För några månader sedan gick Göteborg stad ut med reklam på Facebook och på busshållsplatser "Klarar du dig i 3 dygn?" eller något liknande. Jag har sett försvarsmakten göra reklam i Göteborg "fienden är runt hörnet".
Jag funderar på om det här kan ha något att göra med Trump. Om den djupa staten nu inte lyckas avsätta honom inför nästa val och de vet att han kommer bli omvald måste de dra till drastiska metoder. Eliten är besatt av sin ideologi globalism och Trump gör allt för att sätta käppar i hjulet för den, för att sätta USA först (nationalism).
https://www.youtube.com/watch?v=7wJ8tdxDVgI
Trumps tal i UN (globalismens högkvarter): "Wise leaders always put the good of their own people and their own country first, the future does not belong to globalists, the future belongs to patriots, sovereign and independent nations who protect their citizens and respect their neighbors."
De enda sättet att veta att det ska bli krig är om man själv initierar det. Det behöver givetvis inte handla om krig det kan ju handla om andra saker, exempelvis terrordåd, katastrofer och kriser. En kris eller kollaps i Sverige är ju inget som är helt långsökt. En annan sak jag kom och tänka på är pistolerna som blev stulna på Rosenbad, kan det ha en koppling?
Om demokraterna/globalisterna/eliten inom USA gör en militär kupp mot Trump kan vi se ett framtida inbördeskrig som scenario, amerikanska folket och stora delar av militären kommer aldrig acceptera det. Vilket som följd lätt kan spinna över till världskrig och global depression.
Nu brainstormar jag bara lite, behöver inte gå så långt men Trump krigar mot globalisterna/djupa staten i det dolda.
Oavsett är det oroväckande om det är sant.