Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-11, 21:16
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bor man i en stad som Sundsvall och åker hem till någon man träffar på en dejtingsajt, så tror jag det är för att ha sex.

Nu vet vi ju inte så mycket om omständigheterna, men just nu tycker jag det mesta talar för att LE huggit ihjäl SN, och då inte i självförsvar. Men kan tänka mig att hon kommer hävda det.

Precis.

Jag var lite luddig där.

Menade förstås på att man också tror hon kommer hävda att det var i självförsvar, oavsett om det nödvändigtvis kanske ej var det.

Men då får man väl undra lite på vad motivet skulle vara? Det vet vi ju inte riktigt ännu.

Påflugna och envisa människor har man ju varit med om, men då låter man bli att ha med dessa att göra, blockerar, ej umgås osv. Inte bestämmer sig för att fara hem till dem (och låtsas att man har trevliga avsikter) för att sedan ta död på personen.

Även om personen skulle skriva/chatta/säga/sms : a högst olämpliga saker som inte är tillåtet är det väl enklare att kasta in en anmälan av något slag snarare än att ta på sig att ta livet av denne.

Så, är inne på ditt spår med. Men som du sade - vi får se, för frågan är ju - VARFÖR?
Citera
2019-11-11, 21:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSnow
Precis.

Jag var lite luddig där.

Menade förstås på att man också tror hon kommer hävda att det var i självförsvar, oavsett om det nödvändigtvis kanske ej var det.

Men då får man väl undra lite på vad motivet skulle vara? Det vet vi ju inte riktigt ännu.

Påflugna och envisa människor har man ju varit med om, men då låter man bli att ha med dessa att göra, blockerar, ej umgås osv. Inte bestämmer sig för att fara hem till dem (och låtsas att man har trevliga avsikter) för att sedan ta död på personen.

Även om personen skulle skriva/chatta/säga/sms : a högst olämpliga saker som inte är tillåtet är det väl enklare att kasta in en anmälan av något slag snarare än att ta på sig att ta livet av denne.

Så, är inne på ditt spår med. Men som du sade - vi får se, för frågan är ju - VARFÖR?

Hon beskriver ju sig som impulsiv och spontan... Kan ju vara någon sexlek med, kanske.
Citera
2019-11-11, 21:24
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Hon beskriver ju sig som impulsiv och spontan... Kan ju vara någon sexlek med, kanske.

Ja, jo.. Förstås.

Men känns som man måste vara hemskt kränkt eller dylikt för att gå så långt? Men klart - finns folk för allt, med tanke på all skit som händer, så tänder vissa till förbannat mycket snabbare än gemene man.

Vi alla kan säkerligen vara lite impulsiva ibland men brukar inte resultera i en katastrof och sorg likt denna.

Dock kanske det spelar in om hon ej mådde speciellt bra. Fortfarande absolut inte en ursäkt, alls.

Skall bli intressant att veta vad som utlöste detta.

Men känner givetvis sympati för alla inblandade som drabbats nu.

Vi får vänta och se..
Citera
2019-11-11, 21:30
Medlem
Mongoglads avatar
Bo kanske väntade på någon annan, mgm kom fram i svartsjuka, eller....hon kanske bara hade hittat ett bra offer...likaväl kan hon ha längtat efter ruschen och känslan av att verkligen sticka och hugga ner någon med kniven, och passade på när bo skulle träffa någon annan, det kanske bara är så enkelt?

Vem har inte tänkt tanken på att sticka ner någon man inte tycker om av mågon anledning......
Citera
2019-11-11, 21:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Bor man i Sundsvall och åker hem till någon man träffar på en dejtingsajt, så tror jag det är för att ha sex.

Nu vet vi ju inte så mycket om omständigheterna, men just nu tycker jag det mesta talar för att LE huggit ihjäl SN, och då inte i självförsvar. Men kan tänka mig att hon kommer hävda det.

Fast varför träffas via datingsajt om man redan är bekanta?

Min teori är att de träffats, hon hembjuden till honom, drinkar, han vill ha sex, börjar tafsa, hon vill inte/ångrar sig. Han kanske klagar på att hon gått ner i vikt, hon blir sur. Det eskalerar, hon vill gå, han stoppar henne, hon får tag i en kniv från köket (han är ju kock, så kniven är mycket vass), hon hotar honom med kniven och lyckas därigenom ta sig ut i trapphuset, men han följer efter, ställer sig för porten, hon hugger/viftar till med kniven, skär han i halsen, han vänder sig om och tar sig upp för trappan. Med alkohol i blodet blöder man fortare/snabbare.
Citera
2019-11-11, 21:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Min teori är att de träffats, hon hembjuden till honom, drinkar, han vill ha sex, börjar tafsa, hon vill inte/ångrar sig. Han kanske klagar på att hon gått ner i vikt, hon blir sur. Det eskalerar, hon vill gå, han stoppar henne, hon får tag i en kniv från köket (han är ju kock, så kniven är mycket vass), hon hotar honom med kniven och lyckas därigenom ta sig ut i trapphuset, men han följer efter, ställer sig för porten, hon hugger/viftar till med kniven, skär han i halsen, han vänder sig om och tar sig upp för trappan. Med alkohol i blodet blöder man fortare/snabbare.

Redan bekanta? Varför skulle de varit det?

Min teori är att hon mördat honom, och att det inte finns några förmildrande omständigheter — förutom då kanske psykisk ohälsa.
Citera
2019-11-11, 21:56
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
😁

Eller hur, benso+brämpa+hybris( viktminskning)+nobbad=psykopatspel ,eller så som jag gissade för flera dagar sedan, bo var närgången, mgm sa nej bo slutade inte, med bens o alkohol flippade mgm och körde kniven i bo flera gånger i rask takt!

Eller så fick hon ett återfall i matmissbruket och ville äta upp bo. Det gick för långt förlåt!
(Han kanske var "söt som socker"....&#128513 Dubbelförlåt!
Hon tog säkert med kniven om bo skulle bli närgången. Nej jag tror hon fick mat abstinens.
Citera
2019-11-11, 22:09
Medlem
PGDs avatar
Fanns det bild på MGM? länken jag hittade tidigare i tråden är inaktiv?
Citera
2019-11-11, 22:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Redan bekanta? Varför skulle de varit det?

Min teori är att hon mördat honom, och att det inte finns några förmildrande omständigheter — förutom då kanske psykisk ohälsa.

Vad jag har förstått så hade de gemensamma bekanta. Hon är även målsägande i någon rättegång om bl.a. våldtäkt, dom har nog inte fallit där ens, eller så kom den häromdagen. Den åtalade är på något sätt bekant med BO.

(FB) Man häktad för misshandel och våldtäkt Sundsvall
Citera
2019-11-11, 22:19
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:

Det där tror jag med. Ganska exakt så kommer vi få läsa i fupen tror jag

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hon tog säkert med kniven om bo skulle bli närgången. Nej jag tror hon fick mat abstinens.
😁

Citat:
Ursprungligen postat av PGD
Fanns det bild på MGM? länken jag hittade tidigare i tråden är inaktiv?
Det ska finnas några i tråden. Annars, tänk : medicinboll. Inte mullig. Inte kraftig. Strandad val !
Citera
2019-11-11, 22:33
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så hade de gemensamma bekanta. Hon är även målsägande i någon rättegång om bl.a. våldtäkt, dom har nog inte fallit där ens, eller så kom den häromdagen. Den åtalade är på något sätt bekant med BO.

Vad heter den här Jonas i efternamn ? Kan det möjligtvis börja på Nord***** ?

Såg att det stod i tråden nu..

Men om LE är målsägande i det målet så kan jag förstå att hon inte mådde så bra. Kan det vara så att SN var med på ett hörn eller visste något om det som inträffat.
Vet vem den där Jonas är och han är inte att leka med. Kvinnomisshandlare , dömd för våld mot tjänsteman osv..Trodde han satt inne fortfarande.. men tydligen inte.
Senast redigerad av Mints99 2019-11-11 kl. 22:45.
Citera
2019-11-11, 22:54
Medlem
Troians avatar
Citat:

Sundsvall är en småstad, att två personer i samma ålder har gemensamma bekanta, är inte så konstigt. Tror heller inte rättegången har med mordet att göra. Allt talar för att de träffats genom aktuell dejtingapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in