2019-08-25, 09:27
Medlem
Enligt Yle så är inga gripna än:

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/...r-flera-och-pa
Citera
2019-08-25, 09:28
Medlem
"Det handlar om flera gärningsmän som är på fri fot, uppger polisen till Yle."

"- Jag har aldrig sett så många polis- och myndighetsfordon på en och samma plats någonsin tidigare, säger Kokkola.

På plats finns ännu civila polisbilar och bepansrade fordon."

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/...r-flera-och-pa

Verkar vara en rätt stor händelse. "Svenskar" på besök?
Citera
2019-08-25, 09:28
Medlem
Ördögs avatar
På murha.info återpubliceras ett facebookmeddelande, enligt vilket polispatrullen hade lockats i en fälla genom ett fejksamtal, samt att GM farit iväg med den ene polisens tjänstevapen. Snus är snus och rykten är rykten. Vi får se vad som sägs vid pressisen.
Citera
2019-08-25, 09:53
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Jäklar. Jag laddade mitt DNA(finskt telefon o internetbolag) kort med 10 euro igår kväll och fick nyss meddellande om att saldot redan är under 3 euro o jag kokade av ilska.
Men dessa två snutar har haft ett betydligt jobbigare dygn än jag.
Finns alltid nån som har det värre än en själv.

Vete fan vad detta kan handla om, asså.
Nån skrev att snutarna lockats dit med ett fake nödsamtal.
Här o nu har jag dessa teorier:
A. Nåt personligt mellan gärningsma/ä-nnen och poliserna. Hämnd.
B. Nån/några vars snuthat runnit över bägaren.
C. Inträdesprov, extremt sådant, till nåt gäng eller maffian.
D. Nån sadistisk ond jävla galning eller flera , helt enkelt.

Ei hyvä. Inte bra.
Citera
2019-08-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Är det han så kan det bli polisslakt i Finland. . Det fenomenet kommer snart hit med. . . Skulle det va en Babbe som har skjutit dem så kommer ni inte få läsa nåt mer om det i svensk press. . Då försvinner nyheten från Aftonbladet/Expressen. .

Nä köper inte det... Kan tre värdelösa nazister döda två erfarna poliser men en exmilitär som antagligen vet hur man skjuter bara skadar två poliser? Nej, jag gissar på antingen kriminella polishatare eller WT...
Citera
2019-08-25, 10:50
Medlem
Ensamgalning kan man ju utesluta eftersom dom var två.
Citera
2019-08-25, 11:11
Medlem
Enligt Svenska Yle:

"Centralkriminalpolisen håller en presskonferens om händelsen klockan 17"

Verkar inte gripit någon ännu?
Citera
2019-08-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
På murha.info återpubliceras ett facebookmeddelande, enligt vilket polispatrullen hade lockats i en fälla genom ett fejksamtal, samt att GM farit iväg med den ene polisens tjänstevapen. Snus är snus och rykten är rykten. Vi får se vad som sägs vid pressisen.

undrar om det var polisens "specialgrupp" som var inblandad?

" polisens nya specialgrupp. Specialgruppens uppdrag är att förhindra genomförandet av brott."

"polisens nya så kallade hotgrupp. Hotgruppen inledde sin verksamhet 2016 och har som uppgift att undersöka planerade brott i syfte att hindra dem från att förverkligas."

https://www.hbl.fi/artikel/hs-polise...tning-i-borga/
Citera
2019-08-25, 12:42
Medlem
Browndawgs avatar
Satan vilket pådrag ändå. Pansarfordon och vägblockader. LoL they ain't playin around.

Kan dom råkats stöta på den galna stridsryssen Traiduk som är efterlyst för mordet på Gert-Inge? Han är tränad sovjetisk elitsoldat.
Citera
2019-08-25, 12:48
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Satan vilket pådrag ändå. Pansarfordon och vägblockader. LoL they ain't playin around.

Kan dom råkats stöta på den galna stridsryssen Traiduk som är efterlyst för mordet på Gert-Inge? Han är tränad sovjetisk elitsoldat.

Det är flera GM. Men han kanske är en av dem?

SVT:
Citat:
Till public service-bolaget Yle säger man att det handlar om flera gärningsmän som fortfarande är på fri fot.
Citera
2019-08-25, 12:59
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Tror även Milpol från Nylands Brigad samt brigadens beredskapsgrupp deltar. Så ja set sparas inte på resurser.
Citera
2019-08-25, 13:32
Medlem
Detta ska bli intressant att följa, bra att man tar i med krafttag. Mycket märklig händelse, skulle vara intressant att veta vad för slags polisinsats som pågick när de blev skjutna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in