Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-11, 13:22
  #841
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TraciL
Där så lätt för många att vara judge jury and executioner utan att veta vad det handlar om? Hel knäppt Allt är liksom svart och man kan inte se det ur personens synvinkel vad han än säger och hur oskyldig han än är så NEJ du ljuger.

Lätt att anklaga folk för en massa hemska saker och det drar med sig en lynchmobb som är inbitna.

Tänk noga innan du agerar

sedan är det så att de beta cucks som knullat till sig sina jobb som rektorer backa rinte upp sina kollegor utan man kan bli anklagad för alla möjliga osanningar och man är helt ensam. det är därför man ska jobba på en friskola, där kids vill lära sig och förstår att lärandet, låta läraren jobba ifred innebör att man kan lära sig mer och snabbare.
Citera
2020-12-11, 13:26
  #842
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1mpen
Själv utsatt för en tonårings häxdrev. Om ledningen sväljer det så går man. Sett allt inom ledning - A och O för lärare. Jag gick. Hoppas du också.


Här i Sverige blir ju manliga lärare s g s alltid anklagade för att vara snuskhumrar. Jag fetade ordet manliga, för givetvis kan den feminiserade mannen klara sig riktigt bra som lärare i Sverige.
Vore jag man i dagens Sverige, skulle jag undvika yrken där vi kvinnor dominerar. Häxjakterna börjar bli lite väl elaka nu.
Citera
2020-12-11, 17:01
  #843
Medlem
Helt ärligt är det creepy att kalla en 13-14 årig tjej för snygg om man är man och lärare. Men jag hoppas att det går bra för dig ändå. Så länge du inte har gjort grövre saker och lärt dig en läxa så tycker jag att du borde få en andra chans. Men var försiktig för i helvete med vad du slänger ur dig.
Citera
2020-12-11, 19:31
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwarzfahrer
sedan är det så att de beta cucks som knullat till sig sina jobb som rektorer backa rinte upp sina kollegor utan man kan bli anklagad för alla möjliga osanningar och man är helt ensam. det är därför man ska jobba på en friskola, där kids vill lära sig och förstår att lärandet, låta läraren jobba ifred innebör att man kan lära sig mer och snabbare.


Friskolor som är än värre än de kommunala på den här fronten. Varför? Jo, för att friskolor är beroende av skolpengen som sitter fastnitad i örat på eleven. Du har dessutom fler aktiva och krångliga föräldrar i friskolor, och det är de som brukar komma på historier om våldtäkter och utnyttjanden som deras barn sedan sprider i skolan. Detta för att sätta press på läraren och skolledningen om inte föräldern får som denne vill.

Så länge som friskolorna är beroende av skolpengen kommer de att lägga sig framför föräldern som klagar och hittar på historier om lärarna. Allt som föräldrarna säger är sanning, då kunden alltid har rätt. Den rektor som från början stampar ned foten och markerar till förmån för sina anställda blir inte kvar på sin tjänst så länge till.

Det kanske var så förut att kidsen i friskolorna ville lära sig, främst i de internationella friskolorna. Men eftersom vi nu har enbart 4 stora koncerner, vara den största totalt är i cirkus, så kommer alla möjliga elever in i skolorna. Ofta kommer problembarnen in i friskolorna då föräldrarna aktivt har bränt sina broar hos kommunen när deras telning inte får det "stöd" denne behöver. Sedan har vi föräldraskaran som tror att sitt barn är rena MENSA-medlemmen och är då så särbegåvad att det är okej att vända upp och ned på klassrummet.

Väldigt få friskolor är en oas med guld och gröna skogar. De flesta fungerar sämre än de kommunala skolorna.
Citera
2020-12-11, 19:36
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Helt ärligt är det creepy att kalla en 13-14 årig tjej för snygg om man är man och lärare. Men jag hoppas att det går bra för dig ändå. Så länge du inte har gjort grövre saker och lärt dig en läxa så tycker jag att du borde få en andra chans. Men var försiktig för i helvete med vad du slänger ur dig.


Nu sa han visserligen att hon hade en snygg tröja på sig just den dagen och att hon var snygg i den tröjan. En ganska balanserad komplimang som kanske också sattes i kontext där TS bedömde att hon behövde uppmuntras. Känner man eleverna väl kan sådana komplimanger godtas i det kontext som de befinner sig i. Det är ofta här tonfall och röstlägen kommer in i bilden. Att avståndstagande säga att eleven har en snygg tröja på sig, med en röst som är mer peppig och glad är inte en sexuell invit som antyder att du är intresserad av eleven.
Citera
2020-12-17, 22:27
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Helt ärligt är det creepy att kalla en 13-14 årig tjej för snygg om man är man och lärare. Men jag hoppas att det går bra för dig ändå. Så länge du inte har gjort grövre saker och lärt dig en läxa så tycker jag att du borde få en andra chans. Men var försiktig för i helvete med vad du slänger ur dig.


Jag har inte sagt till elever att de är snygga. Gränsdragningen har inte varit tydlig från min sida. Det är orsaken till varför en elev har blivit kär i mig och försökte förstöra mitt liv när jag har avvisat henne. Även idag, mer än 1 år efter incidenten brukar många av mina före detta elever prata med mig och fråga hur jag mär, vad jag gör nu för tiden och så vidare.

Jag har lärt min läxa och är mer försiktig idag gentemot elever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in