• 3
  • 4
2020-10-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag har full förståelse för att folk vill vara ute och supa på fredagkvällarna. Efter en vecka fylld med ett arbete som de hatar och kränkningar och förolämpningar vill de avreagera sig med sprit och slagsmål och sex. Det finns inget moraliskt förkastligt i det. Det är bara mänskligt.

"Det är slarvigt, men mänskligt, så sjung Hej och Hå!"
Citera
2020-10-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sen går man upp klockan 04:30 och vattnar korna.
Om man nu har kor.

Men visst är det en dygt att vakna upp i arla morgon för arbete och bön.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kanske inte så många som har kor numera, men där någonstans så ska man absolut gå upp. Allt annat är djupt omoraliskt.
Omoralisk?

Nej, inte i sig själv.

Att gå att lägga sig i rätt tid har det preventiva syftet att förhindra omoralisk aktivitet i nattens sena timmar, vilket är ju som alla vet syndarnas förlovade tid.
Citera
2020-10-09, 22:36
Medlem
Så här dags går jag och lägger mig nu.

Anser mig en hederlig medborgare för övrigt.
Citera
2020-10-13, 00:59
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Att gå att lägga sig i rätt tid har det preventiva syftet att förhindra omoralisk aktivitet i nattens sena timmar, vilket är ju som alla vet syndarnas förlovade tid.
...så länge man inte vaknar på småtimmarna av att ha lagt sig för tidigt och inte kan somna om. Vad ska man då ta sig till, när man ligger där och är rastlös mitt i natten?

Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Så här dags går jag och lägger mig nu.

Anser mig en hederlig medborgare för övrigt.
Är precis på väg att göra detsamma i skrivande stund.

Hur tycker du att jag bör betraktas?
Citera
2020-10-16, 10:55
Medlem
Det finns inga problem med och lägga sig sent säg kl 1 eller kl 3 man kan kan göra det tyst så att grannen ej störs eller väcks från sin sömn. Sen är det hälsomässigt sett mycket bättre och lägga sig tidigare förstås som folk påpekar här kl 22-23 och få en 8 timmars god sömn. Har man en störande granne så kan det bli jobbigt. I övrigt så är det så att vissa grupper försöker vända på dygnets timmar under en stor del av arbetsveckan, främst handlar detta om personer som ej jobbar eller har jobbat någonsin. Det är mycket viktigt och sätta dessa grupper så att dem kommer in kl 8 till någon aktivitet annars så lär dem sina barn och vända upp på dygnsrytmen och barnen får felaktiga vanor som slår ut den vanliga arbetscykeln dvs gå upp 6-7 och jobba och vara en produktiv medborgare.
Citera
2020-10-16, 11:04
Medlem
AttansNedranss avatar
Enkelt: vi räknar baklänges för att komma fram till svaret!
Väckarklockan ringer 06:00
7 timmars sömn, dvs somnar 23:00
30 minuters läsning/bön/meditation
= läggdags 22:30

Svar: 22:30
Citera
2020-11-15, 01:10
Medlem
Vi nu hoppas att alkoholserveringens begränsande till 22.00-tiden kommer att hjälpa svensken att gå och lägga sig tidigare. I nattens sena timmar finns det sällan något som angår en hederlig medborgare.

Dock befarar jag mig att direktivet kommer, om den blir varaktig, förbigås i med att krogandet ger plats åt "privata" fester.
Citera
2020-11-15, 01:13
Bannlyst
Vi får hoppas på utegångsförbud, inga hederliga medborgare ränner omkring på stan på nätterna.
Citera
2024-12-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Är precis på väg att göra detsamma i skrivande stund.

Hur tycker du att jag bör betraktas?
Fyra år senare. Är du en hederlig medborgare fortfarande?

Om svaret är ja, när går du och lägger dig och varför?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in