2022-01-17, 09:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Christian Petersson har gjort vldigt mnga bra grejer senaste ren. Personligen tycker jag dock att en grns vertrddes nr de gick hem till nn vnsterpartist som frlorat vrdnaden om sitt barn. Vad jag frstod kunde hon inte kopplas till ngon direkt antisvensk aktivitet frutom att st p en V-lista. Sn journalistisk r bara ful och sunkig. En till Exakt24 kopplad alternativsajt hngde sedan ut med namn och bild. Usch.

Det knns som att deras ambitioner har snkts, de ville bli en ny nyhets-TV-kanal. Nu mest aktivister.
Citera
2022-01-17, 10:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det knns som att deras ambitioner har snkts, de ville bli en ny nyhets-TV-kanal. Nu mest aktivister.
Personligen s tycker jag den hr aktivism-journalistiken r riktigt bra. Det r ngot som har saknats tidigare och som de har gjort bttre n ngon annan. Min pong r absolut inte att sluta med den, utan att fundera ver var man br dra grnsen.
Citera
2022-01-19, 15:45
Medlem
baggebo1s avatar
Hr kan vi d se vilket resultat en positiv anvndning av den hr aktivism-journalistiken kan ge. Hr har vi en terroristsympatisr som inte lngre r vlkommen p sossarnas vallista, tack vare Exakt24:s granskande journalistik. Fantastiskt arbete:

https://twitter.com/AssarChristian/s...90841990848512
Citera
2022-01-19, 19:30
Medlem
Nix-registrets avatar
Rekommenderar varmt Simon O. Petterssons ledarartiklar fr Exakt24 insikt.

Om Natohgern:
Natohgerns hela utgngspunkt r allts tillmpandet av en dubbel mttstock. Det r acceptabelt fr USA att fra krig ver hela vrlden fr att frmja sina intressen, medan Ryssland inte fr ha ngra intressen ens i ett grannland som tidigare varit del av Ryssland och som hrbrgerar en historisk rysk minoritet. Det anses inte inskrida mot svensk suvernitet att helt underordna sig USA, men normal diplomati anses gra det i frhllande till Ryssland.

https://insikt24.se/natohogerns-granslosa-frackhet/
Om senaste tidens trend att marknadsfra impopulr liberalism som "konservatism":
Fr mig r det inte sjlva begreppet konservatism som r viktigt, utan de perspektiv som konservatismen faktiskt erbjuder. Den konservatism som tonar ned konflikten med liberalismen, vilken inte p allvar vgar kritisera storfretag i samma utstrckning som den kritiserar stater eller inte tydligt frsvarar den nationella identiteten, intresserar mig inte.

https://insikt24.se/konservatism-beh...n-av-ratt-typ/
Fler bra texter finns att lsa hr: https://insikt24.se/author/s-o-petterssongmail-com/
Citera
2022-06-10, 04:53
Medlem
Exakt24 r en del av Tor Paulssons ntverk. https://nyadagbladet.se/tag/tor-paulsson/
Citera
2022-06-22, 19:29
Medlem
-Hengpung-s avatar
https://exakt24.se/skattefinansierad...e-extremister/

Ett stort grattis samt en stor eloge till Christian fr sitt frdmliga arbete med att granska vnstern, ABF och deras kopplingar till terrororism/terrorister. Srskilt ska han ha berm fr hur han fullstndigt ger diskussionerna i sin interaktion med terroristsympatisrerna och aldrig gr misstaget att g p defensiven, men kr p med full attack mot fienden s att det r dem som behver frsvara sig. Christian stter p s vis agendan fr vilket samtalsmnet r.

Detta r ett tillvgagngstt som vnstern anvnt i nu flertalet decennier. De ber aldrig om urskt fr sig sjlva men kr bara p, bestmmer diskussionerna och dess utgngslge och lter drfr de oskra svaren de ofta ftt tala sitt eget tydliga sprk. Problemet med vnstern r bara att de blandar ofta halvsanningar med rena lgner, varfr deras reportage och "avsljanden" r s katastrofalt urusla mnga gnger. De granskar ocks vanliga mnniskor - utan maktpositioner - som skriver "neger" p Facebook, vilket r fullkomligt ointressant i det stora hela.

Ytterligare en sak jag vill ta upp som jag tycker r mycket bra r att man aldrig ska srskilja vnstern med vldsvnstern fr d delar man upp vnstern i tv lger, en s.k. "anstndig" sida av vnstern som aldrig behver svara fr sina gelikars vld, och en "oanstndig" sida s att sga men som hgern och nationella varit allt fr dmjuka med i alla r att separera frn den vriga vnstern. D r det bttre att bara referera till "vnsterns vld" eller liknande, som samtliga vnsterfretrdare behver st till svars fr. Exempel, befinner sig tant Agda 75 r i en vnsterdemonstration mot rasism och AFA samtidigt r dr, d ska Agda svara fr varfr hon befinner sig p en vldsdemonstration. ven om Agda ej r vldsam, s befinner hon sig p en demonstration med knda vldsverkare. En lrdom att dra frn hur vnstern rapporterat om nationella och patriotiska sammanhang i alla tider - r en person vldsam av flera hundra, s blir det en "vldsdemonstration" i tidningsrubrikerna. S drfr, separera inte dessa tv ttt sammanfltade grupper med varandra, de r en och samma.

Men som sagt, terroristsympatisrernas beteenden i filmerna och svaren de ger talar sitt eget tydliga sprk, och det r bra att Christian med anhang finns som lyfter locket ver dessa svin och visar vilka odemokratiska krafter det r vi talar om. Ingen har tidigare gjort detta p ett sdant vlsktt stt med ett sdant genomslag som Christian gjort, och ingen kan anklaga honom fr att vara anonym. Granskning Sverige kommer vl i nrheten, men det handlade enbart om telefonsamtal, vilka frvisso ocks var vldigt bra och som jag nskar kan f en teruppstndelse (kanske under exakt24 regi?) fr de behvs mer n ngonsin. Bechir Rabani vill jag ven f tillfllet att nmna hr - en hjlte vars hjrta slog fr sanning, rttvisa och svenskarna - och som jag varit lite ledsen ver att hans projekt aldrig fick ngon riktig arvtagare. Christian Peterson kan rttmtigt frtjnas att kallas Bechirs arvtagare.

Glm aldrig att det r dom som satt ribban fr hur man som journalist fr jobba, och det ofta mot mnniskor som str helt utan inflytande och bara r vanliga, arbetande mnniskor. Nu svarar vi med samma mynt, mot mnniskorna som arbetat sig upp med minst sagt odemokratiska metoder i denna totalt korrumperade frimurar-diktaturen - frimurarvldet.

Jvligt bra jobbat!
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-06-22 kl. 19:46.
Citera
2022-06-23, 17:09
Medlem
Lite synd det inte blivit mer med detta Exakt24. Finns s mycket amerikansk alternativmedia man kan ta nyheter frn. Det brjade bra, intervjuer med exempelvis Glenn Hysn. Kultursamtal osv. Jag betalar fr dem, liksom fr andra alternativ medier, men man fr inte srskilt mycket fr det. Har de ens en heltidstjnst som skriver?
Citera
2022-10-21, 18:05
Medlem
extravaganjas avatar
Christian Peterson slpper nytt om R*BAND HUSS*IN :
Har avslutat rttegngen vid Solna Tingsrtt mot REB*ND H*SSEIN som kastade sten mot polisen och som utsatte mig fr ett rnfrsk. #krimpol

👉🏻 Jag passade p att konfrontera H*ssein: "Om inte du kan respektera den svenska yttrandefriheten, r det inte bttre om du ker hem d?"
https://twitter.com/AssarChristian/s...66960544624641
Citera
2022-11-01, 22:49
Medlem
Prologics avatar
Exakt24 matchar omedelbart Expos pltsliga upptrappning att ge sig p familjemedlemmar till meningsmotstndare:
Nu r det allts okej att hnga ut meningsmotstndares familjer, d vet jag.

Anna Frjds sambo: Arvid, har begtt brott mot SD. r det kanske dags att grva fram @StiftelsenExpo:s vriga familjekonstellationer och deras brott?

r det fri jakt mot meningsmotstndares familjer enligt @StiftelsenExpo?

https://twitter.com/AssarChristian/status/1587539342402232321
Den smutsiga upptrappning vad gller smutsiga metoder som nu fljer br Jonathan Leman och Expo hela ansvaret fr.
Det kan vara viktigt att komma ihg vilka som brjade nr klagomlen inkommer (fr tro mig - det kommer att bli mycket grt)

Hur r det med Haris Grabovacs familj, har ngon intervjuat dem nnu?

https://twitter.com/AssarChristian/status/1587544348790558720
Senast redigerad av Prologic 2022-11-01 kl. 23:33.
Citera
2023-03-08, 16:57
Bannlyst
Exakt24 och Christian Peterson i blsvder:

Citat:
Den hgerextrema sajten Exakt24 r en central hubb i uthngningar och trakasserier av vad som i den vldsbejakande hgerextrema miljn ses som politiska fiender. Med sitt utgivningsbevis kan tidningen upprtta databaser och register. Personuppgifter sprids systematiskt till anonyma uthngningssajter, vit makt-veteraner och vldsbejakande aktionsgrupper. Samtidigt pratar en reporter p sajten om att vnsterradikala ska bli snderslagna.

Citat:
Syre har tillsammans med researcher Patrik Hermansson gtt igenom genom tusentals nu bortplockade Twitterinlgg. Materialet visar att redaktionen p Exakt24 genom sin reporter Christian Peterson i sitt kartlggningsarbete samverkat med personer som funnits i vit-makt-miljn i decennier och som redan under 90-talet kartlade vad de betraktade som politiska motstndare.

Peterson r ocks en central aktr i att organisera personfrfljelser tillsammans med den vldsbejakande vit-makt-miljn. Frmst synkroniseras kampanjerna mellan Peterson, Vnsterkollen och den nazistiska uthngningssajten Avmaskerat. Peterson kommunicerar ven p sociala medier med ledande aktivister i Nordiska motstndsrrelsen.

Avmaskerat drivs av personer i och runt nazistiska Nordiska motstndsrrelsen. Nazistorganisationens redaktion anvnds fr att bestlla flera av de offentliga handlingar som senare publicerats p Avmaskerat.

Citat:
Ett dygn senare hade Peterson, nazisten och Hampus Hellekant, ven han med ett frlutet i vit makt-miljn, en publicistisk diskussion p Twitter spaces gllande om kvinnan skulle hngas ut mer.

Peterson stllde ett ultimatum till kvinnan om hon inte svarar p specifika frgor kring sitt frflutna s kommer han att g ut med hennes identitet brett p sina kanaler.

Dagen efter konfronterades kvinnan igen av Peterson. Han sa till kvinnan att hon borde bli sparkad frn sitt arbete och straffas. Han uppmanade ven de andra som lyssnade p Twitterspaces att stta upp affischer p hennes skola om hennes tidigare liv . Han frklarade fr henne att han skulle skicka hennes uppgifter till Vnsterkollen fr att de skulle trycka upp dessa affischer.

https://tidningensyre.se/2023/8-mars...t-makt-miljon/

Otroligt att Exakt24 och Insikt24 ska beviljas miljoner samtidigt som man samarbetar med morddmda nazister och kartlgger folk t vnsterkollen och den nazistiska uthngningssajten Avmaskerat.
Citera
2023-03-08, 18:44
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapo

Otroligt att Exakt24 och Insikt24 ska beviljas miljoner samtidigt som man samarbetar med morddmda nazister och kartlgger folk t vnsterkollen och den nazistiska uthngningssajten Avmaskerat.

Tycker den blonde unge mannen verkar mycket engagerad s jag skrev upp mig p en prenumeration fr 49 kr fr att lsa och lyssna p vad ungdomarna pysslar med.

Jag tnker att 50 kr i mnaden r precis lagom fr att exakt24 ska hlla koll p det dr konstiga vnstertomtarna som frfljer rasifierade transpersoner.
Citera
2023-03-08, 20:21
Medlem
Blsvder? Ser mest ut som ett ihopkok av tidigare virrvarr av osammanhngande strunt. Vad r ens nytt? En eller tv meningar? Man fr knslan av att redan ha lst 90% frut, men det r lika dligt tergivet som tidigare varianter av samma skrp

Man fr anta att det blir s dligt nr de mste flja samma utstakade linje som redan r lagd. Kanske Tidningen Syre lr sig en lxa att inte fantisera ihop massa sagor nsta gng, s slipper de att de mste frhlla sig till samma saga varje ssong de uppdaterar?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrapo

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in