Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Alla som lyfter bidrag felaktigt, som ska gå till fattiga, utsatta, sjuka och liknande, borde få betala tillbaka varenda krona. Det är svenskarnas skattepengar och de har svettat ihop varenda krona.
Håller du med?
Och nej, Sverige ger inte bidrag till staten Israel, såvitt jag vet.
Vad tror du? Håller jag med eller inte?
Du verkar har svårt med att läsa och få in saker rätt i huvudet, skiter björnen i skogen?
Jag skrev omkring staten Israel, t ex att Gazaremsan står på bidragspengar, Hamas:
https://www.expressen.se/debatt/sven...a-terrorister/
" Regeringen har sett till att Palestina är en av de största mottagarna av svenskt bistånd. Palestinska Myndigheten, PA, mottar under perioden 2015-2019 1,5 miljarder kronor. Av de tio länder som Sverige gav mest bistånd till förra året får Palestina per capita nästan dubbelt så mycket bistånd som Somalia, som kommer på andra plats, och 50 gånger mer än Bangladesh, på tionde plats. Och då är Palestina, enligt FN, ett av de mest utvecklade biståndsländerna!"
Detta är inget nytt utan har pågått utan avbrott allt sedan i början på 70-talet med början Yassir Arafat/PLO.
Miljarder går ut för att så är det bestämt, en politisk aid och skulle någon oegentlighet komma fram då ändras syfte, namn och att det rullar fortsatt på.