Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-26, 21:52
Medlem
Ingen som orkat kamma igenom vilse.nu och kolla hur många som saknas i området? Jag började kolla men det var 79 sidor och kan inte gatunamnen i närområdet, bor inte där själv så det blev otroligt omständligt
Citera
2020-06-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billabonger
Nä jag tror heller inte på att det är hon, jag tror på nån som bor i huset eller väldigt nära 5an.

Gällande försvinnande så har jag på dem lappar sett i området att det nästan helt händer på eller näst intill liggande helgdag. Men det finns väldigt många katter man läst om på Facebook som jag inte kollat datum dock så behöver ju inte säga något alls egentligen, det ju ganska många katter som är borta ju...

Ja tyvärr är det väldigt många katter som försvunnit nu.

Jag undrar fortfarande vad exakt dessa "fynd" är som hittats i trapphuset.
Citera
2020-06-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guppycat
Ingen som orkat kamma igenom vilse.nu och kolla hur många som saknas i området? Jag började kolla men det var 79 sidor och kan inte gatunamnen i närområdet, bor inte där själv så det blev otroligt omständligt

Just från Slätta damm ett 6-7 katter skulle jag säga på ett ungefär. Sedan finns det områden mycket nära där det också saknas oförklarligt många.

Jag kollade inte igenom hela Vilse.nu, svårt när man inte kan specificera mer än Västra Götaland. Men kollar man artiklar från tidningar osv så ser man på ett ungefär.
Citera
2020-06-27, 13:28
Medlem
Den misstänktes flickvän flyttade till adressen i mars. Går lite emot kring försvinnanden tidigare än just mars då. Och den misstänkte gm står ju skriven hos sina föräldrar i Biskopsgården. Han är absolut fortfarande misstänkt, men bör vi inte vidga vyerna kring en alternativ gm?!
Citera
2020-06-27, 16:16
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truebluee
... väldigt många katter som försvunnit nu. Jag undrar fortfarande vad exakt dessa "fynd" är som hittats i trapphuset.
Det skulle kunna ha varit en skogstomtes mössa. Jag läste någonstans här på Flashback att skogstomtar har en tendens att döda katter.
Citera
2020-06-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananastyle
Den misstänktes flickvän flyttade till adressen i mars. Går lite emot kring försvinnanden tidigare än just mars då. Och den misstänkte gm står ju skriven hos sina föräldrar i Biskopsgården. Han är absolut fortfarande misstänkt, men bör vi inte vidga vyerna kring en alternativ gm?!
de har bott här i minst två år. vi flyttade hit för tre år sedan och jag kan iallafall minnas två år tillbaka då jag sett flickan. hon är ung och verkar trevlig, hejar på en osv. pojkvännen har min man sett mer då han är hemma mer än mig och han tycker att pojkvännen är skum. det känns som vi står och stampar här. vad kan vi göra? grannar pratar mycket och vi är alla övertygade om vem gm är. fick till mig att det varit blod i trappuppgången samt portkoden dagen innan polisen gjorde husrannsakan. att de följde spåren och dagen därpå gjorde husrannsakan. därefter har de då hämtat in pojkvännen på förhör. så de måste ha hittat mer i lägenheten. detta är enbart sådant jag förmedlar som grannar pratar om i området. kan inte bekräfta något förutom det jag sett med egna ögon
Citera
2020-06-27, 19:12
Medlem
Citat:
så det kan vara att hon antingen tillfälligt adress ändrat till sin pojkvän eller familjemedlem efter att polisen gjorde husrannsakan för att inte dra till sig uppmärksamhet och nu ändrat tillbaka. oavsett så har de bott där länge
Citera
2020-06-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haloeffect
de har bott här i minst två år. vi flyttade hit för tre år sedan och jag kan iallafall minnas två år tillbaka då jag sett flickan. hon är ung och verkar trevlig, hejar på en osv. pojkvännen har min man sett mer då han är hemma mer än mig och han tycker att pojkvännen är skum. det känns som vi står och stampar här. vad kan vi göra? grannar pratar mycket och vi är alla övertygade om vem gm är. fick till mig att det varit blod i trappuppgången samt portkoden dagen innan polisen gjorde husrannsakan. att de följde spåren och dagen därpå gjorde husrannsakan. därefter har de då hämtat in pojkvännen på förhör. så de måste ha hittat mer i lägenheten. detta är enbart sådant jag förmedlar som grannar pratar om i området. kan inte bekräfta något förutom det jag sett med egna ögon

Det står dessutom att det är ”nuvarande boende av annan typ”. Soc lägenhet?
Citera
2020-06-27, 23:18
Medlem
Citat:
Det står dessutom att det är ”nuvarande boende av annan typ”. Soc lägenhet?
mycket möjligt men samtidigt konstigt om hon jobbar på Volvo natt dessutom så tjänar hon ändå ganska bra. dom får ut närmare 30 i handen om jag inte minns fel. var kan man se den infon om boendeform? jag har inte sett henne eller hennes pojkvän på sistone. kan vara så att de flyttat till hans föräldrar nu? har vi någon i biskopsgården som vet något?
Citera
2020-06-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haloeffect
mycket möjligt men samtidigt konstigt om hon jobbar på Volvo natt dessutom så tjänar hon ändå ganska bra. dom får ut närmare 30 i handen om jag inte minns fel. var kan man se den infon om boendeform? jag har inte sett henne eller hennes pojkvän på sistone. kan vara så att de flyttat till hans föräldrar nu? har vi någon i biskopsgården som vet något?

Om du googlar hennes namn så dyker det upp hos Mr Koll. Är det en soc lägenhet så är min vetskap att man måste just stå själv på lägenheten och man ska också bo där just själv.
OBS känns aningen fel att dra in henne i det här, hon är alltså inte misstänkt men är alltså flickvännen den misstänkte gm bor hos.
Citera
2020-06-28, 10:45
Medlem
Citat:

Det beror på att området fick nya postnummer, vilket gör att det ser ut som att alla flyttat in i mars 2020.
Paret har bott där en längre tid. Och de bor kvar idag.
Citera
2020-06-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindahl
Det beror på att området fick nya postnummer, vilket gör att det ser ut som att alla flyttat in i mars 2020.
Paret har bott där en längre tid. Och de bor kvar idag.

Det stämmer ja, att jag inte tänkte på det. Ber om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in