2019-09-13, 11:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Absolut senast 23:00. Och ute är man naturligtvis inte efter att affärerna stänger runt 18:00.
Sen går man upp klockan 04:30 och vattnar korna.
Citera
2019-09-13, 11:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sen går man upp klockan 04:30 och vattnar korna.
Kanske inte så många som har kor numera, men där någonstans så ska man absolut gå upp. Allt annat är djupt omoraliskt.
Citera
2019-09-13, 11:25
Medlem
Exakt 22:00. Allt därefter är enbart till för syndigt folk.
Citera
2019-09-13, 11:53
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kanske inte så många som har kor numera, men där någonstans så ska man absolut gå upp. Allt annat är djupt omoraliskt.
Va!? Har du inte kor längre?

Du är säkert en sån där som börjat med getter!
Citera
2019-09-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Va!? Har du inte kor längre?

Du är säkert en sån där som börjat med getter!

Med getter blir det ingen sömn alls. De äter sönder staketet långt innan korna måste vattnas.

Som getbonde lägger man sig efter att man gett getterna mat vid 8, sedan tar man en tupplur till 12 då är det dags för mjölkning av getterna. Sen så lagar man staketet medan man försöker undvika getterna. Vid 18:00 så har man antagligen sålt getterna och köpt kor för pengarna. Då får man minst 6 timmars sömn. 22 till 04:30.
Senast redigerad av Forgiveness 2019-09-13 kl. 13:10. Anledning: Stavfel
Citera
2019-09-13, 14:40
Medlem
Cannibalizations avatar
Hederliga medborgare avgör bäst själv vilken tid som passar dem bäst.

Själv lägger jag mig rätt tidigt, men sen går jag upp vid 5 varje morgon och behöver ett visst antal timmars sömn.
Citera
2019-09-13, 15:27
Medlem
aaerligs avatar
Direkt efter melodifestivalen så man hinner upp tidigt och rasta hunden innan man åker en snabbis till jobbet och gör klart veckans pappersarbete.

Eller så väntar man tills mörkret faller innan man intar diverse substanser och hamnar på en slirig svartklubb i ditt lokala industriområde med efterföljande efterfest.

Välj det du tycker är roligast!
Citera
2019-09-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wnobvi
Är inte det upp till var och en att avgöra?
Kanske det, men du väl hjälpa andra att definera sin tid.

Citat:
Det är väl inte tiden man kommer hem efter en kväll ute som avgör om man är en hederlig medborgare, det är vad man gör när man är ute som avgör det.......

Chansen att råka illa ut eller falla i synd är sådan att ingen hederlig medborgare skulle utsätta sig för vad som pågår i storstäders gator under natten.

Det du säger motsvarar att säga: "Det är väl inte mängden av alkohol som avgör om man är en fara för sig själv och andra när man kör bil, utan vad man gör när man kör onykter"

Citat:
Det där med en bestämd tid man bör vara hemma....det hade man när man var barn, som vuxen är detta någonting man själv avgör utifrån sitt eget tycke och tänk.
Är det inte bra för vuxna att också ha referenstider?
Citera
2019-09-14, 09:57
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Det du säger motsvarar att säga: "Det är väl inte mängden av alkohol som avgör om man är en fara för sig själv och andra när man kör bil, utan vad man gör när man kör onykter"

Tiden på dygnet säger ingenting annat än just att det är den och den tiden på dygnet. Det är inte samma sak som att mängden alkohol skulle vara ovidkommande.
Citera
2019-09-14, 10:37
Medlem
Människan mår bra av fasta och sunda rutiner. På vardagar lägger man sig kl 22 och stiger upp 5 för att ta en timme på löpbandet. Efter det en färskpressad juice och ett kokt ägg. På helgen kan man go crazy och gå på cocktailparty. Lagom tid att gå hem är då kl 23. Uppstigning klockan 6 på helger.

Nu är jag iofs en medelålders man numera. När man är ung bör man snarare stanna uppe så länge som krävs för att träffa någon smal fräsch dam som man kan sätta på i olika ställningar fram till åtminstone fem på morgonen. Men på vardagar gäller fortfarande klockan 22 och morgonträning klockan 5.
Citera
2019-09-14, 11:14
Medlem
Räkna baklänges från när du ska gå upp och det sömnbehov du har.
Personligen mår jag bäst av 8 timmar sömn men brukar bara få 7 timmar då jag lägger mig lite sent.
Med små barn så är det sällan de sover längre än till 6-7 på morgonen oavsett om det är en arbetsdag eller helg så därför bör jag lägga mig mellan kl.22 och 23 alla dagar. Det gör att man inte bör vara ute på stan längre än 22 för att hinna hem och sova till 23.

Finns det någon anledning att dra runt på stan på kvällarna? Då får man väga vad man tjänar på att dra runt på stan jämfört med bristande nattsömn och att dagen efter ofta blir ganska körd och improduktiv. Det är ju primärt helgdagarna man har till att ägna åt långdistansträning eller andra aktiviteter som kräver några timmars fokuserande i sträck.
Citera
2019-10-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherno
Det bör vara så att man beger sig hem när det börjar bli mörkt.
Folk norr om polcirkeln får inte vara ute alls under flera veckor av året?

Tänk till lite nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Buchananite
När de flesta butiker och restauranger har stängt kanske? vid 22 max 23 tiden.
Bra svar. Jag tycker också det är en bra tid, dock gäller detta nog för vuxna. Kvinnor och barn bör nog överväga att dra sig hem ännu tidigare, våldsamma fyllisar och utomäktenskapliga tonåringar är ute och härjar redan kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in