2020-11-10, 13:36
Medlem
Dan88s avatar
Tydligen så körs Xbox Series X UI i 1080p och inte 4K som PS5 och även PS4 Pro.

https://twitter.com/dark1x/status/1316742116530421760
Citera
2020-11-10, 15:34
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Hoppsan två paket från Microsoft Nederländerna att hämta på Postens utlämning ställe idag efter kl 1600.

Har du importerat? Isåfall vad blir totatpriset?
Citera
2020-11-10, 15:35
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Tydligen så körs Xbox Series X UI i 1080p och inte 4K som PS5 och även PS4 Pro.

https://twitter.com/dark1x/status/1316742116530421760
Gamla nyheter, detta rapporterades redan när de första recensionsexemplaren dök upp.
Ett konstigt val får jag hålla med om, men samtidigt sitter jag knappast och stirrar på UI:t i flera timmar. Kommer troligtvis ett uppgraderat UI så småningom.
Spelen är det viktiga och där har jag inte sett rapporter på att Series X skulle ha problem med upplösningen.
Citera
2020-11-10, 16:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Har du importerat? Isåfall vad blir totatpriset?

Nä beställde från Microsoft direkt de skickade dem förra torsdagen från Nederländerna och dök upp en dag tidigare .
Citera
2020-11-10, 17:38
Medlem
Sitkins avatar
Har ni det kul med den nya xboxen?

Själv får jag vänta till januari. Jag vet inte om jag köper den då eller om jag ska vänta helt enkelt tills det har gått ner i pris.
Citera
2020-11-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nä beställde från Microsoft direkt de skickade dem förra torsdagen från Nederländerna och dök upp en dag tidigare .

Beställde du ifrån nederländska Microsoft store? Där får man ju Series S för 299 euro.
Citera
2020-11-10, 18:52
Medlem
sigurts avatar
Jag har nu fibblat runt ett tag, det jag stör mig på som måste ha med konsolen att göra är detta:

När man startar ett spel eller byter app så tror tvn att signalen från xboxen stängs av så det blir "spelläge AV, det flimrar till, spelläge PÅ" tvn är ju en sån där smaaaaart tv som känner igen signalen och startar spelläget per automatik.

Så var det INTE på min one konsol. Har samsung tv.

Är det så för er också?
Citera
2020-11-10, 19:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag har nu fibblat runt ett tag, det jag stör mig på som måste ha med konsolen att göra är detta:

När man startar ett spel eller byter app så tror tvn att signalen från xboxen stängs av så det blir "spelläge AV, det flimrar till, spelläge PÅ" tvn är ju en sån där smaaaaart tv som känner igen signalen och startar spelläget per automatik.

Är det så för er också?
Vilken dynga, vänta bara till värmen i den börjar ställa till med problem oxå så kommer du ångra ditt köp.
Citera
2020-11-10, 19:33
Medlem
pantherTypeGs avatar
Kan man köpa valfria trådlösa hörlurar och använda bluetooth på Series X eller måste det vara särskilda återförsäljare?
Citera
2020-11-10, 19:39
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Beställde du ifrån nederländska Microsoft store? Där får man ju Series S för 299 euro.

Beställt både S och X från .se vad jag kommer ihåg båda levererades samtidigt.
Citera
2020-11-10, 19:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Är det så för er också?

Nä har inget sånt varken på min Series S som är kopplad mot en Sharp 60" 1080P inte heller Series X ger någon symptom på en LG 65B9
Citera
2020-11-10, 20:28
Medlem
Myschs avatar
När får butiker in nya shipments?

Blev jävligt sugen på Xbox one X idag.

Var först inne på att bara köpa PS5 nästa år, men när jag såg hur bra deal El Giganten hade te.x så blev jag sugen

Vad är pros/cons med att köpa nya Xbox fast jag har en stark Dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in