Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2019-11-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo, det finns det, vilket jag förklarade i bland annat mitt förrförra inlägg.
Nej, du skrev vad du tror, vilket inte är samma sak.
Citat:
Nej, det tror jag inte. Inte ordentligt iallafall.
Ytterligare ett exempel på när vad du tror och verkligheten skiljer sig åt.
Citera
2019-11-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Ha ha ha ha ha HENlandet Sverige lägger resurser på att ta bort skit på nätet som hen blir kränkt av men svartingar får minsann våldta, döda, misshandla och beter sig som svin. Hur går det med "operation rimjob" då? Planeras mer pizzamiddagar med svartingarna?

Amen! Detta vänsterskit är en sjukdom som måste utrotas i Sverige innan vi blir helt övertagna av främmande makt.
Citera
2019-11-20, 16:17
Medlem
GoldTalons avatar
Nu har vemsa fått mig att hata vemsa. Så nu har jag bestämt mig för att attackera denna vemsa med en locktång.
Ring polisen!
Citera
2019-11-21, 03:59
Medlem
Citat:
Om någon skriver eller säger till dig:

"Jag hatar dig över allt annat och jag önskar över allt annat att du ska dö. Att du lever är en ständig och olidlig plåga för mig"

Skulle du bli rädd för att bli utsatt för brott då av den personen?
Det är iallafall normalt att bli det, och därför uppfyller ett sådant uttryckande kriterierna för olaga hot enligt svensk lag: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olag...igt_svensk_lag

Föreställ er att vara en sådan oerhörd snöflinga att man ärligt talat bryr sig om att en anonym person på internet hatar en över allt annat och att man lever är en ständig och olidglig plåga för personen. Föreställ er nu också att man tar det som ett hot och ringer polisen. Snacka om att slösa på polisens resurser! Som inte ens räcker till i dagsläget! Skriker även lågt sjävförtroende/självkänsla.

Det är absolut inte normalt att bli rädd för att bli utsatt för våldsbrott för att en anonym person säger att dom hatar dig och att du lever är en olidlig plåga för personen. Normalt i din värld kanske, men inte för resten av världen. Det är även inte olaga hot för det är inte olagligt att säga vad man tycker om en person.

Talar för mig personligen nu men jag skrattar bara åt sådant trams. Folk har sagt till mig att dom hatar mig och vill att jag ska dö/hoppas att jag dör på internet förut. Det påverkar inte mig eller mitt liv överhuvudtaget. Om någonting blir jag bara hedrad att min existens har en sådan djupgående effekt på deras liv, och strävar att leva så länge som möjligt bara så att dom kan plågas mer av min fortsatta existens

Skaffa tjockare hud om du ska vara på internet.

Citat:
Starkt hat är också ett tecken på att någon planerar ett våldsbrott mot en annan människa.

Nej, det är det inte. Folk säger dum skit på internet för internet är anonymt. Vissa vill bara kräka ur sig sin frustration, vissa är idioter och vissa har tråkigt. Vissa är både idioter och har tråkigt. Det är inte mycket mer än så, faktiskt. Den som än går och utför ett våldsbrått för att dom hatar någon på internet är inte frisk i huvudet och det har med psyket att göra, inte näthat per se. Det är helt enkelt inte något som en människa som är frisk i huvudet går och gör. Du kan sluta nu.

Jag undrar hur du ens klarar av att gå ut. Det finns större risk av att du halkar, slår i huvudet och dör av en hjärnblödning, eller att du snubblar i trappan och bryter nacken i fallet, än vad det är att bli utsatt för ett våldsbrott av an anonym person på internet som hatar dig. Herregud.

Med allt det sagt, självklart är näthat ett problem. Nätmobbning ännu mer så. Men det handlar också även om hur känslig du är. Om du inte klarar av att eventuellt bli bemött på ett sådant sätt eller om det gör att du fruktar för ditt välmående, håll dig då borta från sociala medier. Det är inte så jävla svårt. Sociala medier som twitter, facebook, instagram, forum mm är inte hela livet. Folk lägger alldeles för mycket vikt på sån skit.

Ta bort skit som inte passar in i ditt liv så kommer livet vara glatt och bra.

Tack och hej.
Citera
2019-11-22, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
En till som uttalar sig om anarkism utan att veta vad det är.

Ett samhälle kräver sammanhållning mellan minst två människor. Sammanhållning mellan människor kräver någon form av överenskommelse mellan människor, alltså någon form av lagar. Ett samhälle kan alltså inte vara laglöst, och ett samhälle kan därför inte heller vara en anarki.
Så istället för att tala om laglöst samhälle, så är det mer korrekt att tala om "laglöst landområde som bebos av människor". Och det är vad Sverige riskerar bli, om man struntar i lagbrott som olaga hot.
Citera
2019-11-22, 09:43
Medlem
Zwanzigs avatar
Citat:
- - - Jag har föreslagit tidigare i tråden att operatörerna bara ska få släppa igenom av polisen godkända ip-adresser.
Tycker du kina är ett föredömligt exempel?
Citera
2019-11-22, 10:20
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ett samhälle kräver sammanhållning mellan minst två människor. Sammanhållning mellan människor kräver någon form av överenskommelse mellan människor, alltså någon form av lagar. Ett samhälle kan alltså inte vara laglöst, och ett samhälle kan därför inte heller vara en anarki.
Så istället för att tala om laglöst samhälle, så är det mer korrekt att tala om "laglöst landområde som bebos av människor". Och det är vad Sverige riskerar bli, om man struntar i lagbrott som olaga hot.

Du visar bara igen att du inte har förstått konceptet. Fast hade du varit någon som tänkte så hade du ju inte varit paragrafryttare.

Det nuvarande samhället bygger inte på några överenskommelser utan på att makthavarna tvingar människor till saker, eller har du skrivit på något kontrakt att följa lagarna?
Citera
2019-11-22, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du visar bara igen att du inte har förstått konceptet. Fast hade du varit någon som tänkte så hade du ju inte varit paragrafryttare.

Det nuvarande samhället bygger inte på några överenskommelser utan på att makthavarna tvingar människor till saker, eller har du skrivit på något kontrakt att följa lagarna?

Ja, genom att jag tex inte går ut och stjäl så fort jag behöver något, så har jag accepterat lagen som säger att man inte får stjäla. Och det har jag gjort oavsett om jag tycker den lagen är rätt eller fel.
Hade jag inte accepterat den lagen, då hade jag varit iallafall delvis anarkist. Anarkist = brottsling/laglös, alltså.
Ett samhälle kan vara delvis anarkistiskt, men inte helt anarkistiskt, för då är det inte ett samhälle utan bara ett helt laglöst område som bebos av människor.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-22 kl. 15:18.
Citera
2019-11-22, 18:56
Medlem
Papegojan21s avatar
vemsa: Om du inte tar bort denna tråden, kommer jag göra sönder din diskmaskin. Jag kommer även bryta nacken av din häst.
Citera
2019-11-22, 21:36
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ja, genom att jag tex inte går ut och stjäl så fort jag behöver något, så har jag accepterat lagen som säger att man inte får stjäla. Och det har jag gjort oavsett om jag tycker den lagen är rätt eller fel.
Hade jag inte accepterat den lagen, då hade jag varit iallafall delvis anarkist. Anarkist = brottsling/laglös, alltså.
Ett samhälle kan vara delvis anarkistiskt, men inte helt anarkistiskt, för då är det inte ett samhälle utan bara ett helt laglöst område som bebos av människor.

Det är inte lagar som definierar ett samhälle. Men det är nog lite för svårt för dig att förstå, så lämna den filosofiska diskursen.
Citera
2021-05-26, 18:37
Medlem
Mrcool911s avatar
Tycker att det låter som en bra ide att skaffa åldersgräns på att använda internet. Ingen människa under 50 ska få använda internet och med det borde hoten på internet försvinna. För att kunna genomföra detta skulle man legitimera sig med mobilt bankid.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in