Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-21, 11:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gretaolivertwist
ok
men det är 2 timmar med bil för att se greta med skylten INNAN media tar tag i det alltså NÄR han skiver brev så han MÅSTE SETT HENNE LIVE vid den tidpunkten
och om han är efter bliven harf han nog medeciner och inget kör kort . där i från hittar jag ingen publk trasnportation --- så att säga

kolla här började andväna twitter https://twitter.com/JaniPikkarainen/...22222079729665
men skriver inge twitter hot ett riktigt mail ... jag kallar det här vad det är målvakt av nå slag

Då har du letat dåligt. Det går tydligen buss längs väg 76. På google maps syns en hållplats alldeles vid avfarten till "Gläntan" som vägen vid hemmet kallas.
Citera
2019-12-21, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Då har du letat dåligt. Det går tydligen buss längs väg 76. På google maps syns en hållplats alldeles vid avfarten till "Gläntan" som vägen vid hemmet kallas.

abslout ... men min punkt var att psykot måste ju ha minst 2-3 h resa för att se plakat protester och bli så upprörd innan det öser på i media ... så det osar skumt hela grejjen

sara malens beudrare ska vara här säger twitter https://en.wikipedia.org/wiki/Sparreholm
Senast redigerad av gretaolivertwist 2019-12-21 kl. 12:23.
Citera
2019-12-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han är på ett hem för psykiskt funktionshindrade. I och med domen så får de befogenhet att begränsa hans tillgång till sociala medier.
https://www.placeringsinfo.se/hvb/Lovstagarden

Men även om personen för tillfället bor på ett behandlingshem bör han väl dyka upp på ratsit? Eller har jag fel?
Citera
2019-12-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Men även om personen för tillfället bor på ett behandlingshem bör han väl dyka upp på ratsit? Eller har jag fel?

Han är kanske så länge på behandlingshem att han inte har någon folkbokföringsadress utan skriven "på kommunen" i sin hemkommun. Fast jag har dålig koll på vad som sållas bort på ratsit.
Citera
2019-12-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gretaolivertwist
abslout ... men min punkt var att psykot måste ju ha minst 2-3 h resa för att se plakat protester och bli så upprörd innan det öser på i media ... så det osar skumt hela grejjen

sara malens beudrare ska vara här säger twitter https://en.wikipedia.org/wiki/Sparreholm

Då bedömer du efter hur en rationell frisk människa gör eller inte. Nu har jag ingen aning om diagnoser på tjommen i fallet, men 2-3 timmars resa är väl överkomligt för den som är besatt av något eller har ett intresse. Greta själv brukade ju åka och sätta sig utanför riksdagshuset med en skylt.
Citera
2019-12-22, 00:04
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl egentligen inte jättekonstigt att mindre grova brott ibland blir lösta, samtidigt som att väldigt grova brott inte blir lösta?

Att påträffa DNA är ju bra, men det måste kunna knytas till en person. Enbart DNA räcker inte.

Nåja nåja, så lätt ska du inte tro det är..
De lägger ned våldtäkter där våldtäktsmannen till och med är granne med offret med dnabevis medmera.

Sluta lev under en sten.
Citera
2019-12-22, 00:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Nåja nåja, så lätt ska du inte tro det är..
De lägger ned våldtäkter där våldtäktsmannen till och med är granne med offret med dnabevis medmera.

Sluta lev under en sten.

Det är inte alltid DNA bevisar att en våldtäkt ägt rum. Ofta står ord mot ord, och frågan är då inte om DNA-beviset håller för att knyta mannen till kroppsvätskorna. Nej frågan är om det går att bevisa att mannen inte hade förvisat sig om att hon ville. I fall ord står mot ord, och det inte finns någon stödbevisning, så går det sällan till åtal.

Vad gäller breven till GT med familj står det bokstavligen svart på vitt vad de innehöll. Mannen har också medgett att det är han som skrivit och skickat breven. Det verkar alltså inte vara samma typ av komplicerade bevisvärdering som ofta är fallet i en våldtäktsutredning.
Citera
2019-12-22, 00:20
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte alltid DNA bevisar att en våldtäkt ägt rum. Ofta står ord mot ord, och frågan är då inte om DNA-beviset håller för att knyta mannen till kroppsvätskorna. Nej frågan är om det går att bevisa att mannen inte hade förvisat sig om att hon ville. I fall ord står mot ord, och det inte finns någon stödbevisning, så går det sällan till åtal.

Vad gäller breven till GT med familj står det bokstavligen svart på vitt vad de innehöll. Mannen har också medgett att det är han som skrivit och skickat breven. Det verkar alltså inte vara samma typ av komplicerade bevisvärdering som ofta är fallet i en våldtäktsutredning.

Men herre min skapare, förstår du inte det jag skriver?
Citera
2019-12-23, 15:05
Medlem
Sparreholm låter i alla fall som en hyfsat tjusig bosättningsort ! Lite grevligt så där.
Citera
2019-12-23, 15:07
Medlem
"Åklagare
Senior åklagare Frida Rylander
Åklagarmyndigheten
City åklagarkammare i Stockholm"

Visste inte ens att det fanns seniorer i det yrket. Däremot finns det gamla advokater.
Som Silbersky, mycket efterfrågad och nu arbetande utan sin firma.
Citera
2019-12-23, 15:14
Medlem
"Rådmannen Monica Ericsson är skiljaktig i fråga om brottets rubricering enligt
följande.
Vid en helhetsbedömning av samtliga omständigheter är brottet, enligt min
uppfattning, inte av sådant kvalificerat slag att det ska bedömas som grovt olaga
hot. Jag anser alltså att Jani Pikkarainen ska dömas för olaga hot av normalgraden,
varvid påföljden bör bestämmas till villkorlig dom och 50 dagsböter."

En indikation på vad man kan vänta sig i högre instans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in