Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-29, 19:01
  #1
Medlem
Hej,

jag vill köpa lite grejer från darknet med bitcoin, och jag har förstått att det är localbitcoin som gäller med swish, sedan efter man fått bitcoin till en anonym wallet osv osv.

hur spårbart är detta egentligen? jag tänker enbart på den första delen som rör swish. är det inte mer eller mindre omöjligt för ordningsmakten att bevisa att det faktiskt är jag som har skickat över btc till mottagaren i slutändan?

jag tänker swish->min wallet->anonym wallet->slutmottagaren

det kan ju lika gärna vara vem som helst som har den anonyma walleten menar jag?

hur nojig behöver jag vara med detta eller är det bara att köra på?
Citera
2019-08-29, 19:02
  #2
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trimpe
Hej,

jag vill köpa lite grejer från darknet med bitcoin, och jag har förstått att det är localbitcoin som gäller med swish, sedan efter man fått bitcoin till en anonym wallet osv osv.

hur spårbart är detta egentligen? jag tänker enbart på den första delen som rör swish. är det inte mer eller mindre omöjligt för ordningsmakten att bevisa att det faktiskt är jag som har skickat över btc till mottagaren i slutändan?

jag tänker swish->min wallet->anonym wallet->slutmottagaren

det kan ju lika gärna vara vem som helst som har den anonyma walleten menar jag?

hur nojig behöver jag vara med detta eller är det bara att köra på?

Allt går att spåras vill du va säker använder du en målvakt.
Citera
2019-08-29, 19:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Allt går att spåras vill du va säker använder du en målvakt.

du menar den som swishar från första början? det kommer bli svårt..
Citera
2019-08-29, 19:11
  #4
Medlem
Jag kan hjälpa dig skicka mig ett PM så förklarar jag allt du behöver veta om tillvägagångssätt och säkerhet. Skit i localbitcoin kör Coinbase som Wallet.

Mvh Solo
Citera
2019-08-29, 19:12
  #5
Medlem
Oldberrys avatar
det är nog förhållandevis jättelugnt !
Citera
2019-08-29, 19:13
  #6
Medlem
eggshellss avatar
När pengarna väl har blivit BTC så kan väl ingen jävel se vart man betalar?

Jag gillar en private uppvisning ibland och de kostar lite BTC men om polisen frågar vart mina BTC går till så kan man ju dra till med vad som helst för det är en hel del man kan köpa med BTC som inte bara är olagligt.
Citera
2019-08-29, 19:14
  #7
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trimpe
Hej,

jag vill köpa lite grejer från darknet med bitcoin, och jag har förstått att det är localbitcoin som gäller med swish, sedan efter man fått bitcoin till en anonym wallet osv osv.

hur spårbart är detta egentligen? jag tänker enbart på den första delen som rör swish. är det inte mer eller mindre omöjligt för ordningsmakten att bevisa att det faktiskt är jag som har skickat över btc till mottagaren i slutändan?

jag tänker swish->min wallet->anonym wallet->slutmottagaren

det kan ju lika gärna vara vem som helst som har den anonyma walleten menar jag?

Och sedan kommer det lättaste när de kan spåra det paket som sänds till dej, om inte avsänaren åker och lägger på paketet personligen i din brevlåda om det får plats. Annars kommer d till ombud.
hur nojig behöver jag vara med detta eller är det bara att köra på?
Och sedan kommer det lättaste när de kan spåra det paket som sänds till dej, om inte avsändaren åker och lägger på paketet personligen i din brevlåda om det får plats. Annars kommer d till ombud.
hur nojig behöver jag vara med detta eller är det bara att köra på
Citera
2019-08-29, 19:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Jag kan hjälpa dig skicka mig ett PM så förklarar jag allt du behöver veta om tillvägagångssätt och säkerhet. Skit i localbitcoin kör Coinbase som Wallet.

Mvh Solo

tar gärna tips men jag får inte skicka PM till dig (varit medlem för kort tid). men skicka gärna ett PM till mig! otroligt tacksamt!
Citera
2019-08-29, 19:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trimpe
tar gärna tips men jag får inte skicka PM till dig (varit medlem för kort tid). men skicka gärna ett PM till mig! otroligt tacksamt!

No problem ska lära dig sen
Citera
2019-08-29, 19:50
  #10
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Allt går att spåras vill du va säker använder du en målvakt.
Sant! Men om man köper t.ex. en pistol eller 100g cannabis, så kommer ingen i hela världen att starta en utredning och försöka spåra pengarna. I detta fall så åker man fast på annat sätt, om man åker fast.

Citat:
Ursprungligen postat av trimpe
du menar den som swishar från första början? det kommer bli svårt..
Sant!

Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Ja och om det är spårbart
Eeh... Sant!

Om du menade "Ja, och det är spårbart", det är alltså spårbart men återigen så kommer inga försök göras för att spåra dessa pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Jag kan hjälpa dig skicka mig ett PM så förklarar jag allt du behöver veta om tillvägagångssätt och säkerhet. Skit i localbitcoin kör Coinbase som Wallet.

Mvh Solo
Falskt! Coinbase ska du hålla dig borta från. Localbitcoins all the way!

Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
det är nog förhållandevis jättelugnt !
Sant!

När du köper Bitcoins hos Localbitcoins med Swish så kommer kryptovalutan att föras över till en virtuell deponi. Egentligen så ligger inte pengarna på SÄLJARENS BTC-adress, och flyttas till KÖPARENS BTC-adress. Näe, det är bara en massa visuellt som du ser. Pengarna flyttas först när en insättning eller ett uttag görs.

Om du tar ut pengarna från LBC till t.ex. en traditionell marknadsplats på Darknet, då kommer det skapas en transaktion i blockkedjan som kan spåras.

Denna destinationsadress vet ingen i hela världen vart den finns, förutom dess rättmätige ägare och kanske personen som utvecklat marknadsplatsen.

Med andra ord: För att spåra en transaktion som är till synes väldigt enkel (SWISH -> LOCALBITCOINS -> MARKNADSPLATS) så måste man FÖRST ha tillgång till MARKNADSPLATSENS adresser, t.ex. om deras server blir raidad.
Citera
2019-08-29, 19:51
  #11
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
När pengarna väl har blivit BTC så kan väl ingen jävel se vart man betalar?

Jag gillar en private uppvisning ibland och de kostar lite BTC men om polisen frågar vart mina BTC går till så kan man ju dra till med vad som helst för det är en hel del man kan köpa med BTC som inte bara är olagligt.
Alla kan se vart pengarna går då varje transaktion är 100% offentlig, oavsett om man är inloggad, registrerad, autentiserad eller dylikt. Det enda man behöver är att knappa in "blockchain.info" i en webbläsare, eller googla på "Blockchain explorer".
Citera
2019-08-29, 20:01
  #12
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Alla kan se vart pengarna går då varje transaktion är 100% offentlig, oavsett om man är inloggad, registrerad, autentiserad eller dylikt. Det enda man behöver är att knappa in "blockchain.info" i en webbläsare, eller googla på "Blockchain explorer".

Jo de vet jag :P Men de vet ju inte vart pengarna kommer ifrån eller ska till? När man väl rullat ut sina BTC på nätverket så är de... the matrix!

Jag vet iaf min lap-dance kontakt alltid har en ny bitcoin-adress. Så de kan ju se att JAG har skicka pengar men de vet inte vad de nyttjas till?

Jag är kanske naiv men antar säpo har rätt bra verktyg för att spåra. Problemet är väl att få till ett riktigt bra case som kan leda till 2 års fängelse (och med de husrannsakan) som var regel sist jag kollade..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback