Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-14, 16:23
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Oj! Ja det missade jag, riktigt bra pris med 5GB surf också ...Blir nästan sugen på att byta själv men är osäker på hur stabil operatören är och betalar bara 80:-/mån idag hos Vimla så får kolla in omdömen.

Det står inte hur surfen räknas. Är det 5GB för varje betalnings period? Då blir det bara 5GB om man betalar per helår. Då väljer man hellre att betala per kvartal, då får man 4 gånger mera surf för nästan samma peng.
Citera
2021-04-14, 16:45
  #362
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det står inte hur surfen räknas. Är det 5GB för varje betalnings period? Då blir det bara 5GB om man betalar per helår. Då väljer man hellre att betala per kvartal, då får man 4 gånger mera surf för nästan samma peng.
Bäst att fråga om man tänker fylla på med ett helt år men ser att man har 2GB/mån roaming inom EU så borde gälla varje månad.
Citera
2021-04-14, 17:36
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Bäst att fråga om man tänker fylla på med ett helt år men ser att man har 2GB/mån roaming inom EU så borde gälla varje månad.

Man tycker att det borde vara per månad, men det skiljer så mycket i deras paket att man blir misstänksam. Om man väljer att köpa deras paketet Smart XS per månad, så får man bara ynka 1 GB data. Ännu större skillnad blir det med deras XL paket där skillnaden blir 10 gånger högre om man väljer att betala årsvis. Jag tvivlar faktiskt på att man får hela 100 GB data för 200 per månad.

Deras hemsida är värdelös, där all ytterligare information hänvisar till huvudsidan. Deras FAQ är bara en massa allmänt svammel. Man får inte fram några detaljer över huvud taget på deras sida. Orka kontakta deras support för något som ska stå under deras produktsidor.
Citera
2021-04-14, 21:31
  #364
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Man tycker att det borde vara per månad, men det skiljer så mycket i deras paket att man blir misstänksam. Om man väljer att köpa deras paketet Smart XS per månad, så får man bara ynka 1 GB data. Ännu större skillnad blir det med deras XL paket där skillnaden blir 10 gånger högre om man väljer att betala årsvis. Jag tvivlar faktiskt på att man får hela 100 GB data för 200 per månad.

Deras hemsida är värdelös, där all ytterligare information hänvisar till huvudsidan. Deras FAQ är bara en massa allmänt svammel. Man får inte fram några detaljer över huvud taget på deras sida. Orka kontakta deras support för något som ska stå under deras produktsidor.
Ja informationen borde vara tydlig från början, deras engelska sida är utan stavfel och ev. tydligare men det beror nog på att företaget har sitt huvudkontor där.

Såg att många är nöjda på Trustpilot men läser man omdömen för appen i Google Play så är det blandat där vissa skriver att de inte får påfyllning när de betalar men samtidigt har jag märkt av att folk kan klaga på strul som de själva har del i eller strunt saker hos Google.
Citera
2021-04-17, 17:56
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja informationen borde vara tydlig från början, deras engelska sida är utan stavfel och ev. tydligare men det beror nog på att företaget har sitt huvudkontor där.

Såg att många är nöjda på Trustpilot men läser man omdömen för appen i Google Play så är det blandat där vissa skriver att de inte får påfyllning när de betalar men samtidigt har jag märkt av att folk kan klaga på strul som de själva har del i eller strunt saker hos Google.

Har du läst deras användarvillkor? Lycamobile kan när som helst ändra villkoren i deras paket.

Vad innebär olagligt missbruk när det finns en gräns på data & samtal? Man får kanske inte använda trafiken som nämns i avtalet.

https://www.lycamobile.se/en/bundles/

Citat:
Lycamobile reserves the right to change the conditions in terms of this promotion or withdraw the offer.

Illegal abuse and illicit Application will result in an immediate suspension from the network.


Den här är också bra. Fria minuter inom deras nätverk har en gräns.

Undrar var gränsen går utanför deras nätverk? Fria minuter kanske har en avgift.

https://www.lycamobile.se/en/bundle-changes/

Citat:
* Free minutes from Lycamobile to Lycamobile are subject to our Reasonable Use Policy of 5000 minutes per month. If this limit is exceeded, the calls will be charged according to the rate in force in the price plan contracted by the customer (Standard Prepaid Plan, Savings Plan or Smart Plan).
Citera
2021-04-21, 23:50
  #366
Avstängd
realFEZs avatar
Hänger inte med här nu då jag inte ens har internet hemma direkt (men det händer att jag har det). Det ser bra ut. Skit i dom här "smarta" telefonerna som gör folk så förståndshandikappade så dom inte ens klarar av att gå över ett övergångsställe. Det är bra marknad för boendestöd nu.
Citera
2021-04-22, 00:00
  #367
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttonium
Har du funderat på Nokias nya knapptelefoner? Till exempel finns Nokia 130.

https://www.webhallen.com/se/product...Dual-Sim-Black

EDIT: Såg nu att mobilen du berättade att du använt var en Nokia också.


Den där är skit bra har en sån i fickan när jag reser och vill ha ett brake från jobb luren och bruset från sociala medier..
Citera
2021-11-10, 02:20
  #368
Avstängd
realFEZs avatar
Jag är förrädare: jag har en "smart" telefon just nu och det går åt skogen. Jag har haft den i ett par veckor och var glad då jag blev av med den igår. Tyvärr återkom den.
Någon månad körde jag en lbstar miniatyrtelefon (orange) i den här storleken, men inte exakt samma:
https://m.media-amazon.com/images/I/41KFUf+D6FL.jpg
... det funkar rätt bra, men den hade rätt dålig batteritid. Den är utlånad just nu.

F.ö. vill jag passa på att nämna att lbstaren kanske fungerar bättre än t.ex. Tinder-appen då (framför allt) kvinnor var mkt imponerade av den: "Åååh! Vad gullig! Är det en RIKTIG telefon?" var en typisk kommentar kring lbstaren. En del fotade lbstaren.
__________________
Senast redigerad av realFEZ 2021-11-10 kl. 02:24.
Citera
2021-11-10, 16:52
  #369
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag är förrädare: jag har en "smart" telefon just nu och det går åt skogen. Jag har haft den i ett par veckor och var glad då jag blev av med den igår. Tyvärr återkom den.
Någon månad körde jag en lbstar miniatyrtelefon (orange) i den här storleken, men inte exakt samma:
https://m.media-amazon.com/images/I/41KFUf+D6FL.jpg
... det funkar rätt bra, men den hade rätt dålig batteritid. Den är utlånad just nu.

F.ö. vill jag passa på att nämna att lbstaren kanske fungerar bättre än t.ex. Tinder-appen då (framför allt) kvinnor var mkt imponerade av den: "Åååh! Vad gullig! Är det en RIKTIG telefon?" var en typisk kommentar kring lbstaren. En del fotade lbstaren.

L8star (uttalas late star).
Citera
2021-11-10, 19:43
  #370
Avstängd
realFEZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
L8star (uttalas late star).

Åfan, där ser man. Ännu coolare.
Citera
2022-01-23, 10:11
  #371
Medlem
Någon som kan tipsa om en telefon som har samtalsinspelning?
Citera
2023-06-13, 14:01
  #372
Medlem
ytterliggare en tråd som bara vill provosera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback