Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-15, 11:35
  #577
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken1234
Bra då är vi överens då att showen inte var sexistisk då enligt Wikipedia? Då kunde vi slå fast det! 👍
Jag antar att du diskuterar med dina hjärnspöken nu. För samtliga vettigt tänkande människor är sexismen rätt uppenbar.
Citera
2021-02-15, 11:59
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har nu sett kalla fakta, Anna gjorde fel tyckte jag men polisen gjorde ännu mer efteråt.
Hitta på anmälningar mot henne i skrämselsyfte så att hon blev tvungen att sluta.

Rena rama dagiset hos polisen och dom ska skydda oss, skrämmande.

Nu är det Anna som säger att det var hittepå. En orosanmälan görs för att man är orolig att ett barn far illa. Det görs ofta. Sedan är det socialtjänstens jobb att undersöka och tex erbjuda hjälp till föräldrarna om det skulle behövas. Det är ju för allas bästa det undersöks men framför allt för barnet/barnen. Sedan bemöts det olika av föräldrarna, vissa tar illa upp vilket tydligen Anna gjorde och tolkar det som trakasserier.
Myndighetens kommentar är att det gjorts enligt ”boken”. Känns som att alla tror på Annas berättelse oavsett om man kan bevisa saker eller inte. Allt ska naturligtvis läsas kritisk, mina inlägg såklart men även Annas.

Vad är Annas ”subjektiva upplevelse och vad är bevisat.

Har det gjorts något olagligt?

Festen anmäldes och ingen åtgärd. Socanmälan enligt boken uppger ledningen.
Ingen ytterligare utredning av soc vilket isf är bra då tydligen inget oroande framkommit vid det tillfället. Är ju dock sekretess kring detta av förklarliga skäl.

Utfrysning? Ja, kanske, men inte så konstigt när man tagit ära och heder av trevliga, ärliga och duktiga kollegor. Svårt att samarbeta bra då. Dock ska påpekas att Anna själv stängde in sig självmant på kontoret efter händelsen och inte pratade med nån. Sedan sjukskrev hon sig.
Jag vill bara att alla kan ha två tankar i huvudet att ja, sexism och trakasserier förekommer överallt i samhället men inte alltid.
Tack.
Citera
2021-02-15, 12:38
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag antar att du diskuterar med dina hjärnspöken nu. För samtliga vettigt tänkande människor är sexismen rätt uppenbar.
Du får gärna förtydliga vilken del i detta sammanhang även om det blir långt att skriva. Jag vill gärna lära mig om jag missat något. Obs, detta är inte ett försök att vara lustig eller dryg, är ärligt intresserad. Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Dunken1234 2021-02-15 kl. 12:41.
Citera
2021-02-15, 12:53
  #580
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken1234
Du får gärna förtydliga vilken del i detta sammanhang även om det blir långt att skriva. Jag vill gärna lära mig om jag missat något. Obs, detta är inte ett försök att vara lustig eller dryg, är ärligt intresserad. Tack på förhand.

Här kan du både se kortare inslag och klicka dig fram till hela programmet.

https://www.tv4.se/kalla-fakta
Citera
2021-02-15, 14:32
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Här kan du både se kortare inslag och klicka dig fram till hela programmet.

https://www.tv4.se/kalla-fakta
Nu har jag sett kalla fakta redan och hade hoppats att du kunnat konkretisera det hela genom dina ögon mer än att du är emot sexism vilket jag tror de flesta är...
Citera
2021-02-16, 18:56
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ingen hade brytt sig om det var manliga strippor. Är det inte väldigt mans förnedrande med ladies night och liknande tillställningar? Där män dansar runt halvnakna i cowboy kläder och kvinnorna petar på dom och lapar sekret. Ingen bryr sig om det för män är inte små media kåta psykotiska snowflakes som tycker allt och alla är ute efter dom eller vill vara dum mot dom vad som än händer dygnets alla timmar.

Är det inte sexistiskt att män förväntas betala allt åt kvinnor när man ska ut på stan? Är det inte sexistiskt mot män att alla Hollywood skådisar har stora muskler och har ett 12 pack på magen och får unga män att försöka uppnå samma kroppsideal?

Rabiata feminister kan börja vakna snart för i dagens samhälle går det minst lika mycket åt det andra hållet av just vilka då? U guessed it kvinnorna.

Manliga strippor hade setts som ett skämtsamt undantag och inte setts på samma sätt nej, enkelt förklarat därför att män och kvinnor är olika och våra liv och förutsättningar ser olika ut. Män objektifieras och sexualiseras inte ständigt ute i samhället så som kvinnor blir.

Atr män förväntas betala är inte att likställa, nej, och har inget med denna diskussion att göra. Vad gäller muskulösa hollywoodhunkar så är detta ideal knappast lika skadligt för män som utseendeidealet för kvinnor är eftersom 1.Män värde bestäms inte huvudsakligen av deras utseende, vilket däremot är fallet för kvinnor (eftersom vi ses som objekt) och 2.När det gäller relationer vet män att få kvinnor egentligen bryr sig om muskler och att kvinnor inte alls sätter upp lika snäva utseendenormer för män som vice versa.
Citera
2021-02-22, 20:00
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Manliga strippor hade setts som ett skämtsamt undantag och inte setts på samma sätt nej, enkelt förklarat därför att män och kvinnor är olika och våra liv och förutsättningar ser olika ut. Män objektifieras och sexualiseras inte ständigt ute i samhället så som kvinnor blir.

Atr män förväntas betala är inte att likställa, nej, och har inget med denna diskussion att göra. Vad gäller muskulösa hollywoodhunkar så är detta ideal knappast lika skadligt för män som utseendeidealet för kvinnor är eftersom 1.Män värde bestäms inte huvudsakligen av deras utseende, vilket däremot är fallet för kvinnor (eftersom vi ses som objekt) och 2.När det gäller relationer vet män att få kvinnor egentligen bryr sig om muskler och att kvinnor inte alls sätter upp lika snäva utseendenormer för män som vice versa.
Det är möjligen korrekt men samtidigt fullständigt oväsentligt då det inte förekom några strippor. på denna fest. Det som skedde var att tre kvinnliga kollegor försökte underhålla. Blev det misslyckat kanske kanske inte. Skäl att begå socialt självmord. Njaej knappast men som sagt Annas eget val.
Citera
2021-02-22, 20:11
  #584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag antar att du diskuterar med dina hjärnspöken nu. För samtliga vettigt tänkande människor är sexismen rätt uppenbar.
Det är stor skillnad mellan att vara sexistisk och att från en scen skämta om sexism. Detta gäller även om skämten är misslyckade. Sedan har faktiskt kvinnor ett viss frirum när det gäller sådan humor. Och showen var tydligen på kvinnornas eget intiativ.
Citera
2021-02-22, 20:48
  #585
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Det är stor skillnad mellan att vara sexistisk och att från en scen skämta om sexism. Detta gäller även om skämten är misslyckade. Sedan har faktiskt kvinnor ett viss frirum när det gäller sådan humor. Och showen var tydligen på kvinnornas eget intiativ.
Nej, det handlar om sammanhang. Att man står på en scen ursäktar inte vad som helst, när som helst, vilket sammanhang som helst..
Om du på fullt allvar tror att vems initiativet var har någon som helst betydelse ... då är du mer än oinsatt.
Citera
2021-02-22, 23:39
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlar om sammanhang. Att man står på en scen ursäktar inte vad som helst, när som helst, vilket sammanhang som helst..
Om du på fullt allvar tror att vems initiativet var har någon som helst betydelse ... då är du mer än oinsatt.
Nej det ursäktar inte vad som helst. Men det är och förblir en stor skillnad mellan skämt som riktar sig mot en specifik person och ett möjligen obs det möjligen misslyckat försök att skämta för en publik. Samanhang som sagt samanhang.

Sedan alla vi som faktiskt är insatta förstår att initiativet har betydelse här. Bögar har ett frirum för att dra homoskämt som vi heteros in har. När jag någon gång återger Gardells eller Frys mycket roliga skämt i ämnet är jag noga med att återge att de kommer från dem. På samma sätt så kan Marika Carlsson döpa sin show till En negers uppväxt. Özz Nujen drar det ena invandrarskämtet efter det andra osv,. Och på samma sätt är det lättare för kvinnor att skämta om sådant här än för män.Det bara är så och det är sant oavsett om deras show var bra eller pinsam.

Men nu är det din tur. Kan du argumentera i stället för satt bara påstå saker. Vad är det du vet som gör detta så oursäktligt hemskt. Själv har jag bara hört hennes beskrivning. Och det hon beskrev har jag sett lärarinnor utföra för elever på grundskolenivå.. Dansat i kortkort med strumpbyxor. Så kom igen nu fram med argumenten.
__________________
Senast redigerad av TomP. 2021-02-22 kl. 23:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback