Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-11, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie34Louise
Du verkar bära på en del ilska och hat mot människor med andra åsikter? Folk är olika, gilla läget.
Nej! Men för rasister, nazister, vänsterextremister och islamister, är gränsen nådd för länge sen! Dessa människor ska tryckas ner i skorna tills dom kan bete sig som folk!
Citera
2019-09-11, 20:31
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Egen erfarenhet framförallt, jag tror inte att det är en slump att 80 % av alla OV jag träffat varit rötägg...

Är man ett rötägg så kanske man förtjänar det?
Citera
2019-09-11, 23:29
Medlem
Svar till LimosinKungenRask

Citat:
Som svar på din fråga! Begränsa deras användning av våld, till att endast få använda sig av detta ifall den dom försöker gripa är våldsam själv! Så ifall en person gör "motstånd" genom att tjafsa lite, vägra lägga sig ned, eller liknande, ska detta inte få vara skäl nog för ordningsvakter att använda sig av våld!

Felet som du och många andra gör är att du blandar in dina egna värderingar!
Man kan tycka en massa saker och människor tycker olika så är det tycke och smak vi ska låta avgöra vad som ska gälla så varför skulle då ditt tyckande ha företräde framför andras tyckanden? Ditt påstående här är diffust!
Om någon som är avisad och inte går därifrån utan stretar emot när dom avlägsnar honom gör sig skyldig till brott som heter våldsamt motstånd det är brottsbalkens 17 kap 4§ straffvärdet är böter eller fängelse upp till ett halvår plus våld mot tjänsteman!

Det är lagen som gäller och det är den som ger ordningsvakterna rätt att använda våld när dom möter på motstånd, lagstödet finns i polislagens 10§ .4!
Exempel i ditt klipp när dom ”tvingar ner personen på golvet”
Jag ser i klippet det ordningsvakter brukar göra hålla i personen i varsin arm och stå på vardera sidan om personen och tänker ta ner han på marken för att sätta på han handfängsel! Hur vida dom gett sig på honom oprovocerat eller om han är gripen för brott etc. går inte att se i klippet!
Det finns inget avvikande i klippet!

Citat:
Den där jävla batongen borde dom endast få använda ifall personen ifråga själv använder sig av vapen (t.ex. kniv eller tillhygge), eller om dom är så pass hotade att fara för deras liv föreligger!

Det här en personlig preferens som är irrelevant!
Batong får användas när mindre ingripande åtgärder är otillräckliga!
I knutpunkten där brottning för att gripa personen för snatteri inte räcker för han är helt enkelt för stark så dom har rätt att slå honom med batong tills han inte gör motstånd längre enligt hovrätten!
"Det nya polisvittnet sa även att ordningsvaktens agerande är förenligt med vad man får lära sig på ordningsvaktsutbildningen och han bekräftade att vakten inte slog med full kraft."
https://www.hd.se/2012-04-14/ordning...ten-frias-helt

Citat:
Kolla på klippet jag länkar nedan! Tycker du det är befogat av dessa ordningsvakter att använda sig av batong i detta läge?
Övervåld av ordningsvakter. 4 juli 2019. Två efterblivna ordningsvakter!
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=1VdjIuxVxZo

Ja visst om man detta är slutet på händelsen där personen har varit våldsam tidigare men upphört med sitt motvärn och dom försöker få ner han på marken för att sätta på handfängsel för att gripa han för misshandel och våld mot tjänsteman. Dom får slå han men han får inte slå dom för då är det våld mot tjänsteman och misshandel!
Dom slutar att slå för han gör inte motstånd längre!
Han blir väll förmodligen gripen av deras manliga kollegor när dom kommer till platsen han verkar inte ha något emot det!

Citat:
Här har vi ännu ett fall då två ordningsvakter bara MÅSTE tvinga ner en snubbe på marken! Killen är lugn, men ordningsvakterna har bestämt sig helt enkelt! Vem är mest aggressiv i det läget, killen, eller de två ordningsvakterna?
Två ordningsvakter brottar ner en kille. 9 juli 2019. Två till efterblivna ordningsvakter! Länk: https://www.youtube.com/watch?v=Nm4Rbs92fAY

Inget ovanligt här!

Citat:
Här har vi ett annat klipp på 3 stycken "tuffa" vakter som ger sig på och misshandlar en snubbe! Vem är mest aggressiv, killen eller de tre vakterna???Ensam man blir slagen i huvudet av vakter. 17 okt 2013. Tre efterblivna ordningsvakter!
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=KhjPssL-lVQ

Här verkar du ha rätt så vitt jag kan se
Våldet verkar inte vara avsett för att avlägsna eller gripa personen!
Det verkar mer som att dom använder våld för att lära honom en läxa!
Vilket är brottsligt!

Citat:
Här har vi ännu ett exempel!
Dörrvakt i Stockholm misshandlar gäst. 13 juli 2016. Misshandel.
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=9R18nnQMzuw

Han vart dömd för det!
Citat:
Här har vi en ordningsvakt som minsann bestämt att personer på plats inte får filma ett ingripande! Undra varför? Ordningsvakt i Göteborg hindrar inspelning. 10 jan 2016. Ännu ett fall där en ordningsvakt leker en massa! Länk: https://www.youtube.com/watch?v=xmKg10frCyM

Vakten är inte etnisk svensk inget fel med det men det är väll inte rasism när han så vitt man kan höra i klippet att han nekar en svensk att filma!
Jo han kan hindra han att filma någon i ett skyddslöst läge för det är inte säkert att den dom ingriper emot vill bli filmad och utlagd på Youtube!
Han har rätt att stå på avstånd och filma vakternas beteende när dom ingriper mot en oidentifierad person och ringa polisen!

Citat:
Här har vi två stycken "tuffa" ordningsvakter igen. Antar att ni tycker våldet på videon med batong är befogat? Se batongmisshandeln på Knutpunkten. 31 okt 2013. Misshandel??? Länk: https://www.youtube.com/watch?v=iKn2KH1CAuM

Ja enligt hovrätten som länkat till tidigare så är det ingen misshandel!
Våldet heter lagabefogenhet!

Citat:
Här är ordningsvakter överdrivet våldsamma mot en GRAVID kvinna! Kvinnan ifråga får såklart panik! Vakter misshandlar gravid kvinna. 1 feb 2019. Ordningsvakter beter sig som idioter. Länk: https://www.youtube.com/watch?v=NgZLgrHkZAk

Samma här man ser att hon gör sig skyldig till våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman och fallet nerlagt av åklagaren! Hade hon blivit fälld till böter för det så hade hon fått betala 800 kronor till brottsoffer fonden! Så vakterna är hennes brottsoffer!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...bana-laggs-ned

Finns det någonting som den Gravida Kvinnan sagt som är sant?
Enligt Expressen så har DN:s Hanne Kjöller undersökt saken så finns det inspelat i Övervakningskameror när den Gravida Kvinnan Plankar i Rågsved och så vidare! Finns det någonting hon säger som är sant?
https://www.expressen.se/nyheter/ord...-spred-rasism/

Citat:
Det finns såklart mer exempel att hitta, även utanför youtube! Och detta är de fall som dokumenterats! Finns ett stort mörkertal, där ordningsvakter tar till överdrivet våld mot människor!
Kom med mer!
Citat:
Sedan sitter ni här och säger – "gör bara som ordningsvakterna säger så är det lugnt". Faktum är att de flesta av er inte hade reagerat med att vara lugn i en situation där ni själva blir påhoppade av för er vilt främmande människor, utan att förstå varför!

Jag har inte blivit påhoppad!
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2019-09-11 kl. 23:47.
Citera
2019-09-11, 23:48
Medlem
Nu har jag fixat länkarna så att dom stämmer!
Citera
2019-09-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimousinKungenRask
Att vara WT är en livsstil...... Man märker sånt väldigt tydligt!

WT är ingen livsstil utan oftast fattiga omständigheter som ingen har valt frivilligt. Vissa fattiga är mer värda än andra och en del är inte värda något alls trots allas lika värde. Vänstertyper tillämpar verkligen dubbel standard.
Citera
2019-09-12, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
WT är ingen livsstil utan oftast fattiga omständigheter som ingen har valt frivilligt. Vissa fattiga är mer värda än andra och en del är inte värda något alls trots allas lika värde. Vänstertyper tillämpar verkligen dubbel standard.
WT kan i allra högsta grad vara en livsstil, iallfall i Sverige! För så "fattiga" människor är vi inte här!

Titta bara på youtubern Carl Fredrik Alexander Rask! Han och hans familj är 100% WT...... Är han och hans familj fattiga? har dom inte tak under sitt huvud, mat på bordet och kan betala sina räkningar? Löjligt!
Senast redigerad av LimousinKungenRask 2019-09-12 kl. 00:35.
Citera
2019-09-12, 08:13
Medlem
Citat:
Nej! Men för rasister, nazister, vänsterextremister och islamister, är gränsen nådd för länge sen! Dessa människor ska tryckas ner i skorna tills dom kan bete sig som folk!

Ok.. Det är ju din fulla rätt att tycka, jag är dock av åsikten att det känns lite väl
aggressivt.
Men ey!!.. Tryck på du allt vad du orkar tills önskat resultat uppnåtts, jag ska inte hindra.
Det är rätt fint väder idag så det kanske blir kalasbra : )
Får önska en fortsatt bra dag.
Mvh
Citera
2019-09-12, 08:59
Medlem
Citat:
Som svar på din fråga! Begränsa deras användning av våld, till att endast få använda sig av detta ifall den dom försöker gripa är våldsam själv! Så ifall en person gör "motstånd" genom att tjafsa lite, vägra lägga sig ned, eller liknande, ska detta inte få vara skäl nog för ordningsvakter att använda sig av våld!

Den där jävla batongen borde dom endast få använda ifall personen ifråga själv använder sig av vapen (t.ex. kniv eller tillhygge), eller om dom är så pass hotade att fara för deras liv föreligger!

Då kommer ju följdfrågan: vad är det för uppgift ordningsvakter har? Funkar det att utföra den uppgiften om man inte får använda det våld som krävs för att utföra den? Nej, just det.
Citera
2019-09-12, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie34Louise
Ok.. Det är ju din fulla rätt att tycka, jag är dock av åsikten att det känns lite väl
aggressivt.
Men ey!!.. Tryck på du allt vad du orkar tills önskat resultat uppnåtts, jag ska inte hindra.
Det är rätt fint väder idag så det kanske blir kalasbra : )
Får önska en fortsatt bra dag.
Mvh
Ja, vi tycker olika i denna frågan! Helt okej för mig! Hade bäst!
Citera
2019-09-12, 17:24
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Men din åsna! Om du nu ska ta upp vad som sagts och inte, i en helt ANNAN tråd, så kanske du ska hålla dig till sanningen! Händelsen rubricerades INTE som grov misshandel, flickans vårdnadshavare hävdade bestämt att det var EN specifik individ som misshandlat hennes dotter! Sen vad gäller "men för livet", var mitt svar främst gentemot idioten som hävdade att flickan riskerade att bli "hjärndöd". Utöver det blev du totalt sönderknullad i den tråden! Du har noll argument som vanligt! Känslostyrd, efterbliven rasist!

Snacka inte om att sitta bakom skärmen! Skriv du gärna ut vem du egentligen är bakom ditt nick, så får vi se om du kan stå för all skit du har skrivit från ditt konto här på Flashback! Jag gissar på att du hade skitit på dig om Robert Aschberg knackade på hemma hos dig!

Bara för att vissa här på Flashback inte håller med dig och andra rasister, så betyder det inte att de är troll!

Bara för att du känner två ordningsvakter som är "helt okej", så betyder det inte att många andra ordningsvakter inte är grisar och beter sig som svin! Resten av det svammel du skriver, håller jag givetvis inte med om heller!

Jag hade inte haft några större "problem" med att jobba som ordningsvakt, men jag är inte så pass misslyckad, utan jag hade kommit in på polisutbildningen istället!

Vadå all skit jag skrivit?
Jag har aldrig i ett endaste inlägg skrivit att jag anser att folk av annan etnicitet, religion eller hudfärg är mindre värde än vita svenskar. Aldrig hotat eller hatat mot någon som inte kunnat försvara sig i tråden, exempelvis du. Så jag förstår inte riktigt hur jag kan vara rasist och näthatare??. Vad har jag skrivit som jag inte skulle kunna stå för menar du?

Vad syftar du på som jag inte skulle kunna stå för? Att islam är skitdåligt eller att zigenarna som tigger i Sverige i hög grad är inblandade i massa annan kriminalitet som stölder?? Eller att massinvandringen av flyktingar till Sverige har haft stora negativa effekter på samhället? Att Sverige inte är vad det en gång var?

Är det vad du menar att jag inte skulle kunna stå för? Eller det som gör mig till rasist? Halva riksdagen hävdar ju i princip samma sak: KD, SD, M..... Så vad är det kontroversiella anser du? Sanningen må vara kontroversiell för de som vill förneka den, men halva landet tycker ju likadant. Till och med många invandrare. Lyssnat något på Hanif Bali, Alice Teodorescu, Nyamko Saboni, Amine Kakabahve????????? De är alla invandrare som rakt ut säger samma sak som jag sitter och skriver. Vad är kontroversiellt?? Är de också rasister? Fastän de är bruna, svarta och utländska?
Senast redigerad av kungarolf 2019-09-12 kl. 17:35.
Citera
2019-09-12, 20:57
Medlem
Citat:
Flashback har väldigt dåligt rykte! Att du lyckats missa detta är för mig ett mysterium! Finns säkert en hel del efterblivna idioter som är vänsterextrema med! Men nu vad det inte det vi diskuterade, eller hur?

Jag tycker inte att "värna om sitt land" är att behandla människor olika beroende på deras etnicitet! Eller att önska livet ur människor med utländsk bakgrund!

Tycker inte jag heller men ser man till afganerna så är det verkligen INTE lika behandling jämfört med svenska ungdomar då dom får skräddarsydda lagar och går före i bostadsköer för att ta ett par exempel!! Men det kanske är ok för dej? Pratade just på jobbet angående ryktet som du säger är så dåligt?! Beror väl på vad man söker, här finns allt från tips för bilmekning bantning resor mm, men precis som de flesta (även mina kollegor) loggar man mest in när man vill veta hur det går i ett aktuellt brott, då för att se det senaste infon som MSM vägrar skriva om, d.v.s den kraftiga brottsvåg som till största delen invandrarna står för!! Visst kan skrivs det både har och hot hit och dit men det ska ju vara ett fritt forum både för höger/vänster vilket är väl snart det enda forum som finns då båda facebook twitter youtube blockar och censurerar friskt numera. Så är du känslig för enl dej fel åsikter får du helt enkelt sluta läsa här på FB :O
Citera
2020-12-27, 11:10
Medlem
Aysha Jones, som grundade vänsterextrema Black Lives Matter i Sverige, har nominerats till "Årets stockholmare" av P4 Stockholm och SVT Stockholm. Hon har bland annat spridit konspirationsteorier om så kallad rasism.

Citat:
I augusti uppmärksammade Fria Tider att Aysha Jones spred en historia om en svart kvinna som påstods ha blivit brutalt gängmisshandlad av personalen på Coop i Orminge i Nacka. Uppgifterna tillbakavisades av Coop.

https://www.friatider.se/sveriges-ra...s-stockholmare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in