kul med någon gäst som inte håller med er om allt.

Kanske inte relevant här men även om du är skum tycks Simon vara sjuk, på riktigt! Kollade Cluesforum och tråden om kriget i Ukraina. Han påstår att det är fake och hånar dem som kämpar för sitt liv. Hur i helvete är den mannen funtad? På riktigt!

Jag har vänner i Ryssland som i sin tur har vänner i Ukraina och inte fan är detta ett skämt, så mycket är säkert. Säg mig, ärligt, håller du med honom eller kan du för en gång skull stå för en egen åsikt? Om du håller med honom är ni ju skithögar och totalt hjärtlösa.
Citera
2022-10-12, 17:45
Medlem
urverksapelsins avatar
Patrixx: Istället för att skriva nytt nonsens om nya ämnen kunde du svara på den högst respektfulle och sympatiske Tupolev:

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jättebra! Då vet vi att du håller med om detta faktum! Jag gillar inte hur folk hoppar på dig, det är naturligt att det triggar en försvarsreaktion hos dig.

Jag är säker på att du är intellektuellt hederlig, Patrixx. Du sätter nog precis som många andra här sanning framför prestige.

Därmed har du integritet nog att kunna erkänna om du har haft fel(alternativt att vi som tror på framdrift erkänner att vi har haft fel, vi tar det långsamt och metodiskt, så får vi se var vi hamnar).

Jag tänker att vi tar allt i små steg, med ödmjukhet och förståelse kommer vi långt, och snart tror jag vi alla är överens.

För tillfället är vi överens om att molekylerna sprids i alla riktningar, gott så. Nästa lilla steg blir frågeställningen: Håller du med om att dessa molekyler har en massa?

Håller du med om detta också Patrixx, dvs att molekylerna har en massa?

I så fall har vi kommit en bra bit på vägen. Det skulle innebära att vi är överens om följande 3 kriterier..

1. Molekylerna sprids i alla riktningar
2. Molekylerna har en massa(även i rymden).
3. Farkosten har en massa(även i rymden).

Säg till om jag går för fort fram och om det är något du inte håller med om. Om inte, är vi överens om dessa tre kriterier som redovisas ovan?

Med vänlig hälsning,
/Tupo
Jag önskar jag kunde matcha den ödmjukheten!
....men det kan jag inte , istället:
Citat:
Nytt avsnitt ute nu...
får vi en rutten antisemitisk konspirations avsnitt där ni plockar fram en hundra år gammal bok och läser upp diverse nonsens som avvisats för decennier sedan.
Istället för att läsa upp detta nonsens, vad sägs om att ställa frågan om det finns någon judisk konspiration från början? Ni utgår från "ja" sen frågar ni om de vill lura oss via postgirot eller bankgirot.
Vilka bevis finns det från att det finns en konspiration alls? Fast strunt i det, svara på Tupolev först.
Citera
2022-10-12, 21:57
Medlem
Hej hej! Jag har precis kommit hem från det senaste Illuminati-mötet där vi planerade världshändelser och lyssnade på det senaste Cui Bono-avsnittet. Hemskt trevligt! Det var bara ett litet missförstånd om vitaminer som vi i Illuminati gärna skulle vilja reda ut. Enligt mina Illuminati-brödet så hittade vi på ”vita-miner” (som det hette då) i mellankrigstiden precis efter att vi hittade på Zeppelinare. Zeppelinare hittade vi ju (som väl alla redan vet) på av den enda anledningen att vi ville att medelålders gubbar utan riktiga fritidsintressen om nästan hundra år skulle ägna tusentals timmar åt att titta på YouTube-videor (vi hittade på YouTube också, jajamensan!) för att bevisa att Zeppelinare inte funnits (beviset består av en fejkad skugga som vi finurligt planterade i alla journalfilmer och fotografier) Nåväl, vita-miner. Många tror ju att det är ett ämne i maten som man behöver och mår bra av, men i själva verket var det en sinister kampanj ämnad att stödja multimiljardären Albert Broccoli. Just det, samma Broccoli som finansierar Bond-filmerna (ett annat propaganda-maskineri som vi tar nästa gång). Broccoli ville att alla skulle äta grönsaker så han injicerade små mängder kokain i alla sina produkter. Folk mådde jättebra och köpte massor med broccoli, men för att ingen skulle ana oråd bad han oss att fixa till en ”cover-story” om att grönsaker är nyttiga. I gengäld så har vi på Illuminati fått tillfälle att stoppa in hjärntvättande material i alla James Bond-filmer (varför tror ni att teknik-experten heter Q egentligen? Va? Va?)
Nåväl mina vänner, det var vad jag hade att berätta den här gången, glöm inte att äta era grönsaker!
Senast redigerad av Andelslott 2022-10-12 kl. 21:59.
Citera
2022-10-30, 17:25
Medlem
Citat:
Vi förstår inte att vi är indoktrinerade eftersom vi är indoktrinerade. Att zeppelinare och rymdraketer skulle vara TV-teater framstår som absurt tills man kan ställa sig den frågan börjar titta på de gamla filmerna och då blir det uppenbart att det är så. Nytt avsnitt ute nu där Linda Karlström läser Erik Elofsson.

Med ditt sätt att resonera kan man ju påstå vad som helst. Exempelvis att "ni förstår inte hur lite ni vet för att ni vet för lite". Det stämmer ganska bra in på era teorier om vetenskap. Ni börjar alltid i fel ände anser jag. Istället för att verkligen lära er den moderna vetenskapen och ha den som utgångspunkt gräver ni i flera hundra år gamla skrifter som knappt finns att tillgå. Alla de andra miljontals källorna och rapporterna som motsäger er avfärdar ni.

Du får nog komma med lite starkare argument för att få medhåll i den här tråden. Exempelvis när det handlar om raketer. Hörde en fånig kommentar av Simon i ett av era tidigare avsnitt där han påstod att samma gamla film använts vid samtliga raketuppskjutningar. Detta motbevisas kraftigt av ovanstående länk: https://www.youtube.com/watch?v=owDSvsTKw5M

För övrigt tycker jag personligen att avsnitten om Erik Elofsson är riktiga bottennapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in