• 8
  • 9
2019-09-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Elementärt käre Conny. Din sort lever aldrig som ni lär.

Så om man tycker att ett land ska styras på ett visst sätt måste man i alla dess delar också leva exakt så?

Varför måste man det?

Vem har bestämt det?

Vad vet du om hur jag lever?
Citera
2019-09-16, 08:20
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så om man tycker att ett land ska styras på ett visst sätt måste man i alla dess delar också leva exakt så?

Varför måste man det?

Vem har bestämt det?

Vad vet du om hur jag lever?
Därför att det är oansvarigt att skyffla över solidaritet på andras ansvar. Flyktingar ska bo hemma hos andra, men inte hemma hos dig. Ingen bestämmer detta, det får man vara förstå själv.

Edit: Det är mycket vanligt att människor i Sverige har snälla, solidariska åsikter, tills dess att det kommer till kritan. Hur du lever i övrigt intresserar mig inte.
Senast redigerad av itsurewasntme 2019-09-16 kl. 08:35.
Citera
2019-09-16, 08:28
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartrollet
Fanns dessutom en video där de intervjuade folk i Sthlm på gatan ifall de var beredda att husera en flykting. Alla sa ja tills de kallade fram flyktingen och de då tvärt ändrade sig med de mest udda ursäkterna. Visade svart på vitt svenskarnas hyckleri.
Jag såg videon men håller inte med om att det är hyckleri. Jag stöttar VidDinSida och tycker staten borde hjälpa dessa gamla uteliggare men jag vill inte låta en flytta in hos mig.
Citera
2019-09-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag såg videon men håller inte med om att det är hyckleri. Jag stöttar VidDinSida och tycker staten borde hjälpa dessa gamla uteliggare men jag vill inte låta en flytta in hos mig.

Du vill att andra ska göra saker så att du inte får lite smuts under dina naglar. Du framstår som en typiskt svensk dubbelmorals predikare.
Citera
2019-09-19, 20:25
Medlem
Zneds avatar
Stadsmissionen har en alldeles särskild plats i helvetet.

Nu i Julas alltså december -18 var jag till Åhlens i förorten jag bor. För att handla någon småsak. Då var det så att i kassan stod tydligen extrapersonal, unga tjejer.
När jag skulle pröjsa min småsak, säger ungslynan med hög röst= VILL DU SKÄNKA PENGAR TILL STADSMISSIOONEN!!.

NEJ DET VILL JAG INTE . sade jag. De hade någon låda på disken man skulle stoppa pengar i.

Upplägget var alltså, efterdom det var några dagar före Julafton var det lång kö. Nöjet var alltså att för de i kön få se om man la i pengar till STADSMISSIOOONEN eller inte.
Jag såg antagligen förbannad ut och ungslynan behandlade mig föraktfullt.

Jävla sett, rena GESTAAPO.

Jag väljer själv om jag vill skänka pengar. Jag skänker till de som tigger i tunnelbanan. Om de ser ut att vara riktiga Svenska nedgångna, slitna uteliggare. Annars får det vara.
Citera
2019-09-20, 10:04
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartrollet
Du vill att andra ska göra saker så att du inte får lite smuts under dina naglar. Du framstår som en typiskt svensk dubbelmorals predikare.
Du går nog läsa om vad jag skrev och sluta hata blint.
Citera
2019-09-20, 10:06
Bannlyst
Hur många på stadsmissionen har en neger hemma?
Citera
2019-09-20, 12:46
Avstängd
Från 1 oktober 2019 blir det jätteintressant att hyra ut rum o ha inneboende

INNEBOENDE
Vid inneboende får hyresgästen bara ta ut en
proportionerlig andel av den hyra som han
eller hon själv betalar. Hyran får, totalt sett,
inte överstiga den hyra hyresgästen betalar.
För att det ska vara fråga om inneboende
måste hyresgästen själv vara bosatt i lägenhe￾ten. Annars är det fråga om andrahandsut￾hyrning och då krävs tillstånd från hyresvär￾den eller hyresnämnden.

DVS 4 R O K - HYRA 10,000 mån - HYRA UT 1 RUM - max 2,500 mån - hyra ut 2 rum max 2 x 2,500 kr/mån

NU FASTSTÄLLS DESSUTOM EN KONSTIG PRAXIS

Hyresnämnden får inte bevilja byte till
bostadsrätt eller villa.

Tidigare var detta tillåtet - lagtexten har inte ändrats men ändå vann tredskande hyresvärdar i
hyresnämnden.

Egentligen är det konstigt eftersom många som vill sälja bostad behöver någonstans att bo
Citera
2019-09-21, 08:53
Medlem
NaZdravis avatar
Så man ska hyra ut ett rum till någon som betalar med ens egna skattepengar?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in