2019-10-17, 12:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Någonting jag finner smått märkligt, är att dessa bankirer och investerare/riskkapitalister som varit med om att sponsra och dra igång ”global warming”- hysterin investerar i en herrans massa kustnära byggprojekt, utan att teckna försäkringar mot stigande havsnivåer. Ingen av dem, vad det verkar.

Undrar om Greta har funderat något på detta?
Citat:
Jag har första hands info, om man säger. Men verkligheten duger väl inte på ett svenskt anonymt forum, så jag ska se vad jag kan göra, om jag får en stund över.

Nu blir man onekligen nyfiken.
Du har förstahandsinfo på det du påstår initialt!?
Det betyder att du har stor insyn i affärerna för "alla dessa bankirer investerare/riskkapitalister" och alla deras "kustnära projekt".
Do tell more...

Eller ge åtmistonde ett 2-3 konkreta exempel, det borde väl vara busenklet om du sitter med förstahandsuppgifterna?
Citera
2019-10-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu blir man onekligen nyfiken.
Du har förstahandsinfo på det du påstår initialt!?
Det betyder att du har stor insyn i affärerna för "alla dessa bankirer investerare/riskkapitalister" och alla deras "kustnära projekt".
Do tell more...

Eller ge åtmistonde ett 2-3 konkreta exempel, det borde väl vara busenklet om du sitter med förstahandsuppgifterna?

Inte i alla dessa naturligtvis, men i tillräckligt i många för att förstå att det ligger en hund begraven.

Det fanns en tid då det startades upp projekt med Co2-utsläpp för att rädda oss från nästa istid. Det lades ner, men inte ens dagens utsläpp kommer att göra detta. Istid är vad vi går emot, oavsett vad en tonåring med grava störningar säger.
Citera
2019-10-19, 17:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Inte i alla dessa naturligtvis, men i tillräckligt i många för att förstå att det ligger en hund begraven.

Det fanns en tid då det startades upp projekt med Co2-utsläpp för att rädda oss från nästa istid. Det lades ner, men inte ens dagens utsläpp kommer att göra detta. Istid är vad vi går emot, oavsett vad en tonåring med grava störningar säger.
Inga exempel alltså? Varför blir jag inte förvånad...
Citera
2019-10-19, 17:17
Medlem
Citat:
Inga exempel alltså? Varför blir jag inte förvånad...

Vad är du ute efter? Jag har pekat ut riktningen, lite jobb får man lägga själv. Tydligen blev du lite rubbad i din cementerade inställning som den svenska maskinen ingjutit i dig. Lycka till nu med de nya ögonen!
Citera
2019-10-19, 17:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad är du ute efter? Jag har pekat ut riktningen, lite jobb får man lägga själv. Tydligen blev du lite rubbad i din cementerade inställning som den svenska maskinen ingjutit i dig. Lycka till nu med de nya ögonen!
Jag är ute efter en källa till ditt påstående
Citat:
investerare/riskkapitalister som varit med om att sponsra och dra igång ”global warming”- hysterin investerar i en herrans massa kustnära byggprojekt
Men jag inser att jag aldrig kommer få något. Tydligen är det upp till mig att leta efter saker som stärker dina argument... fast du säger att du har förstahandsuppgifter om detta...
Citera
2019-10-19, 17:25
Medlem
Citat:
Jag är ute efter en källa till ditt påstående

Men jag inser att jag aldrig kommer få något. Tydligen är det upp till mig att leta efter saker som stärker dina argument... fast du säger att du har förstahandsuppgifter om detta...

Det är ju det som är naturen av förstahands-uppgifter. Jag trodde ju att din bildningsnivå låg på den nivån iaf. Ibland får man helt enkelt lyssna på människor, sen får man välja att tro på dem eller inte. Du gör precis vad du vill med informationen.

Har du källa på att du mår bra?
Citera
2019-10-19, 23:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är ju det som är naturen av förstahands-uppgifter. Jag trodde ju att din bildningsnivå låg på den nivån iaf. Ibland får man helt enkelt lyssna på människor, sen får man välja att tro på dem eller inte. Du gör precis vad du vill med informationen.

Har du källa på att du mår bra?
Du vet ju (säger du) vilka investerare det gäller och du vet vilka kustnära projekt det gäller.
Men du vill inte berätta vilka det är för att....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in