Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-15, 07:58
Medlem
Det finns ju svarta i Indien, det förekom slavhandel till indien så det finns flera minoritetsgrupper i indien med ursprung från afrika och är väl inte så konstigt om tex barn utifrån såna grupper blivit adopterade till sverige (Mamman till Mattias fru tex?)
Dom står säkert lägre i kast än gemene "Indier".

Så det är väl fullt möjligt att hon har delvis svart ursprung.

Sök på tex Siddi
Citera
2024-11-15, 11:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
1) Hur vet du att de två individerna är hennes föräldrar?
2) Hur vet du att de två individerna är hennes biologiska föräldrar? Hon kanske har blivit adopterad.
3) Hur vet du att den mörkaste kvinnan på bilden har sitt ursprung i Indien?
4) Hur vet du att den mörkaste kvinnan på bilden inte har negerblod i kroppen? Ena eller båda hennes föräldrar kanske är från Afrika.

Varför ska du krångla till det?
Jag utgår bara från vad Mattias Karlsson själv sagt och postat upp:
1 + 2) Mattias flickvän är inte adopterad:
Min flickvän är född i Sverige och har småländskt påbrå på ena sidan. Båda hennes föräldrar är svenska, men hennes mamma är adopterad från Indien.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-...en-frustrerad/
Hennes pappa är således svensk och mamman är från Indien (även om Karlsson väljer att kalla henne för "svensk"). Han skriver i Instagraminlägget att de firat jul i Småland med hans släkt och i Uppland med hennes släkt. Eftersom vi redan vet att hennes mamma är från Indien så är det rimligt att anta att bilden är tagen från den delen av släktfirandet. Tror inte att hon har flera andra indiska släktingar i och med att mamman var adopterad så med samma logik får man anta att det är hennes mamma och pappa på bilden.
3) Se ovan, hennes mamma är från Indien.
4) Som jag skrev i mitt förra inlägg: Sen kan det ju finnas afrikanskt blod längre bak, det vet man ju aldrig.

Slutdiskuterat från mitt håll.
Citera
2024-11-15, 11:59
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
90% av folkvalda Sverigedemokrater har importerat sin fru, alternativet skulle ju vara att de lever som gammpojkar
Du råkar inte ha en källa på det påståendet? Det skulle vara intressant att läsa mer om det.
Citera
2024-11-15, 14:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Varför ska du krångla till det?
Jag utgår bara från vad Mattias Karlsson själv sagt och postat upp:
1 + 2) Mattias flickvän är inte adopterad:
Min flickvän är född i Sverige och har småländskt påbrå på ena sidan. Båda hennes föräldrar är svenska, men hennes mamma är adopterad från Indien.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-...en-frustrerad/
Hennes pappa är således svensk och mamman är från Indien (även om Karlsson väljer att kalla henne för "svensk"). Han skriver i Instagraminlägget att de firat jul i Småland med hans släkt och i Uppland med hennes släkt. Eftersom vi redan vet att hennes mamma är från Indien så är det rimligt att anta att bilden är tagen från den delen av släktfirandet. Tror inte att hon har flera andra indiska släktingar i och med att mamman var adopterad så med samma logik får man anta att det är hennes mamma och pappa på bilden.
3) Se ovan, hennes mamma är från Indien.
4) Som jag skrev i mitt förra inlägg: Sen kan det ju finnas afrikanskt blod längre bak, det vet man ju aldrig.

Slutdiskuterat från mitt håll.
1 + 2) Vi vet inte att kvinnan på bilden är hennes biologiska mamma.
3 + 4) Precis, bara för att hon eventuellt skeppades från Indien till Sverige (om man ska tro Mattias ord), så betyder det inte att hon nödvändigtvis är indisk. Indien kanske var ett transit-land.
Citera
2024-11-15, 17:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
1 + 2) Vi vet inte att kvinnan på bilden är hennes biologiska mamma.
Vem skulle det annars vara? Mattias skriver ju att de hälsat på hennes släktingar. Hennes mamma är adopterad från Indien. Kvinnan på bilden ser indisk ut. Mattias Karlssons frus mamma är indisk och hennes pappa vit. Allting stämmer således rent logiskt.
Vilka skulle det annars vara??
Hennes mamma har som sagt knappast andra indiska släktingar här i Sverige eftersom hon adopterats hit.
Citat:
3 + 4) Precis, bara för att hon eventuellt skeppades från Indien till Sverige (om man ska tro Mattias ord), så betyder det inte att hon nödvändigtvis är indisk. Indien kanske var ett transit-land.
Det borde rimligen framgå av adoptionen vad ursprungslandet är. Varför skulle mamman ljuga om det?
Eller skulle det vara närliggande länder som Pakistan, Sri Lanka eller Bangladesh som hon kom från istället eftersom hon utseendemässigt kan kvala in där också? Oavsett så ser inte mamman ut som en negress utan som att hon kommer från det indiska området/den delen av världen.

Vad spelar det för roll?
Varför göra det krångligare än det behöver vara?
Lägg ner nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in