Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-22, 17:20
Medlem
Idiotsveriges avatar
Craig murray rapporterar om hur domaren ignorerar samtliga av försvarets invändningar och påpekanden utan att ens betänka dem, trots att politiska ärenden inte ens omfattas av deras "extradition treaty" och alltså aldrig ska utlämnas. Skrämmande läsning.

Citat:
I was deeply shaken while witnessing yesterday’s events in Westminster Magistrates Court. Every decision was railroaded through over the scarcely heard arguments and objections of Assange’s legal team, by a magistrate who barely pretended to be listening..

The first thing I must note was Julian’s condition. I was badly shocked by just how much weight my friend has lost and by the appearance of premature and vastly accelerated ageing. He has a pronounced limp I have never seen before. But his physical appearance was not as shocking as his mental deterioration. When asked to give his name and date of birth, he struggled visibly over several seconds to recall both...
https://www.craigmurray.org.uk/archi...mpression=true

Att domare ignorerar vad försvaret säger är ju inte heller något ovanligt i Sverige, men att däremot ignorera lagar och försöka "sopa dem under mattan" med hjälp av maktmissbruk, i full åsyn av allmänheten, tror jag inte de hade vågat sig på ens här i Sverige.

Men jag kanske har fel. Skulle något sånt här kunna hända även i Sverige?

Allmänna påpekanden? Vad anser du själv är mest uppmärksammande kring detta.
Senast redigerad av Idiotsverige 2019-10-22 kl. 17:23.
Citera
2019-10-22, 17:59
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Varför är du förvånad för. Jag har sagt det innan och säger det igen, allt som står i vägen för globalism kommer att förhindras och förgöras. Julian Assange är ett hot mot deras agenda och han måste försvinna. Han kommer att hamna i USA för att sedan försvinna eller hittas "självmördad" med två kulor i bakhuvudet. Detta har absolut ingenting med lagar att göra, etablissemanget har sagt åt domaren hur han ska göra och han följer order, "för olyckor händer så lätt".

Det är en skenrättegång helt enkelt.

Försvinna vill nog etablissemanget främst att han gör så han inte blir helgonförklarad eller folk ifrågasätter hans "självmord".
Citera
2019-10-22, 21:18
Medlem
Det kom väl fram en del hur man infiltrerat ambassaden och lyssnat på samtal han haft med sin advokat?

Det mest underliga är hur snabbt hans hälsa förvärras. Känns ju nästan som han blivit förgiftad.
Jag menar han flippade helt inne på ambassaden, en psykos borde lagt sig vid det här laget.

Eller så spelar han...

Blir han utlämnad är det en jävla skandal!
Senast redigerad av obisvenkanobi 2019-10-22 kl. 21:23.
Citera
2019-10-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Craig murray rapporterar om hur domaren ignorerar samtliga av försvarets invändningar och påpekanden utan att ens betänka dem, trots att politiska ärenden inte ens omfattas av deras "extradition treaty" och alltså aldrig ska utlämnas. Skrämmande läsning.

Att domare ignorerar vad försvaret säger är ju inte heller något ovanligt i Sverige, men att däremot ignorera lagar och försöka "sopa dem under mattan" med hjälp av maktmissbruk, i full åsyn av allmänheten, tror jag inte de hade vågat sig på ens här i Sverige.

Nu är inte jag insatt i Engelsk lag men det kan faktiskt vara som så att försvarets invändningar inte var juridiskt relevanta.

Du bör beakta att källan du hänvisar till inte är en jurist och dessutom beskriver sig själv som vän till Assange.

Personligen tycker jag att Assange agerat moraliskt riktigt i fråga om avslöjandena men samtidigt anser jag inte att det råder något tvivel om att han brutit mot lagen(både i USA och England).
Frågan är då om man skall fria någon för att ändamålen helgar medlen.
Svaret är väl att på ett personligen skulle jag vilja se Assange friad men om jag satt som domare skulle jag känt mig bunden att följa lagen oavsett mina personliga känslor.
Citera
2019-10-22, 22:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nu är inte jag insatt i Engelsk lag men det kan faktiskt vara som så att försvarets invändningar inte var juridiskt relevanta.

Du bör beakta att källan du hänvisar till inte är en jurist och dessutom beskriver sig själv som vän till Assange.

Personligen tycker jag att Assange agerat moraliskt riktigt i fråga om avslöjandena men samtidigt anser jag inte att det råder något tvivel om att han brutit mot lagen(både i USA och England).
Frågan är då om man skall fria någon för att ändamålen helgar medlen.
Svaret är väl att på ett personligen skulle jag vilja se Assange friad men om jag satt som domare skulle jag känt mig bunden att följa lagen oavsett mina personliga känslor.

De finns ingen sådan ren lag som måste följas och som är oberoende av ideologiska och politiska hänsyn. Det är en fantasi och en inbillning. I synnerhet vad gäller att en utländsk medborgare publicerar hemliga uppgifter i journalistiskt syfte, en handling som landet ifråga definierar om till spioneri.

Hur har Assange som australiensare brutit mot amerikansk lag?
Citera
2019-10-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
De finns ingen sådan ren lag som måste följas och som är oberoende av ideologiska och politiska hänsyn. Det är en fantasi och en inbillning. I synnerhet vad gäller att en utländsk medborgare publicerar hemliga uppgifter i journalistiskt syfte, en handling som landet ifråga definierar om till spioneri.

Hur har Assange som australiensare brutit mot amerikansk lag?

Han har medverkat till spionage och dataintrång och sedan publicerat hemligt material. Tror du att ett lands lagar bara är applicerbara på egna medborgare?
En Australiensare skulle alltså inte kunna begå brott i/mot USA då tror du eller?

Och jo lagar skall upprätthållas av domare oberoende av personlig ideologi och politisk hänsyn.
Den domare som blandar in sin personliga ideologi/ i domar har inget i en domarkår att göra.
Citera
2019-10-22, 22:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Han har medverkat till spionage och dataintrång och sedan publicerat hemligt material. Tror du att ett lands lagar bara är applicerbara på egna medborgare?
En Australiensare skulle alltså inte kunna begå brott i/mot USA då tror du eller?

Och jo lagar skall upprätthållas av domare oberoende av personlig ideologi och politisk hänsyn.
Den domare som blandar in sin personliga ideologi/ i domar har inget i en domarkår att göra.

Ja, det är fullständigt absurt att döma andra länders medborgare för spionage i grunden och det finns ingen anledning till att amerikansk jurisdiktion skulle gälla någon annanstans heller.

Nej, det finns ingen sådan ren lag du föreställer dig, det är en myt spriden av folk som vill upprätthålla sin makt och vidarespridd av nyttiga idioter som du.

Att medverka till spionage och dataintrång och publicera hemligt material är en del i en jourmalistisk verksamhet i det här fallet och det hela är därmed per definition inte spioneri. Dömer du annorlunda har du tagit politisk och ideologisk ställning mot fri journalistik. Det finns inget läge där du kan applicera "ren lag" på frågan. I grunden är det en moralisk frågeställning.
Citera
2019-10-22, 22:49
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:

Många svenska jurister anser att våra svenska domstolar äger oinskränkt rätt att "tolka" svensk lag (dvs. vränga lag helt efter eget gottfinnande). Detta får i praktiken fortgå därför att de svenska journalisterna är helt bortkomna när det kommer till juridik o oftast refererar de bara vad som står i domslutet. Ibland låter man juridiska "experter" uttala sig i media men dessa kladdar är noga med att inte göra karriärmässigt självmord genom att påtala att den genomkorrumperade domstolen är ett hot mot demokratin. Maktmissbruket fortgår och allmänheten fattar nada.
Citera
2019-10-23, 15:09
Medlem
Citat:

Ja, det hände med rättegången om TPB.
Citera
2019-10-23, 15:15
Citat:

Upplever det som att det som främst missbrukas av svenska rättsväsendet är häktningstider.

Operation Playa, t.ex.
Citera
2019-10-23, 22:37
Moderator
Gordon Blixts avatar
Påstådd eller upplevd korruption och andra missförhållanden har ett eget delforum.

Juridik -> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet

/Mod
Citera
2019-10-25, 01:05
Medlem
Idiotsveriges avatar
John pilger rapporterar om vad han såg inifrån rättsalen.

https://www.youtube.com/watch?v=GLXzudMCyM4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in