https://exakt24.se/skattefinansierad...e-extremister/
Ett stort grattis samt en stor eloge till Christian fr sitt frdmliga arbete med att granska vnstern, ABF och deras kopplingar till terrororism/terrorister. Srskilt ska han ha berm fr hur han fullstndigt ger diskussionerna i sin interaktion med terroristsympatisrerna och aldrig gr misstaget att g p defensiven, men kr p med full attack mot fienden s att det r dem som behver frsvara sig. Christian stter p s vis agendan fr vilket samtalsmnet r.
Detta r ett tillvgagngstt som vnstern anvnt i nu flertalet decennier. De ber aldrig om urskt fr sig sjlva men kr bara p, bestmmer diskussionerna och dess utgngslge och lter drfr de oskra svaren de ofta ftt tala sitt eget tydliga sprk. Problemet med vnstern r bara att de blandar ofta halvsanningar med rena lgner, varfr deras reportage och "avsljanden" r s katastrofalt urusla mnga gnger. De granskar ocks vanliga mnniskor - utan maktpositioner - som skriver "neger" p Facebook, vilket r fullkomligt ointressant i det stora hela.
Ytterligare en sak jag vill ta upp som jag tycker r mycket bra r att man aldrig ska srskilja vnstern med vldsvnstern fr d delar man upp vnstern i tv lger, en s.k. "anstndig" sida av vnstern som aldrig behver svara fr sina gelikars vld, och en "oanstndig" sida s att sga men som hgern och nationella varit allt fr dmjuka med i alla r att separera frn den vriga vnstern. D r det bttre att bara referera till "vnsterns vld" eller liknande, som
samtliga vnsterfretrdare behver st till svars fr. Exempel, befinner sig tant Agda 75 r i en vnsterdemonstration mot rasism och AFA samtidigt r dr, d ska Agda svara fr varfr hon befinner sig p en vldsdemonstration. ven om Agda ej r vldsam, s befinner hon sig p en demonstration med knda vldsverkare. En lrdom att dra frn hur vnstern rapporterat om nationella och patriotiska sammanhang i alla tider - r en person vldsam av flera hundra, s blir det en "vldsdemonstration" i tidningsrubrikerna. S drfr, separera
inte dessa tv ttt sammanfltade grupper med varandra, de r en och samma.
Men som sagt, terroristsympatisrernas beteenden i filmerna och svaren de ger talar sitt eget tydliga sprk, och det r bra att Christian med anhang finns som lyfter locket ver dessa svin och visar vilka odemokratiska krafter det r vi talar om. Ingen har tidigare gjort detta p ett sdant vlsktt stt med ett sdant genomslag som Christian gjort, och ingen kan anklaga honom fr att vara anonym. Granskning Sverige kommer vl i nrheten, men det handlade enbart om telefonsamtal, vilka frvisso ocks var vldigt bra och som jag nskar kan f en teruppstndelse (kanske under exakt24 regi?) fr de behvs mer n ngonsin. Bechir Rabani vill jag ven f tillfllet att nmna hr - en hjlte vars hjrta slog fr sanning, rttvisa och svenskarna - och som jag varit lite ledsen ver att hans projekt aldrig fick ngon riktig arvtagare. Christian Peterson kan rttmtigt frtjnas att kallas Bechirs arvtagare.
Glm aldrig att det r
dom som satt ribban fr hur man som journalist fr jobba, och det ofta mot mnniskor som str helt utan inflytande och bara r vanliga, arbetande mnniskor. Nu svarar vi med samma mynt, mot mnniskorna som arbetat sig upp med minst sagt odemokratiska metoder i denna totalt korrumperade frimurar-diktaturen - frimurarvldet.
Jvligt bra jobbat!