2025-02-08, 17:16
Medlem
ovechkin har gjort 879 mål på 1464 nhl-matcher. det ger ett snitt på 0,6 mål per match.

washington har 28 matcher kvar att spela i grundserien. statistiskt sett kommer ovechkin nätt och jämt slå gretzkys rekord vid säsongsslutet om ovechkin får vara skadefri samt att ovechkin fortsätter producera enligt statistiken.

personligen tippar jag att ovechkin kommer landa på runt 890 mål vid säsongsslutet.
rekordet kommer han slå i höst.

starkt ändå att som 40-åring fortfarande hålla måttet.
Citera
Igår, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alex Ovechkin har 134 game winning goals, samtidigt som Gretzky har 91, enligt quanthockey.

Jag tänkte att det kunde vara något att ha i beaktning nu när det i tråden talas om bäst målskytt, vem som gjort enklast och mest meningslösa mål etc.

Det beror på 3v3. Hade Gretzky spelat i 3v3-eran hade han haft ytterligare en sisådär 200 mål. Tro inget annat.
Citera
Idag, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alex Ovechkin har 134 game winning goals, samtidigt som Gretzky har 91, enligt quanthockey.

Jag tänkte att det kunde vara något att ha i beaktning nu när det i tråden talas om bäst målskytt, vem som gjort enklast och mest meningslösa mål etc.

På Gretzkys tid kunde matcher sluta oavgjort, dvs ingen spelare gjorde något segermål i dessa matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in