2024-05-08, 03:10
Medlem
Frågan är ju även vad alla som inte ens verkar vara intresserad av 16 weeks of hell gör i tråden?? Tråden handlar om just 16 weeks of hell, inte hur man kan gå ner långsiktigt på andra sätt...
Citera
2025-01-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbrasklapp
Aja, en kortis redan efter några dagar.
Har precis börjat för några dagar sedan.
Verkar gediget och väl strukturerat.

Dock lite märkligt att ha ett kostschema som i mångt och mycket är uppbyggt på vad Tony tycker om eller inte Visst är det över lag mycket bra och nyttig mat. Men t.ex: Karln gillar tydligen inte potatis! Denna fina, svenska basföda som kan tillagas på massvis sätt. Finns inte med för att han inte gillar den och då är den inte tillåten. Jalapeno som han verkar sluka i mängder, den gav jag en dag No more....
Ganska lågt kalorintag första 2 veckorna, kan bli ngt av en chock för ngn som legat på plus ett tag. Men man vänjer sig. Fasta 16/8 (eller proteinfasta som de kallar det). Proteinshake 1 ggn utanför ätarfönstret är tillåtet.

Sen kan jag tycka att det är lite väl märkliga övningsval och mycket isolationsövningar, iaf nu i början. Samtidigt kul att pröva ngt nytt och inte fastna i gamla hjulspår.
Bra pepp från coacherna, snabba svar om man undrar ngt. Privat FB-grupp för deltagarna.

Jag har funderat på detta program av den enkla anledningen att man får precis allting serverat. Alltså övningar, hur många reps/set och även vad man ska laga varje dag. Ja, visst kan man träna på egen hand men det är mycket svårare att själv avgöra när det räcker. Här får man det rakt upp och ned i en app som säger åt en att så här mycket ska du träna idag.

Men ärligt talat tycker jag att Tony själv verkar otroligt oskön som person och detta gör mig omotiverad att köra 16 WOH. Han verkar vara otroligt lättkränkt och verkar inte kunna ta minsta kritik. Han ger snorkiga svar till folk som kommenterar något på 16 WOH Youtube t.ex. Och som sagt, mysko smak när det gäller mat.

Men jag vet i stort hur programmet ser ut så jag tänkte försöka köra igång en egen variant. En timmes promenad varje morgon innan jobb, gym 4-5 dagar i veckan och bra kost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in