• 1
  • 2
2019-09-29, 21:08
Medlem
Prodelins avatar
Har faktiskt inte märkt kamerorna sista halvåret, tror dom är inaktiva faktiskt, dom var väldigt aktiva några månader efter dom installerades förra året i Norra länken, hade en polare som åkte dit.
Citera
2020-05-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Fartkamrorna sitter i taket och syns tydligt. Känns igen på att det sitter en strut/ cylinder på dem längst fram.
Finns bland annat i Norra Länken.

om de finns på taket och man fäller ner solskyddet så tar man inte förarens identitet.
Citera
2020-05-09, 16:58
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
om de finns på taket och man fäller ner solskyddet så tar man inte förarens identitet.

Beror väl helt på hur långt innan dom tar fotot
Citera
2024-03-10, 15:06
Medlem
Skogswalds avatar
Blixtrar dessa till vid hastighetsöverträdelse likt vanliga fartkameror, eller fotograferar de lika blixtlöst som när de plåtar registreringsskylt för trängselskatt? Tacksam om nån som vet detta 100% svarar och inte spekulation/antagande/gissning. Tänker att orsaken till att vanliga fartkameror längst tex landsväg blixtrar är väl för att få en ljuskägla in i kabinen på fordonet. I tunnlar är det ju banne mig inte ens omgivande dagsljus så där torde (Obs. min gissning) blixt bara ännu mer nått nödvändig för att se vem som satt bakom ratten.
Citera
2024-03-10, 16:24
Medlem
Ytterligare en del av det moderna samhällets korkade påfund, jag drar bara ner visiret, aldrig åkt dit, bränner runt 100-120 i tunneln som det ska vara.
Citera
2024-03-11, 10:06
Medlem
448s avatar
Dom i taket har blixt , dom takmonterade sätts lätt ur spel med solskydd.

Tips
I hobby affärer kan ni köpa reflexspray , en lätt dutt på rutan gör fartkameror verkningslösa.
Hinnan slits o dubbekolla med mobilkameran så det bländar

Lite kul , körde 170-180 km/t några gånger med rånaluva förbi takmonterade med synlig regskylt o allt -var skyltat 70

Dök aldrig upp några incestoffer från polisen tillsammans med ett följe pedofiloffer från säpo o regeringen o ville ha riksrätt som jag kunde håna till döds
Citera
2024-03-11, 15:02
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dök aldrig upp några incestoffer från polisen tillsammans med ett följe pedofiloffer från säpo o regeringen o ville ha riksrätt som jag kunde håna till döds

påminde mig om den här historien
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gackar-polisen

polisen tröttnade på honom
Citera
2024-03-11, 15:04
Avstängd
Men hur ser man dom - som ser ju inte riktigt ut som de efter vägarna
Citera
2024-03-11, 17:57
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
påminde mig om den här historien
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gackar-polisen

polisen tröttnade på honom

Ni får inte göra det varje dag , dom skickae ut en bil
Citera
2025-03-28, 03:48
Medlem
Har någon ens blivit taggen på dessa? Om man döljer ansiktet lite halvt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in