2019-12-08, 22:17
Medlem
sigurts avatar
D jag fick en mac billigt frsker jag nu lra mig denna efter att alltid ha haft en PC, det jag verkligen gillar r att alla bilder sorteras efter datum s man kan enkelt scrolla igenom allt och det kommer kronologiskt. Jag har lrt mig att skapa album ssom "semester 2019" "biltvlingar" etc.

Jag har mina bilder p en annan hdd och s importerar jag till "bilder-appen" dr jag skapar album osv.

Nu till min frga, nr jag byter dator i framtiden, d kommer vl alla mina album frsvinna eftersom jag importerar alla bilder frn en annan hdd? Sjlva icloud bjuder ju p s lite utrymme och jag vill inte betala fr det.

Kan jag sl p det nr det r dags att byta dator och sen fixa en backup p alla album som jag sen kan f ver till nya datorn? (bilderna finns ju redan p en annan hdd, jag tnker mer att vore sknt att behlla alla album man hller p att fixa)
Citera
2019-12-08, 23:32
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Kan jag sl p det nr det r dags att byta dator och sen fixa en backup p alla album som jag sen kan f ver till nya datorn? (bilderna finns ju redan p en annan hdd, jag tnker mer att vore sknt att behlla alla album man hller p att fixa)

Du kan ju brja med att anvnda Google.

"Move to new Mac"

Ger dig

https://support.apple.com/en-us/HT204350
Citera
2019-12-09, 04:24
Medlem
Mitt rd r; kosta p dig de ynka kronor det kostar att f ordentligt med utrymme i iCloud. Du kan byta datorer och telefoner som du vill, de nya prylarna r kopior p de gamla. Allt finns dr, bilder, adressbcker, ja allt.
Citera
2019-12-20, 20:25
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
D jag fick en mac billigt frsker jag nu lra mig denna efter att alltid ha haft en PC, det jag verkligen gillar r att alla bilder sorteras efter datum s man kan enkelt scrolla igenom allt och det kommer kronologiskt. Jag har lrt mig att skapa album ssom "semester 2019" "biltvlingar" etc.

Jag har mina bilder p en annan hdd och s importerar jag till "bilder-appen" dr jag skapar album osv.

Nu till min frga, nr jag byter dator i framtiden, d kommer vl alla mina album frsvinna eftersom jag importerar alla bilder frn en annan hdd? Sjlva icloud bjuder ju p s lite utrymme och jag vill inte betala fr det.

Alla bilder du importerar till Bilder kommer att lagras i Bilder- biblioteket i din anvndarmapp p din Mac. Om du fljer rdet ovan, move to new Mac s fr du med alla bilder om du byter till en ny Mac. Du kan betala fr utrymme i iCloud fr en mnad och sedan sga upp det nr du har synkat alla bilder, men liksom fregende talare freslr, betala 29 kr/mn fr 200 Gb i iCloud och ha backup av alla bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in