2019-09-14, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Sdu blev utkastade från Sd och Afs bildades som till stora delar är just Sdu.
Tydligen håller sd inte med Afs (Sdu) eftersom dom kastades ut

Mest en fråga om lämpligaste kostym.
Citera
2019-09-14, 23:38
Medlem
Vänsterfolket på Östermalm bor redan i gated comunities, i brfer med låsta innergårdar och dubbla järngrindar.

Där sitter de på sina balkonger och röker hash som de köpt av tuggare ute i förorten och pratar om ”passivt aggressiv inkomst” samtidigt som de själva är egenföretagare.
Citera
2019-09-14, 23:47
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Inte för att jag misstror dig. Men varifrån kommer uppgiften om en miljon + ?

Att det ens finns illegala vapen i vårt land beror naturligtvis på att vår tull har alldeles för få resurser och för lite befogenheter. Tullen måste stärkas på alla möjliga och omöjliga områden.
Den där jävla kolossen som vi är medlemmar i måste lära sig att fatta läget och frigöra mer resurser till vår gränskontroll i vartenda väderstreck

Vissa menar att det finns betydligt mer än en miljon illegala vapen i Sverige. Det är så klart uppskattningar och ingen officiell statistik finns.

Uppskattningarna har gjorts baserat på tullbeslag, beslag i samhället, källor från smugglingen, beräkningar från EU. Från Balkan har det varit en aldrig sinande ström sedan kriget tog slut.

För ett par år sedan gjorde tullen beslag på en försändelse med ca 5000 grova vapen. Muslimska brödraskapet var mottagare. Det tystades ner rejält.

Om polisen beslagtag över 1000 illegala vapen per år så ger det också en hint om hur det ser ut. Speciellt iom att polisen inte alls verkar vara ute efter illegala vapen så de som väl tas i beslag måste vara slump.
Citera
2019-09-14, 23:49
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Jag tror inte för ett ögonblick att gemene man plötsligt skulle gå man ur huse för att gå med i nån jävla skytteklubb för att få tillgång till vapen för att ev och kanske skjuta nån invandrare.

Jag tror inte ens att svenne banan plötslig skulle gruppera sig i mass för att få ordning på buset. Det är lite bekvämare att sätta sig framför datorn eller bakom mobilen för att författa enkla inlägg på Fb eller FB.

Du kan ju googla själv. Varje år är det rekordmånga som avlägger jägarexamen, en ökning större än befolkningsökningen, samtidigt som lösta jaktkort gått ner istället för upp. Över 10 000 avlägger jägarexamen varje år. Skytteklubbarna har fått ändra sina regler för att så många strömmat till för att få licens så snabbt som möjligt. Från min egen bekantskapskrets vet jag flera som skaffat jägarexamen utan intresse för jakt, för att ha tillgång till vapen som säkerhet. Familjefäder, högutbildade. En del bor i hus en bit utanför stan och en del har själva blivit drabbade redan eller har grannar som blivit det, av intrång eller försök till intrång om natten när de varit hemma.

Givetvis skaffar ingen av oss vapen för att ”skjuta invandrare” eller ”få ordning på buset”, vad lever du i för parallellt DN-universum? Vi skaffar vapen för att kunna freda vårt hem och familj om det värsta händer, eftersom polisen inte är att räkna med.

Även grannsamverkan ökar, återigen inte genom att folk åker omkring beväpnade på flaket på en pickup med strålkastare på taket för att ”skjuta invandrare” eller ”få ordning på buset”, utan för att känslan av otrygghet och polisens tandlöshet sprider sig och vanliga svenska familjer gör vad de kan för att ta tillbaka en del av kontrollen. För att de är oroliga. Inte för att skapa någon milis.
Citera
2019-09-14, 23:50
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Tänk efter nu, "de" syftade på folket och ingenstans krävde jag att någon skulle göra saker för mig som du påstod. Jag ska ta det en gång till bara för lilla dig så att även du kanske kan förstå.

Innan vi hade ordnade samhällen tog människor ansvar för sin egen säkerhet och personligt skydd. Men när samhällen bildades var en av de första sakerna vi ordnade någon enklare form av domstolar, polis eller liknande även om vi kallade det för andra saker.

Nästa steg blev att ge polisen våldsmonopol, dvs. att ingen annan får utöva våld eller lösa sin egen rättvisa för detta skulle samhället göra i ordnade former. Det har fungerat rätt bra lång tid men nu faller detta då polis och domstolar inte klarar situationen. I ett sådant läge är det fullt naturligt att människor går tillbaks till läget som rådde innan detta hade utvecklats, dvs. man beväpnar sig och tar hand om rättvisan själv.

Givetvis är det också naturligt att folket inte längre accepterar skatt då samhället inte uppfyller sitt åtagande.

Så många rader utan att du förstår vad DE betyder.

Men jisses, hur långt tillbaks i tiden går du nu ?
Folk har i alla tider haft respekt för landsfiskaler, länsman eller poliser, åtminstone så länge som dom funnits, fram till nu och sedan Malexander.

Numer är det åt helvete alldeles för många snorungar som hittar på jävelskap och som tar resurser från polis och rättsväsendet, Tar vi varje bostadsområde i yttre storstad för sig så märker vi snart att dom inte är speciellt många till antalet. Det borde egentligen inte vara så stora problem att ringa in dessa jävla smågangsters.
Räknar vi ihop antalet i riket så blir naturligtvis antalet stort som borde styras upp
Citera
2019-09-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Typiskt moderaterna det här med "ja, det finns problem, och dom får någon annan lösa".

Moderaterna är bättre än Sossarna. Man kan göra något med sitt liv i Sverige. Fortsätta importera män från islamiska länder känns väl så där.

Helt obegripligt hur folk vill ha denna utveckling. Bara män och återigen män från typ afghanistan som kulturberikar. Deras framfart sprider sig till alla stadsdelar snart.
Citera
2019-09-14, 23:55
Medlem
Citat:
Så många rader utan att du förstår vad DE betyder.

Även om du är för ointelligent för att förstå att "de" syftade på folket som nämndes strax innan i meningen så är ändå ditt påstående att jag krävde att någon annan skulle göra saker för mig felaktigt, detta är bara din fantasi.

Citat:
Men jisses, hur långt tillbaks i tiden går du nu ?
Folk har i alla tider haft respekt för landsfiskaler, länsman eller poliser, åtminstone så länge som dom funnits, fram till nu och sedan Malexander.

Precis men nu går vi in i en tid då vi inte lägre har en polis som kan upprätthålla lag och ordning och vill du veta vad folk gör i sådana situationer får du se på vad folk gjorde när det inte fanns.
Citera
2019-09-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Moderaterna är bättre än Sossarna. Man kan göra något med sitt liv i Sverige. Fortsätta importera män från islamiska länder känns väl så där.

Helt obegripligt hur folk vill ha denna utveckling. Bara män och återigen män från typ afghanistan som kulturberikar. Deras framfart sprider sig till alla stadsdelar snart.

På marginalen kanske men det är så liten skillnad mellan M och S att det saknar betydelse, hela 7K driver landet till samma öde.
Citera
2019-09-15, 00:03
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Du kan ju googla själv. Varje år är det rekordmånga som avlägger jägarexamen, en ökning större än befolkningsökningen, samtidigt som lösta jaktkort gått ner istället för upp. Över 10 000 avlägger jägarexamen varje år. Skytteklubbarna har fått ändra sina regler för att så många strömmat till för att få licens så snabbt som möjligt. Från min egen bekantskapskrets vet jag flera som skaffat jägarexamen utan intresse för jakt, för att ha tillgång till vapen som säkerhet. Familjefäder, högutbildade. En del bor i hus en bit utanför stan och en del har själva blivit drabbade redan eller har grannar som blivit det, av intrång eller försök till intrång om natten när de varit hemma.

Givetvis skaffar ingen av oss vapen för att ”skjuta invandrare” eller ”få ordning på buset”, vad lever du i för parallellt DN-universum? Vi skaffar vapen för att kunna freda vårt hem och familj om det värsta händer, eftersom polisen inte är att räkna med.

Även grannsamverkan ökar, återigen inte genom att folk åker omkring beväpnade på flaket på en pickup med strålkastare på taket för att ”skjuta invandrare” eller ”få ordning på buset”, utan för att känslan av otrygghet och polisens tandlöshet sprider sig och vanliga svenska familjer gör vad de kan för att ta tillbaka en del av kontrollen. För att de är oroliga. Inte för att skapa någon milis.

Om man nu skaffar vapen, så är väl anledningen att använda dessa vid skarpt läge. Varvid man då har valt att riskbedöma de rättsliga konsekvenserna av användning ?
Det skulle i och för sig inte vara första gången som skott bränts av av misstag pga rädsla .
Citera
2019-09-15, 00:04
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Om Sverige inte löser integrationen inom 10 år så kommer privatpersoner beväpna sig och bo i gated communities.
https://www.expressen.se/kvallsposte...sig-invanarna/

Samtidigt levererar M inga som helst integrerande åtgärder. M talar om god och näringsriktig mat i skolorna som hjälpande.. man vill inte samarbeta med SD.

Ni som säger att det är inget problem med mångkulturen och allt funkar fint med bättre åldersstruktur i landet..10 år. Vem har rätt? Stämmer det M säger är det inte barn och barnbarn som drabbas utan DU och JAG. Ms lösningar är i princip ingenting utom kosmetika enligt artikeln. Hur ska man i så fall lösa det hela utan samarbete med SD?
Den enda humana integrationsåtgärden heter repatriering.
Citera
2019-09-15, 00:04
Medlem
En svensk kanelbulle är snart lika naturligt som ett skägg ifrån Afghanistan som påstår sig vara svensk. Ingen vill ha detta i sitt hem. Muhammed bebis 16 år men ser ut som 40 år. Tafsa på tjejer går bra dock. Han ska skolas in, lära sig svenska, gå grundskolan, gymnasiet osv. Kamelen är 50 år vid studenten. Kommer inte tillföra något annat än kostnader.

Om det åtminstone vore kvinnor som kom så kanske man kunde tänka annorlunda men återigen bara kåta afghanska män som gillar Ulrika 15 år i Nian.

Hur ska deras kultur passa in i Sverige?
Citera
2019-09-15, 00:15
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Även om du är för ointelligent för att förstå att "de" syftade på folket som nämndes strax innan i meningen så är ändå ditt påstående att jag krävde att någon annan skulle göra saker för mig felaktigt, detta är bara din fantasi.

Precis men nu går vi in i en tid då vi inte lägre har en polis som kan upprätthålla lag och ordning och vill du veta vad folk gör i sådana situationer får du se på vad folk gjorde när det inte fanns.

Men jisses. Du måste lära dig att ta till dig och gå vidare.
DE är exklusive dig själv. VI är inklusive dig själv.
Du skrev DE, som kan likställas med DOM och där är du INTE med.

Den tiden som du återkopplar till var tiden du då männen använde sig av träklubba och drog kärringarna i håret för ett skjut i grottan. Nej jag var inte med då.

Ha det nu så fint och tänk inte så mkt på vi och de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in