Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2019-09-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Det enda ni bekräftar, är att ni baserar er självbild på hur ni bedöms av kvinnor. Inte nog med det tar ni till drastiska emotionella åtgärder för att leva ut era sexuella frustrationer. Tycker inte det känns så manligt.

Att någon säger dig att de finner dig intressant ger dig inte "pax", jag insinuerar det till alla jag finner intressanta, oavsett kön, inte särskilt ofta, men likväl.

Det manligaste TS kunde ha gjort hade varit att gå vidare utan att ta åt sig och utan att ställa till med en massa onödig drama. Tjejen var inte skyldig honom något, men han agerade som om hon hade varit det.

Det är min personliga inställning. Lycka till med blockandet!

Asså att vara otroligt seg i att svara har ju inget med "Det enda ni bekräftar, är att ni baserar er självbild på hur ni bedöms av kvinnor." är man seg så har tåget gått. Asså inte så att man är på jobbet och får ett sms och inte kan svara då, sådan är jag själv. men väntar man fan två dygn så anser jag att man är knappast redo för att ha tid med någon annan i sitt liv och ett sånt liv vill inte jag leva och jag själv har tid att ge mer än så...

Asså jag gör väl inget annat än jag skulle gjort IRL varken mer eller mindre... Ett kort meddelande som... Nä nu tycker jag du du börjar vara väl seg i dina svar. Jag är inte särskilt imponerad och ställer mig därför öppen på dejtingmarknaden igen.
Senast redigerad av Brodrude 2019-09-24 kl. 15:37.
Citera
2019-09-24, 17:26
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Asså att vara otroligt seg i att svara har ju inget med "Det enda ni bekräftar, är att ni baserar er självbild på hur ni bedöms av kvinnor." är man seg så har tåget gått. Asså inte så att man är på jobbet och får ett sms och inte kan svara då, sådan är jag själv. men väntar man fan två dygn så anser jag att man är knappast redo för att ha tid med någon annan i sitt liv och ett sånt liv vill inte jag leva och jag själv har tid att ge mer än så...

Asså jag gör väl inget annat än jag skulle gjort IRL varken mer eller mindre... Ett kort meddelande som... Nä nu tycker jag du du börjar vara väl seg i dina svar. Jag är inte särskilt imponerad och ställer mig därför öppen på dejtingmarknaden igen.

Varför bryr du dig? Finns inga bestämda regler för hur förhållanden ska vara, du kan knappast tillämpa ditt eget perspektiv och förvänta dig att andra ska korrigera sig efter det, du vet att det inte är så det funkar.

Så du skriva det ena och det andra om hur saker ska vara, det har noll betydelse.
Det enda som betyder något är vad du kan tillämpa.
Så sitt inte och hitta på en massa intriger, som bäst kommer du bränna din tid på nada och dessutom är det jävligt kvinnligt att hålla på så. Bättre att behålla din värdighet och fokusera på dig själv.
Stoicism, kolla upp det, tror det skulle göra dig gott att ta åt dig lite av vad det innebär.
Citera
2019-09-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Varför bryr du dig? Finns inga bestämda regler för hur förhållanden ska vara, du kan knappast tillämpa ditt eget perspektiv och förvänta dig att andra ska korrigera sig efter det, du vet att det inte är så det funkar.

Så du skriva det ena och det andra om hur saker ska vara, det har noll betydelse.
Det enda som betyder något är vad du kan tillämpa.
Så sitt inte och hitta på en massa intriger, som bäst kommer du bränna din tid på nada och dessutom är det jävligt kvinnligt att hålla på så. Bättre att behålla din värdighet och fokusera på dig själv.
Stoicism, kolla upp det, tror det skulle göra dig gott att ta åt dig lite av vad det innebär.

Hmmm fast nu gör du ju det själv med mig fast du tar ju steget värre... Du säger åt andra hur dom ska göra i deras möten, möten som du själv inte ska delta i. Väldigt engagerad
hahaha

mitt svar kunde ju gott vara ungefär det du citerar till mig
Citera
2019-09-24, 20:33
Medlem
Väldigt mycket trams om att kvinnor är så när det definitivt gäller män också.

Jag tycker absolut att man ska ta bort folk som håller på och även säga vad man tycker och tänker. Senast i helgen skällde jag ut någon som jag skulle bjuda på middag och sa att om jag är intresserad av att det går tid mellan meddelanden (när man skriver under längre tid) då skulle jag fan skicka en brevduva istället. Människan fick även en utskällning för att jag kritiserades för mina irriterade känslor eftersom mina känslor inte är mindre viktiga än andras och när jag gör en mängd ansträngningar, förväntar jag mig att man är såpass tacksam att man själv åtminstone är tillgänglig vid bestämd tid när jag stressar för att hinna allt. Blir jag arg, ska jag inte stå till svars sedan. För lösningen är helt enkelt att inte slösa med min tid.

TS verkar dock ha mycket svårare för att förstå meddelanden och vad som gäller samtidigt som han träffar (har kontakt med) andra. Ligger sannolikt en funktionsnedsättning i det eller psykisk problematik.

Nej man ska inte ghosta människor och eftersom folk blir så chockerade av att få höra att de saknar hyfs, så hör de sanningar för lite i livet. Man behöver inte låtsas som om det regnar utan kan ta bort onödiga människor ur sitt liv. Blir man behandlad som oviktig ska man tro på att personen inte värdesätter en heller #nätsanning

Det är skillnad på dejting och människor man har sporadisk kontakt med.
Citera
2019-09-24, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Är väl skillnad på att de facto vara UPPTAGEN, än att bara vara en douche o skita i det med vilje.

Meningen med sms är ju ett snabbt svar, annars kunde man lika bra skicka ett brev

Som sagt, det sprids ju som en löpeld, ett jävla idiottips om att man ska vara så "svår", jävla p12:afasoner!

Nehedu... På tjejer fungerar det väääldigt mycket bättre att spela lite svårfångad

O den som svarar hela tiden o på sekunden hon skriver hamnar uteslutande i "vän facket". Det bottnar i att hon jämnt får som hon vill o är hon osäker så är det bara o skriva.

Det blir också lite mer spänning för henne om jag inte svarar på sekunden. För vips så är jag där o äntligen kan vi börja skriva. Det var ju därför hon tog kontakt från början, o nu har hon fått bygga upp lite förhoppningar medans jag låtit henne vänta.

Men absolut är det drygt! Jag skulle gärna vilja att det fungerade att skriva sms med varandra varje dag. Jag älskar o snacka med brudarna jag umgås med. Men det fungerar inte i riktigt så i verkligheten, utan telefonen gör sig bättre avstängd så man har tid att fokusera på allt annat i livet..

Numera loggar jag in när jag har tid. O för attraktionens skull fungerar det milvägar bättre än att sitta med telefonen i handen hela tiden bara för o kunna svara ifall att hon skriver.
Citera
2019-09-25, 10:34
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Nehedu... På tjejer fungerar det väääldigt mycket bättre att spela lite svårfångad

O den som svarar hela tiden o på sekunden hon skriver hamnar uteslutande i "vän facket". Det bottnar i att hon jämnt får som hon vill o är hon osäker så är det bara o skriva.

Det blir också lite mer spänning för henne om jag inte svarar på sekunden. För vips så är jag där o äntligen kan vi börja skriva. Det var ju därför hon tog kontakt från början, o nu har hon fått bygga upp lite förhoppningar medans jag låtit henne vänta.

Men absolut är det drygt! Jag skulle gärna vilja att det fungerade att skriva sms med varandra varje dag. Jag älskar o snacka med brudarna jag umgås med. Men det fungerar inte i riktigt så i verkligheten, utan telefonen gör sig bättre avstängd så man har tid att fokusera på allt annat i livet..

Numera loggar jag in när jag har tid. O för attraktionens skull fungerar det milvägar bättre än att sitta med telefonen i handen hela tiden bara för o kunna svara ifall att hon skriver.

Jag vet inte vad du träffat för skeva brudar, men jag blir irriterad när vederbörande skiter i att svara, TROTS att man VET att de sitter med telefonen hela tiden annars, ännu värre är att de lämnar det på läst. Jag brukar skriva att "jag sitter lite illa till, du får ett längre svar senare". Jag kanske skulle börja bete mig som annat löst folk också.

Är ju dessutom en fet skillnad på att vara upptagen på riktigt, eller bara vara en douche o skita i det.
Citera
2019-09-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Träffa en skitsnygg brud på Tinder som jag skrev med i några dagar. Vi drog på dejt men inget hände då hon ville ta det lugnt sa hon. Hon försäkrade mig dock om att ja jag är intresserad av dig.
Vi hade väldigt bra kemi så jag tänkte att ok vi kör på det.

Efteråt börjar det klassiska, lång tid innan svar ifrån henne, hon läser men svarar inte, tar lång tid på sig för att öppna meddelanden, vaga svar etc.

Jaha tänkte jag. Då skiter jag i detta och går vidare.
Skrev till henne att jag upplever henne som oseriös och bara ute efter uppmärksamhet så väljer att avsluta detta.

Någon timme senare får jag wot ifrån helvetet på instagram med text som beskriver hur dum och fräck jag är och att man fan inte gör så mot en tjej.

Frågeställning.
Var mitt handlande obefogat?

Jag är så inferniskt trött på brudar som beteer sig så som hon började göra.
Alla går med telefonen i handen idag så att öppna meddelanden utan att svara ser jag som oerhört oförskämt.

Ska nämnas också att hon bodde ganska långt bort så beslutet att ta bort henne var baserat lite på det också.

Helt rätt handlat av dig. Nutidens kvinnor har blivit förstörd av feminazis. De vet inte längre hur man träffar en man, eller hur de skall bete sig mot människor.

Jag gör samma sak numera och tydligt avslutar kontakten så de kanske någon gång förstår varför.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in