2022-02-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afold
Moderaterna verkar lite efterblivna. De vill inte prata med SD, som har haft rätt hela tiden, och de tror att det kommer ta 10 år tills folk börjar beväpna sig som svar på den ökande invandrarkriminaliteten trots att folk börjat göra det redan nu. Jägarexamen har nog aldrig varit så populärt som nu och jag tvivlar på att det har att göra med att folk tycker det är roligare med jakt nu än tidigare. Folk ser vart det barkar och förbereder sig på det värsta.

Du har helt rätt!
Jag har 2 ST i bekantskapskretsen som båda har tagit jägarexamen och ingen av dem skulle ALDRIG få för sig att skjuta ett djur.

Dessutom har deras fruar gått med i en pistolskytte klubb och fick efter c:a 1 år licens på pistol.

Så ja det är väl om något ett bevis på att många förbereder sig.

Konstigt att vissa personer vägrar att inse fakta men det är dem som kommer råka värst ut när de inte "kunde se det komma" för de förstår inte att när det smäller så är det ingen som kommer komma hur högt de än skriker.
Citera
2022-02-03, 10:48
Medlem
Jag tror inte att det blir några oroligheter eller inbördeskrig sålänge det är svenskar som beväpnar sig. Tänker att vi trots allt mest gör det i försvarssyfte.

Däremot kan man ju fundera på om fler vapen i samhället som hamnar i invandrarnas händer skulle vara ett steg närmare mer våldsamma konflikter av den typ som vi ser i andra lände, där ju många av invandrarna själva kommer ifrån.
Citera
2022-02-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoFiMojo
Nu hinner jag svara.
Du tror att jag inte verkar bry mig om säkerhet.
Jag ska förklara våran säkerhet.

När jag träffade min nuvarande fru och hon blev gravid för x antal år sedan så flyttade vi till ett område där vi vill bygga en framtid med våra barn.
I våran kalkyl för framtid är många år med flera barn.
I våran kalkyl så innebär det att jag/vi vill bygga en familj där vi är välmående. Fysiskt och psykiskt. Bra skola. Natur. Idrott och brandsläckare.
Jag är inte ung och mina barn kommer och har fått i vårat sparande handpenning till hus.

Du försöker spela något som inte finns. Åter igen. Om du inte är kriminell eller lever omkring kriminella så blir du inte mördad förutom om inte en närstående dödar dig MED ETT VAPEN SOM FINNS TILLGÄNGLIGT.

Namndroppa inte random namn eller ge det politisk färg.
Om du blir rånad under vapenhot som jag faktiskt blivit (i Mexico) så är det ingen lösning att va beväpnad för då blir du en fara, en kriminell är aldrig rädd och vinner oftast i en sådan situation.
Vi kan gå djupt i den diskussionen men vet inte om du förstår detta.

Jag tror mig veta att du är ute efter något som eskalerar till ett hot mot oss vanliga. Och så kan såklart bli.
Du vill i din värld, just nu, tycka så. Jag i min värld, går på fakta om dödlighet som går att googla på.

Kanske är jag en hjärntvättad jude, blatte, sosse, moderat eller har helt fel etniska gener men då får det vara så.

Nu pratar vi om att försvara sitt hem och de sina egna.

INTE att vi ska springa beväpnade ute.

Det är hemmet vi vill försvara och hör och häpna!!!!!!!

Det kan hända även dig i din fina villa i ett fint område.

Var inte så fruktansvärt naiva för det kommer bli värre.
Citera
2022-02-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Om Sverige inte löser integrationen inom 10 år så kommer privatpersoner beväpna sig och bo i gated communities.
https://www.expressen.se/kvallsposte...sig-invanarna/

Samtidigt levererar M inga som helst integrerande åtgärder. M talar om god och näringsriktig mat i skolorna som hjälpande.. man vill inte samarbeta med SD.

Ni som säger att det är inget problem med mångkulturen och allt funkar fint med bättre åldersstruktur i landet..10 år. Vem har rätt? Stämmer det M säger är det inte barn och barnbarn som drabbas utan DU och JAG. Ms lösningar är i princip ingenting utom kosmetika enligt artikeln. Hur ska man i så fall lösa det hela utan samarbete med SD?
Sverige är så segregerat så likabra. vi kan umgås ändå.
Citera
2022-02-03, 13:11
Medlem
Ja tyvärr är det nog så. Vapen tycks det finnas gott om.
Citera
2022-02-03, 13:21
Medlem
Sladdarens avatar
Malmö gör samma sak som decennier tidigare. Dvs gå på mest och ännu mer bidrag med hjälp av navelsträngen bistånd (ej bidrag) ifrån staten / jobbfolket / stockholm

Hur mycket bistånd får Malmö av andra städer idag ? Om man drog ner det till hälften vad händer med staden? Men nu vill man alltså öka bistånden som inte funkat alls förr för integrationen utan den blir värre bara

Jag fattar ingenting eftersom de gör tvärtemot än vad som alla tycker är bättre inkl SD
Dvs sänka bidragen, skicka hem kriminella först och främst till sina hemländer, tvinga dom kvarvarande att ta tag i utbildning och jobbiten osv istället för att ge mer bidrag för att inte göra det
Vad är det för fel att bo i en husvagnspark om man inte kan betala för sig under massa herrans år fast man är fullt frisk ?

Ja mysko stad minst sagt
Senast redigerad av Sladdaren 2022-02-03 kl. 13:26.
Citera
2022-02-03, 13:35
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Om Sverige inte löser integrationen inom 10 år så kommer privatpersoner beväpna sig och bo i gated communities.
https://www.expressen.se/kvallsposte...sig-invanarna/

Samtidigt levererar M inga som helst integrerande åtgärder. M talar om god och näringsriktig mat i skolorna som hjälpande.. man vill inte samarbeta med SD.

Ni som säger att det är inget problem med mångkulturen och allt funkar fint med bättre åldersstruktur i landet..10 år. Vem har rätt? Stämmer det M säger är det inte barn och barnbarn som drabbas utan DU och JAG. Ms lösningar är i princip ingenting utom kosmetika enligt artikeln. Hur ska man i så fall lösa det hela utan samarbete med SD?

De får ju isf bo kvar i malmö där problemen började, dummaste man kan göra är ju att sprida ut kriminella och suckout system svartingar till andra kommuner. Det påstås ju nånstans att sprider man ut problemen så integreras de bättre för det är mer vita männsikor som vandrar omkring på gatorna som av nån orsak får för sig att uppfostra dom svartingarna och umgås med dom. Men det stämmer ju inte. Då hade väl malmö lyckats med det när det bodde mestetniska svenskar där sen ja 50 talet osv

Det betyder ju direkt att det inte funkar eller ser de ner på malmö -svensketniska -danska medborgare förmåga att de inte lyckats bli kompis- integrations- mentor för sin import sen när den började?

Jag fattar ingenting hur man tänker ang sånt här för jag tänker på ett helt annat sätt ganska likt SD men betydligt mer annorlunda ändå
Senast redigerad av Sladdaren 2022-02-03 kl. 13:37.
Citera
2022-02-03, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
M kommer att för evigt vara Fredrik Reinfeldt och "öppna era hjärtan"-talet. De var med och skapade problemen och släppte in stora mängder IS. Den som skapar problemen kan aldrig vara en del av lösningen. M och S är problemet, inte lösningen.

Exakt så!

SD är enda alternativet tills vi tagit oss ur skiten nu.
Citera
2022-02-04, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Vad skall du använda dina tunga grejer till?
Vapen är i praktiken oanvändbart till annat än att hamna bak et galler.
Den som är feg och obeslutsam är feg och obeslutsam också med ett skjutvapen,-den som är förberedt och håller sig fattad och lugn och vågar gå till attack behöver inget skjutvapen.

Steg 1: Förorsaka att boven blir blind några sekunder.
https://no.wikipedia.org/wiki/Blits#...lite_430ex.jpg

Steg 2: Ett finger i var sitt öga.
https://d2gg9evh47fn9z.cloudfront.ne...BOX6516813.jpg

Steg 3: Håll boven fast tills polisen kommer.
https://productimages.biltema.com/v1...e/2000034812/4

Om du inte är tuff nog att genomföra dom här tre stegen så är du inte tuff nog att använda ett skjutvapen.

Jag är tuff nog att gå till attack men hur vet du att inte tjuven är beväpnad med låt oss säga en liten smidig 22:a?

Har en person kommit innanför min dörr så lovar jag att jag inte kommer tveka att sätta en kärve i benen på densamme.Dödligt våld ska man försöka undvika i mesta möjliga mån.

Många härinne pratar om att sätta en kärve i magen på en eventuell tjuv!
Det kanske en del härinne klarar MEN ett sådant skott är oftast inte direkt dödande!

Det är inget kul alls att se den man skjutit ligga och skrika av smärta och be om hjälp och du vet att det är du som orsakat det hela och att personen snart dör.

Det är det svåraste och kan orsaka att skytten får leva med livslång ångest och ånger över vad densamme har gjort.

Därför så om tid finns och den som kommit in är ensam så ska man skjuta varningsskott.

Är de flera så har man inget val kanske men tänk på vad som kan hända efter skottet det är fan inte kul.

Dessutom så har man nog större chans att klara sig alt få ett kortare straff.
Senast redigerad av badasskickers 2022-02-04 kl. 06:24. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in