Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 21:40
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Minst lika bra som The Killers som folk hyllar sönder
Varför jämför du med The Killers? De spelar la inte samma stil?
Citera
2019-09-24, 21:45
Medlem
boqpods avatar
Antagligen för att man inte hade rätt management och producerade för lite material. Man måste komma med nytt kontinuerligt annats ebbar alla artister så småningom om ut. Får man inte rätt spelningar får man inte heller någon efterfrågan (radio, sålda skivor/streamningar).
Citera
2019-09-24, 21:46
Medlem
Bret-Harts avatar
Första plattan var hur bra som helst men efterföljarna blev bara sämre och sämre
Citera
2019-09-24, 21:49
Avstängd
Adelaides avatar
Det är ju ett melodifestivalen-band och såna brukar ju försvinna från rampljuset så fort intresset minskar.

Deras senaste album kom ut för 8 år sedan och blev en flopp. Man kan anta att skivbolaget inte längre ville ha dem efter det. Därav har resten av 2010-talet varit dött.

Tycker själv låten "Fever Fever" har en mysig refräng. Men det är absolut inget band jag lyssnar på annars.
Citera
2019-09-24, 22:46
Medlem
Joomlas avatar
Jag visste knappt detta band fanns förrän en vän påminde mig om Destiny calling för ett år sen, som jag haft på min huvudspellista sen dess. Sen blev jag frälst av låten "Baby (Stand up)", oförskämt bra av ett band man helt hade glömt fanns?

Jag har också tänkt att det är något gay över bandet eller deras låtar, men det är inget jag stört mig på, tycker inte det formar musiken negativt eller att det är någonting jag skäms att lyssna på.

edit: lyssnade igenom låtarna i trådstarten och nu blev jag lite mer skeptisk. Tycker de är bra artister men det känns som hopkok av pop man redan hört, inget som jag tyckte stack ut alls tyvärr.
Citera
2019-09-24, 23:01
Medlem
adddicts avatar
Haha dom va ju rätt bra ju. Lyssnat igen de 10 populäraste låtarna nu
Citera
2019-09-24, 23:51
Medlem
"Melody Club - The Only Ones" gick på P3 stup i kvarten för 10(?) år sen.
Trodde den skulle ha mer än 30 000 views på youtube.
Citera
2019-09-25, 04:26
Medlem
Face the Music är ett av de bästa svenska albumen enligt mig. Verkligen ett sorgligt underskattat band.
Citera
2019-09-25, 08:09
Medlem
Catchiga melodier men texterna är ju helt platta. Ska man bli långlivad måste man helst ha nåt att säga (vill jag åtminstone tro).
Citera
2019-09-25, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av araka
För att de inte var speciellt orginella eller unika.
De blev ungefär så stora som musiken tillät.

Gå in o lyssna på topplistorna för rockpopindies idag på Spotify, allt är så generiskt och det är i princip omöjligt att hitta sköna låtar med catchiga refränger. Nästan varenda låt från Melody club vill man sjunga med i.

Kul också med många positiva svar i tråden.
Citera
2019-09-25, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzeman
Catchiga melodier men texterna är ju helt platta. Ska man bli långlivad måste man helst ha nåt att säga (vill jag åtminstone tro).

Titta på all skit som säljer bra idag, inte många djupa tankar därinte...
Citera
2019-09-25, 13:22
Medlem
KukKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
edit: lyssnade igenom låtarna i trådstarten och nu blev jag lite mer skeptisk. Tycker de är bra artister men det känns som hopkok av pop man redan hört, inget som jag tyckte stack ut alls tyvärr.
Japp precis tyvärr så är nog namnet till trots nog melodierna inte starka nog, man glömmer bort vad man lyssnade på efter låten tagit slut 🐰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in