2021-01-21, 10:42
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Ny video från Digital Foundry där de visar kraften hos Series X.
https://www.youtube.com/watch?v=iCcyYKpAsdM
Citera
2021-01-21, 18:36
Medlem
Var det någon som bokade boxen via elgiganten förra veckan? Skulle släppas någr nu den 20/1. Min order är dock fortfarande bara reserverad.
Någon som fått sin?
Citera
2021-01-22, 09:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Såg PC-kraven för kommande The Medium som är exklusivt Series S/X. Som jag förstår så kör Series X 4K/30 fps med RT vilket innebär ett RTX3080 enligt listan.

https://www.google.se/amp/s/www.pcga...a-new-trailer/
Senast redigerad av LaCucaracha 2021-01-22 kl. 10:02.
Citera
2021-01-22, 13:40
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Såg PC-kraven för kommande The Medium som är exklusivt Series S/X. Som jag förstår så kör Series X 4K/30 fps med RT vilket innebär ett RTX3080 enligt listan.

https://www.google.se/amp/s/www.pcga...a-new-trailer/
Gött!

Ska bli kul att testa The Medium, även om förväntningarna är rätt låga. Game Pass ftw!
Citera
2021-01-22, 19:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Microsoft ökar priset på Live. 59.99 nu för 6 månader. Det är väl typ priset för ett helt år med psplus. För folk som lirar online blir det ju bra mycket dyrare då att lira på xbox series. Och det är väl online spelen som är de stora drakarna. Fortnite COD osv. Får se hur det påverkar. Men var väl ganska väntat kan jag tycka. Är nog bara en tidsfråga innan gamepass ökar i pris också. Inte gratis att köpa upp studios och fylla på sitt gamepass bibliotek.

Hade förövrigt missat att man inte kunde köpa 12 månaders abonnemang numera. Senast jag spelade xbox var 360 och då var väl live typ 600 spänn för ett år. Nu är det dubbla priset. Tycker det låter väldigt dyrt för något som man måste ha för att lira online överhuvudtaget.
Citera
2021-01-22, 19:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Microsoft ökar priset på Live. 59.99 nu för 6 månader. Det är väl typ priset för ett helt år med psplus. För folk som lirar online blir det ju bra mycket dyrare då att lira på xbox series. Och det är väl online spelen som är de stora drakarna. Fortnite COD osv. Får se hur det påverkar. Men var väl ganska väntat kan jag tycka. Är nog bara en tidsfråga innan gamepass ökar i pris också. Inte gratis att köpa upp studios och fylla på sitt gamepass bibliotek.

Hade förövrigt missat att man inte kunde köpa 12 månaders abonnemang numera. Senast jag spelade xbox var 360 och då var väl live typ 600 spänn för ett år. Nu är det dubbla priset. Tycker det låter väldigt dyrt för något som man måste ha för att lira online överhuvudtaget.

De vill väl pusha folk att köra GPU istället skulle jag tro. 80 sek för Gold nu och 135 sek för GPU valet är inte svårt man får mest kassa spel endå med Gold numera.
Citera
2021-01-22, 19:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
De vill väl pusha folk att köra GPU istället skulle jag tro. 80 sek för Gold nu och 135 sek för GPU valet är inte svårt man får mest kassa spel endå med Gold numera.
Fast även om man har gamepass måste man ha guld för att lira online väl? Det blir ju då ganska dyrt med 1200 om året för guld plus gamepass pris på det jämfört med konkurrenterna. Visst möjligtvis att man jämnar ut det hela med att ha gamepass bara och inte köper fysiska spel men vet inte hur stor grupp detta är. För folk som kanske bara lirar COD fortnite eller Battlefield och andra onlinespel som ändå är störst med sin spelarbas blir det mycket dyrare att spela på series x.
Citera
2021-01-22, 19:53
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fast även om man har gamepass måste man ha guld för att lira online väl? Det blir ju då ganska dyrt med 1200 om året för guld plus gamepass pris på det jämfört med konkurrenterna. Visst möjligtvis att man jämnar ut det hela med att ha gamepass bara och inte köper fysiska spel men vet inte hur stor grupp detta är. För folk som kanske bara lirar COD fortnite eller Battlefield och andra onlinespel som ändå är störst med sin spelarbas blir det mycket dyrare att spela på series x.

Allt ingår i GPU
Citera
2021-01-23, 06:55
Medlem
Tvonds avatar
Nu vänder man kappan efter vinden och efter dagens drama släpper man även på Gold kravet för free to play med.

https://mobile.twitter.com/aarongree...41764718055425

No Changes to Xbox Live Gold Pricing, Free-to-Play Games Unlocked
Citera
2021-01-23, 12:12
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu vänder man kappan efter vinden och efter dagens drama släpper man även på Gold kravet för free to play med.

https://mobile.twitter.com/aarongree...41764718055425

No Changes to Xbox Live Gold Pricing, Free-to-Play Games Unlocked
Skönt!

Sony-trollen gick verkligen igång på det där!
Citera
2021-01-23, 18:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja det var väl en av de värre kappvändningarna man sett. Xbox one all over again. Jag menar att komma fram till beslutet att höja priset från första början måste ju ha pågått under ett tag under flera möten och med flera analyser över ekonomin och marknade. Och efter att man utannonserar detta förkastar men det efter någon timme.

Undrar vilka samtal Phil satt med efter att man annonserat en prishöjning. Kanske inte bara gamers utan utvecklare som påverkat också. Var väl officiella warframe twittersidan som hånade lite med att deras spel var gratis på PS medan det kostade 120 dollar på xbox. Just dessa F2P spel är ju ganska stora just nu och inga spelarbas man vill göra sig ovän med.

Men visst man gick tillbaka på det och blev rätt tillslut.
Citera
2021-01-23, 23:55
Bannlyst
Total vändning på ökningen utav Xbox tjänsten Gold från deras 60 dollar till 120 dollar...
Efter att de fick för mycket flack! xD

Utöver att dra tillbaka höjningen så gör dom att alla ”free to play games” inte längre behöver gold eller game pass.

Yongyea berättar lite mera.

https://m.youtube.com/watch?v=_7gyABBXRuY

Själv skiter jag i att dom ändrade sig o tänker slänga pengar på en ny PC istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in