• 1
  • 2
2006-03-13, 11:33
Medlem
theDungs avatar
Absolut, jag ser omedelbart bilder av min uppväxt på den skånska slätten där tårpilarna står uppradade. Erhh... Metafor schmetafor.

För övrigt är det ju helt ok att du tycker om dessa tårpilar precis hur mycket som helst. Och du må också tycka att de är Sveriges bästa band. Men du får icke medhåll från mig. Vilket du givetvis knappast behöver bry dig om.
Citera
2006-03-14, 00:20
Medlem
Måste hålla med om att Magnus Carlson tillsammans med Tommy Körberg är Sveriges bästa sångare.

Och jag gillar ett par låtar med WW mest dom som blivit "hitar" typ "Touche Me, Broken Promise Land och Stairs" och jag har försökt att gilla deras andra låtar för att jag tycker så mycket om hans röst, men dom är så platta och innehållslösa enligt mig allt låter rätt lika faktist.

Men men tur att man iallafall har 3-4 låtar som är bra.

För er som gillar Magnus Carlson ska försöka få tag på hans version av "Jag ska fånga en ängel" som han framförde på Minneskonserten för Ted Gärdestad.
Den är ruggigt bra med honom, tycker han ska sjunga på svenska mycket bättre än engelska.

Hans soloskivor va också så där rätt "vanliga" liksom inte speciellt eller unikt förutom hans röst, jag är sån som rankar hur pass bra en låt är av texten mest så den är alltid viktigast och hans texter där är rätt dåliga.
Citera
2021-11-16, 21:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Sjukt att denna tråd är så gammal och kort.

Vi måste väl vara fler som gillar Weeping Willows?

Sveriges svar på Morrissey och Depeache mode.

Väldigt bra musik!
Citera
2021-11-17, 09:45
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt att denna tråd är så gammal och kort.

Vi måste väl vara fler som gillar Weeping Willows?

Sveriges svar på Morrissey och Depeache mode.

Väldigt bra musik!
Magnus Carlsons Morrissey-fas är den jag tycker minst om. Jag vet att de började som ett coverband som tolkade Roy Orbison, men deras musik har alltid för tankarna till Scott Walker. Folk kanske tycker att deras musik är för sentimental, men jag måste säga att jag gillar. Namnet Weeping Willows tror jag delvis är en referens till låten Willow Weeping for me där huvudpersonen sitter under en pilek och sjunger om förlorad kärlek.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-11-17 kl. 09:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in