• 1
  • 2
2020-02-20, 21:35
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Luuk ser väl inte särskilt baltisk ut? Snarare germansk och slavisk?

Stormakten Sverige hade stora delar av Östersjön och många svenskar flyttade ut till dessa provinser och folk från dessa provinser kom in i Sverige.

Så av den och även tidigare omblandningar så finns det stora genetiska överlappningar mellan länderna kring Östersjön. I Petersburg till exempel finns många som lika gärna kunde vara födda i Finland eller Sverige rent genetiskt. Många svenskar har finskt, baltiskt och slaviskt genom. Många finnar har baltiskt och svenskt genom osv.

/Johan

Näe Luuk ser inte alls germansk ut. Han ser väldigt baltoid/finsk ut med sina höga kindben och korta men raka näsa.
2020-02-20, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Näe Luuk ser inte alls germansk ut. Han ser väldigt baltoid/finsk ut med sina höga kindben och korta men raka näsa.

Du har rätt!

Det är jag som har fel bild av baltoider då jag alltid ser Sven-Eric Bucht och Alfred Rosenberg framför mig.

Men samtidigt har Luuk ett avlångt ansikte och kropp vilket torde placera honom som en mellantyp mellan east-balt och Nordic.

Alltså med den gamla terminologin?

/Johan
2020-02-21, 18:45
Medlem
najass avatar
Random gissningar från kreti och pleti avseende rastillhörighet är inget för Genetik. Ta det i relevant delforum, dvs (FB) Rasforskning och den där klistrade tråden: (FB) Vilken ras tillhör du/någon annan? (Sammanslagen tråd)

Låst

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in