Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-29, 22:52
  #133
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Ingetnick2 menade nog att det är konstigt att det är okej att öppna distanskontor i Ukraina. Men inte kan öppna ett distanskontor i till exempel Tomelilla som ett sätt att hitta personal.

Att företag öppnar kontor utomlands har ju enbart att göra med den biliga arbetskraften. Öppnar man ett kontor i Ukraina gör man det i Kiev och inte på landsbygden.
Citera
2019-12-29, 22:55
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jag förstår fortfarande inte ditt exempel med telefonterroriserande under studietid.

Du förstår inte, eller du vill inte förstå? Att vara kapabel till den typen av beteende borde vara direkt kryptonit för rekryterare som du påstår är så hyperkänsliga för "social kompetens". Nu kan jag ju med mina egna ögon se att det har gått alldeles utmärkt för människorna som gjorde det här att ta sig in i IT-branschen.
Citera
2019-12-29, 22:58
  #135
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Att företag öppnar kontor utomlands har ju enbart att göra med den biliga arbetskraften. Öppnar man ett kontor i Ukraina gör man det i Kiev och inte på landsbygden.
Fast nu är ju anledningen till Ukraina att det inte finns kompetens i Sverige. Inte att det är billigare. I alla fall enligt företagen.
Citera
2019-12-29, 23:07
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Fast nu är ju anledningen till Ukraina att det inte finns kompetens i Sverige. Inte att det är billigare. I alla fall enligt företagen.

Det är vad företagen säger. Jämför med t.ex. HIQ som skriker om att de inte kan hitta ingenjörer med kompetens inom automotive, så de har öppnat kontor i Polen och Ryssland. Vi känner alla till de enormt framgångsrika ryska och polska fordonsindustrierna.
Citera
2019-12-29, 23:27
  #137
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Fast nu är ju anledningen till Ukraina att det inte finns kompetens i Sverige. Inte att det är billigare. I alla fall enligt företagen.

Klart att företagen säger så. Sen att det är nonsens förstår alla kritiskt tänkande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback