Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
Det frekommer visst press p unga att ligga runt och vika ut sig (tvling om antal gilla i sociala medier). Har du tex sett american pie eller shes all that eller valfri annan ungdomsfilm dr oskuld utmlas som hjden av tntighet om den r kvar efter tolv rs lder? Du sjlv uppmanar och pressar till ligga runt ovan - genom insinuationer om att det inte r frihet om man inte skndar sig sjlv. Hur mnga ligg i tolv till arton rs lder r konstruktiv krlek? Bra stt att bli utnyttjad, bli blas (fler kvinnor n du tror blir blas p sex redan efter frsta barnet istllet fr efter fem idag pga mnga tidigare partners - ett stort hinder fr fler svenska barn r kvinnor som nr de vl binder sig r trtta p sex - ven mn i viss mn - krvs nstan hundra samlag fr ett barn i genomsnitt - lycka till med det som utarbetad och samtidigt ovanp det blas - en av dem rcker fr att gra det svrt nog).
Dina filmexempel har du tolkat alltfr bokstavligt mrker jag. De r verdrivna komedier som ej r menade att tas p blodigt allvar i verkliga livet.
Sjlv har jag varken hrt eller lst ngon pressa unga tjejer till att de mste ligga med alla tjommar de kommer ver. Dremot s tycks det vara inbyggt i mnga kvinnors hjrnor att vara omsorgsfulla nr de vljer ut en partner fr sex eller djupare relationer och inte ta ngon slumpmssig man som ej attraherar dem.
Till skillnad mot en del mn hrinne och diverse dejtingsidor som verkar desperata och tar vad som helst bara de fr doppa vilket r allt annat n vrdigt i mitt tycke. Vissa sjunker s lgt som att utnyttja utsatta prostituerade kvinnor frn fattiga lnder.
Dessa mn kanske istllet skulle sluta hetsa varandra till att jaga sex och konkurrera med varann hela tiden?
Att ledigt sex skulle betyda att kvinnan "skndar" sin kropp r inget faktum utan din personliga sikt, troligtvis sprungen ur religist betingade frdomar och missunnsamhet.
Och du har inga belgg fr att kvinnor skulle trttna p sex fortare om de haft mnga partners innan den hon skaffar barn med. Bara frdomar som sagt.
Jag har heller aldrig pressat ngon kvinna till att ha sex med s mnga som mjligt. Jag verlter det till kvinnorna sjlva att avgra vilka mn och hur mnga av dem de anser lmpliga och attraktiva nog att ha sex med.
Kvinnor r trots allt vuxna varelser med ett eget omdme och slnge det hela sker i samtycke (utan att ta betalt fr det) samt att skydd nyttjas (nr det rr sig om tillflliga frbindelser) s har jag inget att invnda mot.
Lt de f leva sina liv och skt ditt istllet. Du kan inte hindra folk frn att ha frivilligt sex, hur mycket du n gormar och skambelgger.
Citat:
Dessutom hller inte ditt kvasiargument om att mannen kan vlja en oskuld istllet. Det r bara tv procent av mn som kan f oskulder nr det liggs runt verlag fr att kulturen r sdan. Resten r ju redan skndade. Och blas - inte fr att mannen de till sist fr r smre n tidigare partners utan fr att de helt enkelt r utleda p sex verlag.
Du kan dock vlja sjlv om du vill fatta dina livsbeslut utefter dina egna tramsreligisa frdomar om kvinnors sexualitet som sagt.
Resten av oss inser att livet och det mnskliga psyket r lite mer komplext n s.
Citat:
Sannolikhetsmssigt r det dock i genomsnitt i 50% av fallen nog med EN tidigare partner fr att den man binder sig med inte ska vara den bsta man haft - det r ren matematik - vntevrde. Siffran frvrras med nnu fler partners. Lgg drtill kvinnans lgre sexuella marknadsvrde vid hgre lder - det r nstan GARANTERAT att den som ligger runt fr en smre man n om de bundit sig direkt, och en man som de tycker r smre n tidigare pojkvnner. Det man vann i tvivelaktig njutning tidigt frlorar man senare i livet i lidande eller avsaknad av njutning. En dlig deal, vara konsekvenser man gr allt fr att dlja fr unga vita kvinnor fr att sadistiskt frhindra vita fdslar.
Om det r s viktigt fr ditt ego att tvla mot och "vinna" ver kvinnans tidigare partners s frsk istllet att frbttra dig sjlv och strva efter att vara en krleksfull partner och en lyhrd lskare. Snt som fr kvinnan att m bra, knna sig trygg och vidare motiverar henne till att stanna hos sin man.
Fast frdomar och en stndig ngslan ver sin egen frmga som man lr sannolikt inte leda dig till ngon varaktig lycka nd. Inre trygghet och ett stadigt sjlvfrtroende r ett bttre recept fr det mlet. Att vara vuxen med andra ord.
Och sluta upp med att blanda in ras i diskussionen. Det finns ingen utbredd plan av judarna (eller annan valfri folkgrupp) att frgra "Den Vita Rasen". Endast rasistiskt konspirationstrams det dr. Ta av dig foliehatten och kom ut i verkliga livet istllet. En vnligare plats dr n vad du tycks tro.
Citat:
Det r INTE frivilligt att ligga runt i de flesta fall. Jag har talat med flera som i efterhand medgett att de legat runt mest fr att bli socialt accepterade, anpassa sig till vad som tycks vara rdande ordning. Sexuella predatorer pedofilgubbar och personer som inte tillfr samhllet ngot men lyckas bluffa sig till sex appeal nd r vinnarna. Merparten av mnnen och kvinnorna r frlorarna. Det r dessutom en myt att mn eller kvinnor blir bttre i sngen av vning. Ju frre tidigare partners desto mer anstrnger man sig fr man inte r blas - och har man f eller inga tidigare partners och samtidigt har lagom sjlvfrtroende s njuter oftast bda mer. Det bekrftas av de flesta jag talar med samt egna erfarenheter. Lgnen om vning sprids troligen medvetet just fr att ka runtliggandet. ven kvinnor fredrar oerfarna mn - se bara p alla ligg med blatteungar - fr att kvinnorna trkas ut av rutinliggande mn med fr mnga partners innan. Att inte ligga runt gr livet bttre fr bda knen. Sex r till fr att skapa nytt liv - med en spirituell dimension - inte som ett alternativ till ryggmassage eller bubbelbad eller fr att f gillamarkeringar och f vara med de sjlvutnmnt tuffa.
Dina personliga anekdoter rcker inte riktigt till fr att skapa en allmn sanning kring det s.k. "runtliggandet"
Det finns inte ens ngon klar definition p vad som menas med att ligga runt och hur mnga partners vertid som det krvs fr att hra till den skara som gnar sig t detta.
Men jag hller med dig om att varken mn eller kvinnor ska pressas till att ligga med personer som de egentligen inte knner attraktion till. Det r varken rttvist mot de sjlva eller den person som de utnyttjar sexuellt.
Bttre sex kommer nog av att vara mer krsen i sina val. Dock betyder inte detta att kvinnor enbart br hlla sig till en enda man under hela sitt liv. Mnniskan r inte utformad p det sttet. Vi knner helt naturligt attraktion till olika mnniskor genom livet och agerar ocks efter detta.
Oavsett hur mycket en del hgmodiga tokar frsker hindra naturens gng i att frebr och kontrollera andras frivilliga relationer genom misogyn religion eller liknande medel. Ni kmpar frgves.
Och nej - sex handlar inte enbart om reproduktion. Det behver inte heller vara ngot "heligt" i precis alla lgen. Du har en ytterst enkelsprig syn p sex om du tror detta. Lite som ett ttarigt barn om vi skulle frga denna kring mnet. Typ "pappas snopp i mammas snippa o sen bi de baaaarn"