Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-18, 23:23
  #1
Medlem
Låt oss alla som upplevde glädjen av att spela detta spel ta några minuters paus från annat och minnas detta fantastiska spel.

Först kunde man välja mellan att strida antingen i form av en underbar dvärg, en barbar, eller en muskelkvinna. Utbudet bestod alltså av en vacker, fast i någon mån stuln...snarliknande, blombukett av Gimli (son of gLOIn), Conan the barbarian och Xena. Bättre blev det knappast.

Sen började resan, vars mål var att rädda kungen och prinsessan, samt återvinna den stulna, gyllene yxan.

Givetvis blev inte detta någon sorts söndagspromenad, utan man fick svinga yxan, svärd och tuttar utan uppehåll från början till slutet.

Nu glömde jag nästan bort drakarna. Fanns där även drakar, frågar du, som aldrig spelat spelet. Jo visst, check! Drakar stod också ibland till ens förfogande. Dessa sprutade givetvis eld och gjorde slut på elaka skelett lika effektivt liksom en varm kniv genom smör. Fasiken vad najs.

Mycket mer kan sägas om goda gamla Golden Axe. Ni som spelat det vet dock redan vilket guld-spel vi snackar om här medan ni som inte förmodligen inte kommer att leta upp det 2019.

Låt mig därför avsluta med att utbringa en skål för detta spel och alla goda minnen det skapade. Skål!
Citera
2019-11-18, 23:33
  #2
Medlem
HuJintaos avatar
Bästa med GA är när man får piska upp de små dvärgjävlarna och samla potions. Så sjukt tillfredställande att jaga de små asen över skärmen och känga dom i röven!
Citera
2019-11-18, 23:42
  #3
Medlem
Tvonds avatar
Finns och spela online på https://www.retrogames.cz/play_037-Genesis.php

Sega Genesis versionen.
Citera
2019-11-19, 00:16
  #4
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag har trevliga minnen kring 2-spelarkampanjen, inte minst musiken och ljuden bidrog till fantastisk pepp för att dräpa fulingar. Snyggt spel!
Citera
2019-11-19, 01:18
  #5
Medlem
Bassplays avatar
Ett av dom bästa spelen på Sega Mega Drive / Genesis!
Första spelet jag klarade ut i mitt liv om jag inte minns fel.

Har tyvärr sålt mitt Sega men har det på Wii, DSi och 3ds
Citera
2019-11-19, 07:26
  #6
Medlem
8xxSeriess avatar
Det där spelet hade jag helt glömt! Det spelades en del på just Amigan
Citera
2019-11-19, 07:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Finns och spela online på https://www.retrogames.cz/play_037-Genesis.php

Sega Genesis versionen.

Finns även att avnjuta via Steam
Riktigt mysigt spel!
Citera
2019-11-19, 18:51
  #8
Medlem
Krickerts avatar
Spelade faktiskt lite Golden Axe i helgen på Megadrive emulator.

Mycket bra spel,men det skall helst spelas i 2 player mode då blir det som roligast.
Citera
2019-11-20, 00:11
  #9
Medlem
Jag är lite tveksam till att spela Golden Axe på någon emulator eftersom jag gjort det med några andra spel jag förknippar med goda, gamla minnen för att sen upptäcka att den forna magi inte alls går att återskapa
Citera
2024-04-18, 09:50
  #10
Medlem
diseuses avatar
Spelet ska tydligen göras till en teveserie.

Deadline (‘Golden Axe’ Animated Series Based On Video Game Ordered By Comedy Central; Matthew Rhys, Danny Pudi Among Voice Cast):
Citat:
Comedy Central has handed a 10-episode order to Golden Axe, a new animated series based on the popular Sega video game. Produced by CBS Studios in association with Sony Pictures Television and Original Film, Golden Axe voice cast is led by Emmy winner Matthew Rhys (The Americans), Danny Pudi (Mythic Quest), Lisa Gilroy (Jury Duty), Liam McIntyre (Spartacus) and Carl Tart (Grand Crew).

Described as a hilarious and loving homage to Sega’s 1989 video game series, Golden Axe, from exec producers Mike McMahon and Joe Chandler, follows veteran warriors Ax Battler, Tyris Flare and Gilius Thunderhead as they once again battle to save Yuria from the evil giant Death Adder who just won’t seem to stay dead. Fortunately, this time they have the inexperienced and underprepared Hampton Squib on their side.
Citera
2024-04-18, 09:56
  #11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Spelet ska tydligen göras till en teveserie.

Deadline (‘Golden Axe’ Animated Series Based On Video Game Ordered By Comedy Central; Matthew Rhys, Danny Pudi Among Voice Cast):

Kan säkert bli skoj, känns som ett bra franchise att driva med olika Fantasy-tropes med. Carl Tart och Lisa Gilroy är roliga improvisatörer och bra på att spela olika karaktärer och sånt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback