Citat:
Ursprungligen postat av
sigurt
D jag fick en mac billigt frsker jag nu lra mig denna efter att alltid ha haft en PC, det jag verkligen gillar r att alla bilder sorteras efter datum s man kan enkelt scrolla igenom allt och det kommer kronologiskt. Jag har lrt mig att skapa album ssom "semester 2019" "biltvlingar" etc.
Jag har mina bilder p en annan hdd och s importerar jag till "bilder-appen" dr jag skapar album osv.
Nu till min frga, nr jag byter dator i framtiden, d kommer vl alla mina album frsvinna eftersom jag importerar alla bilder frn en annan hdd? Sjlva icloud bjuder ju p s lite utrymme och jag vill inte betala fr det.
Kan jag sl p det nr det r dags att byta dator och sen fixa en backup p alla album som jag sen kan f ver till nya datorn? (bilderna finns ju redan p en annan hdd, jag tnker mer att vore sknt att behlla alla album man hller p att fixa)
Alla bilder du importerar till Bilder kommer att lagras i Bilder- biblioteket i din anvndarmapp p din Mac. Om du fljer rdet ovan, move to new Mac s fr du med alla bilder om du byter till en ny Mac. Du kan betala fr utrymme i iCloud fr en mnad och sedan sga upp det nr du har synkat alla bilder, men liksom fregende talare freslr, betala 29 kr/mn fr 200 Gb i iCloud och ha backup av alla bilder.