Citat:
Ursprungligen postat av
locknloll
Jag tror inte för ett ögonblick att gemene man plötsligt skulle gå man ur huse för att gå med i nån jävla skytteklubb för att få tillgång till vapen för att ev och kanske skjuta nån invandrare.
Jag tror inte ens att svenne banan plötslig skulle gruppera sig i mass för att få ordning på buset. Det är lite bekvämare att sätta sig framför datorn eller bakom mobilen för att författa enkla inlägg på Fb eller FB.
Du kan ju googla själv. Varje år är det rekordmånga som avlägger jägarexamen, en ökning större än befolkningsökningen, samtidigt som lösta jaktkort gått ner istället för upp. Över 10 000 avlägger jägarexamen varje år. Skytteklubbarna har fått ändra sina regler för att så många strömmat till för att få licens så snabbt som möjligt. Från min egen bekantskapskrets vet jag flera som skaffat jägarexamen utan intresse för jakt, för att ha tillgång till vapen som säkerhet. Familjefäder, högutbildade. En del bor i hus en bit utanför stan och en del har själva blivit drabbade redan eller har grannar som blivit det, av intrång eller försök till intrång om natten när de varit hemma.
Givetvis skaffar ingen av oss vapen för att ”skjuta invandrare” eller ”få ordning på buset”, vad lever du i för parallellt DN-universum? Vi skaffar vapen för att kunna freda vårt hem och familj om det värsta händer, eftersom polisen inte är att räkna med.
Även grannsamverkan ökar, återigen inte genom att folk åker omkring beväpnade på flaket på en pickup med strålkastare på taket för att ”skjuta invandrare” eller ”få ordning på buset”, utan för att känslan av otrygghet och polisens tandlöshet sprider sig och vanliga svenska familjer gör vad de kan för att ta tillbaka en del av kontrollen. För att de är oroliga. Inte för att skapa någon milis.