Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-08, 17:55
Medlem
TexasSwedes avatar
Det går nu att anmäla sig till Diversity Visa Lottery för 2021 på den officiella webbplatsen:
https://dvlottery.state.gov/

Så ni som är intresserade av att flytta till USA, finns ingen anledning till att inte ansöka. Kostar ingenting.
Citera
2019-10-08, 18:12
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag har alltid haft en fundering på om man ansöker men inte blir utvald, finns inte risken att man kan bli svartlistad så att man kan få problem med visum i framtiden...
Citera
2019-10-08, 19:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Jag har alltid haft en fundering på om man ansöker men inte blir utvald, finns inte risken att man kan bli svartlistad så att man kan få problem med visum i framtiden...

Jag har sökt men blev inte utvald, det är ju en lotteridragning. Har inte haft några problem med visa sen dess.
Citera
2019-10-12, 22:51
Medlem
Någon som vet hur det blir om man är i landet på ett non-immigrant visa? Kan man gå med i lotteriet utan att riskera sitt visum? Non immigrant visas verkar inte få ha dual intent och att gå med i lotteriet kan ses som dual intent.
Citera
2019-10-14, 18:01
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user110
Någon som vet hur det blir om man är i landet på ett non-immigrant visa? Kan man gå med i lotteriet utan att riskera sitt visum? Non immigrant visas verkar inte få ha dual intent och att gå med i lotteriet kan ses som dual intent.

Jag har varit med två år utan att bli utsparkad. Men har och andra sidan inte vunnit lotteriet så kan bara intyga att det inte är några problem att vara med i lotteriet.
Citera
2019-10-14, 18:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Skönt att man inte behöver sådant, och fint att veta att man genom släktband kan få ett på några månader.

Tråkigt bara att det inte ser ut som någon flytt de närmaste 3 åren.
Citera
2019-10-14, 23:43
Medlem
Swedehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Skönt att man inte behöver sådant, och fint att veta att man genom släktband kan få ett på några månader.

Tråkigt bara att det inte ser ut som någon flytt de närmaste 3 åren.
Tror du på det själv? Om ditt "släktband" inte är fru/man, barn, eller förälder (om du är under 21 år), så tar det mellan 10-15 år, och är du något av de tidigare nämnda, så tar det 6-12 månader.
Citera
2019-10-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedeheart
Tror du på det själv? Om ditt "släktband" inte är fru/man, barn, eller förälder (om du är under 21 år), så tar det mellan 10-15 år, och är du något av de tidigare nämnda, så tar det 6-12 månader.
Precis, och även om du "vinner" lotteriet så tar det mellan 13 - 24 månader innan du har ditt green card.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3083589

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in