2019-10-25, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Fy fan vad bra det här är. Lyssnat på dom två första ett par gånger nu.

Tack!

Du är bland dom första att upptäcka det här underground-projektet som man skulle skriva en bok om nästan. Eller gör någon redan det? Kommer den ut snart?
...hypen har bara börjat! Du var HÄR när det HÄNDE. På flashback! Det lär bli hundratals views på youtube nu!
Senast redigerad av realFEZ 2019-10-25 kl. 03:05.
Citera
2019-10-27, 01:55
Medlem
FlyingClouds avatar
Om jag förstått det rätt så är du inblandad i det här.

https://soundcloud.com/overground-pr...e-sun-again-05

Se det där gillade jag skarpt. Skönt sound, är nått med gitarrslingan i början som gör att jag fastnar direkt, och låtar som fastnar för är inte det sämsta.
Citera
2019-10-27, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingCloud
Om jag förstått det rätt så är du inblandad i det här.

https://soundcloud.com/overground-pr...e-sun-again-05

Se det där gillade jag skarpt. Skönt sound, är nått med gitarrslingan i början som gör att jag fastnar direkt, och låtar som fastnar för är inte det sämsta.

Ah. Tack. Ja, det där är en skiss som jag gjorde från en demo med orgel och sång. Tror den ligger på is. Värdelösa trummor (ezdrummer tror jag), gitarrerna är inte ens via gitarrförstärkare osv. Men grunderna är ju rätt bra. Vi borde kanske göra klart den där låten.

Gitarrerna är väl reversade i början i alla fall. Har ingen aning om vad det är egentligen.

Har ingen aning om hur man spelar gitarrerna i den (det är jag som spelar alltså). Men det ska väl gå att lista ut?
Citera
2019-12-04, 23:45
Bannlyst
Kom på att jag har den här gamla trudelutten som jag tycker passar så här i juletid, sas. Jag gjorde den dagen innan julafton 2015, måste det ha varit.

Knug Carl Gustf - Experiment i terror - Nära F# (120 bpm) (2015)
https://www.youtube.com/watch?v=qsoTA5PZ7LU
🎅⭑🎅⭑🎅 GOD JUL 🎅⭑🎅⭑🎅
Citera
2020-01-13, 20:02
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Kom på att jag har den här gamla trudelutten som jag tycker passar så här i juletid, sas. Jag gjorde den dagen innan julafton 2015, måste det ha varit.

Knug Carl Gustf - Experiment i terror - Nära F# (120 bpm) (2015)
https://www.youtube.com/watch?v=qsoTA5PZ7LU
🎅⭑🎅⭑🎅 GOD JUL 🎅⭑🎅⭑🎅

Ödesmättat, men nice, lite Thåström-feel över det industriella och raka i introt.. Vad är det för vocals du har till introt? Lite läskigt ångestskrik vid 1.43, hehe.. Men skulle vara kul om detta utmynnade i något mer, så detta skulle bli ett intro och sen låt i samma stuk efter det!

Bra jobbat!!

/AY
Citera
2020-01-14, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred-Yao
Ödesmättat, men nice, lite Thåström-feel över det industriella och raka i introt.. Vad är det för vocals du har till introt? Lite läskigt ångestskrik vid 1.43, hehe.. Men skulle vara kul om detta utmynnade i något mer, så detta skulle bli ett intro och sen låt i samma stuk efter det!

Bra jobbat!!

/AY

Tackarrrrr! Introt. Minns inte exakt, men jag tror att det är samma som talet, fast bakvänt och reversat. Kan inte lyssna just nu och det var länge sen jag gjorde den där.

Det kommer inte bli något mer av den här. Tror inte jag kan få igång projektet ens. Det gjordes på ...nån annan... dator.
Citera
2020-01-16, 16:43
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Tackarrrrr! Introt. Minns inte exakt, men jag tror att det är samma som talet, fast bakvänt och reversat. Kan inte lyssna just nu och det var länge sen jag gjorde den där.

Det kommer inte bli något mer av den här. Tror inte jag kan få igång projektet ens. Det gjordes på ...nån annan... dator.

Ok förstår, men hoppas det kommer ut annat material från dig snart igen du lägger upp här!

/AY
Citera
2020-01-16, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred-Yao
Ok förstår, men hoppas det kommer ut annat material från dig snart igen du lägger upp här!

/AY

Jorå. Det är på gång. Ska mixa lite ikväll faktiskt. Men jag är inte 100 på att jag kommer lägga upp det här. Får se hur många k views jag kan skrapa ihop om jag gör det...
Citera
2021-11-16, 13:23
Bannlyst
Lite "gura" i genren HypnoImpro-Cyber-Death-Blues på otroligt risiga grejer (inkl. det som det filmades med):
https://www.youtube.com/watch?v=wXqD_9klbpY
Citera
2021-11-18, 19:00
Medlem
MaxFurys avatar
Citat:
Nä. Vi har inte berättat för någon att vi gör musik direkt.

Jag *vägrar* använda mig av "sociala medier" för någon slags "marknadsföringskampanj" osv. Det är förnedrande. Men jag har ett (tillfälligt, kommer radera det) konto på facebook där jag faktiskt la ut lite om det. Det var väl 10-12 pers som verkade bry sig. Dom få som lyssnade verkade tycka att det var väldigt bra. Och en vän som är den som jag kanske har allra mest musikalisk respekt för av alla delade det själv på facebook och skrev en väldigt fin text om det. Han gillar't! Det räcker egentligen så för mig. Ingen av oss orkar med någon seriös "marknadsföring" på internet. Det är inte direkt någon som bryr sig om många lyssnar på det heller. Men egentligen är det ju så pass bra så att det lär finnas en *viss* publik för det i alla fall. Folket borde höra det!

Men jag ska kika på bitchute. Tack för tipset. Återkommer med resultatet senare.

Om du inte vill finnas på sociala medier så blir det nog tyvärr svårt att få något stort break. Jag skriver i kommentarsfält när jag ser en chans, postar ett kort klipp jag gjort för instagram i kommentarsfälten på Facebook, så folk själva söker på Youtube om jag är tillräckligt bra, mm. Youtube anses ju också vara en socialmedie förövrigt. Nu har ni grabbar fått konkurrens på Bitchute iaf, ingen som tittat än vad jag kan se. Men uppdateras väl efter ett tag kanske, knappast realtid.

https://www.bitchute.com/video/nXjDzZZo5mDi/
Senast redigerad av MaxFury 2021-11-18 kl. 19:09.
Citera
2021-11-21, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxFury
Om du inte vill finnas på sociala medier så blir det nog tyvärr svårt att få något stort break.
Vi vill inte ha något stort break. Jag vill bara hålla på med musik som hobby när jag har lust. Jag (i ett band) har varit "signad" på ...något... ganska stort bolag en gång i tiden. Men sånt där är inget för mig.

Citat:
Youtube anses ju också vara en socialmedie förövrigt.
Det må så vara. Själv föredrar jag antisociala medier. Typ Flashback.

Citat:
Nu har ni grabbar fått konkurrens på Bitchute iaf, ingen som tittat än vad jag kan se. Men uppdateras väl efter ett tag kanske, knappast realtid.
https://www.bitchute.com/video/nXjDzZZo5mDi/
Det där var inte illa (Eddie R.I.P.). Jag gillade Swedish Shredjogging. Vi är inte bara "grabbar" förresten. En och annan kvinna är med också.
Citera
2021-11-22, 17:05
Medlem
MaxFurys avatar
Citat:

Det må så vara. Själv föredrar jag antisociala medier. Typ Flashback.

Det där var inte illa (Eddie R.I.P.). Jag gillade Swedish Shredjogging. Vi är inte bara "grabbar" förresten. En och annan kvinna är med också.

Aha, tänkte litegrann på Atomic Swing när jag hörde era grejor förövrigt. Tackar! Ja, shredjogging är inte helt fel, så lite tennis på det blir det tiptop form bara fråga Ying-wee'n himself
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in