Citat:
Ursprungligen postat av
Batong8
Fortsätter man hålla denna höga nivå så kommer rörelsen inte kunna tiga ihjäl denna podden längre eftersom många uppenbarligen lyssnar på den - för just nu står man helt outmanade i det arbete RCB gör och ingen annan vågar plocka upp handsken av rädsla att inte passa in i åsiktskorridoren.
Är det här svaret ironiskt eller seriöst? "...denna höga nivå..." borde snarast bytas ut mot "...denna låga nivå..." när man uppenbart blundar för verkligheten i diverse frågor. Påståenden som att raketer inte kan färdas i rymden, satelliter inte finns, virus inte existerar, solen roterar kring jorden, terrorn på Drottningatan har aldrig ägt rum o.s.v. är ju rent ut sagt nonsens.
Det finns väl inget egenvärde i att alltid gå emot strömmen, anser jag. Men det tycks faktiskt vara precis vad RCB-gänget drivs av. De är helt oförmögna att systematiskt utreda olika vetenskapliga teorier som emotsäger deras egna tolkningar. Istället för att erkänna att man sannolikt har fel påstår man att samtliga etablerade forskare som inte håller med dem har fel. Jag tycker att det är rent av löjligt att påstå saker som att satelliter inte finns eller att raketers framdrift i vakuum är omöjlig och sedan vägra ta reda på hur det faktiskt fungerar. Inte ens när Fabian Fjälling, till vardags pilot, var gäst i podden kunde man erkänna att han nog hade rätt i hur en jetmotor fungerar.
Inte undra på att de har svårt att få med atronomer, fysiker m.fl. i podden. Nu är det istället nästan enbart gäster som nickar och håller med om galenskaperna.
Hög nivå? Jo, jag tackar jag!