Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-12-15, 18:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
jag vet det där men när öppna källor inte ger den typ av information jaf söker.. Då får jag pröva nya ägar

Vad är det du vill ha reda på? Och om vem? (Jag vill inte ha namn, mer hur den personen och du har något gemensamt)
Citera
2019-12-15, 19:12
  #14
Medlem
[quote=xpqr12345|69618913]Vad är det du vill ha reda på? Och om vem? (Jag vill inte ha namn, mer hur den personen och du har någon ja det är några olika ärenden. Det relevanta för mig just nu är om ngn med höga tekniska kunskaper kan ingå avtal med mig o göra sitt yttersta. Jag bill inte outa mig i onödan men jag aäger allt som är nödvändigt.
Citera
2019-12-15, 19:40
  #15
Medlem
"Höga tekniska kunskaper" täcker spektrat från en finnig nerd på gymnasiet till någon som knäcker chiffer åt FRA. Någonstans däremellan ligger jag själv ;-)

Jag skulle tro att de bästa sättet för dig att hitta någon som uppfyller dina krav är antingen att leta bland studenterna på närmsta tekniska högskola, eller bland penetrationstestare (de får betalt av sina kunder för att försöka knäcka sig in i kundens datasystem). Möjligen kan en väldigt tekniskt kunnig utredare hjälpa dig.
Citera
2019-12-15, 20:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
"Höga tekniska kunskaper" täcker spektrat från en finnig nerd på gymnasiet till någon som knäcker chiffer åt FRA. Någonstans däremellan ligger jag själv ;-)

Jag skulle tro att de bästa sättet för dig att hitta någon som uppfyller dina krav är antingen att leta bland studenterna på närmsta tekniska högskola, eller bland penetrationstestare (de får betalt av sina kunder för att försöka knäcka sig in i kundens datasystem). Möjligen kan en väldigt tekniskt kunnig utredare hjälpa dig.

Hmm du verkar sjäv ha hyffsad kunskap verktyg och potential för sånt här?
Citera
2019-12-15, 20:13
  #17
Medlem
HuJintaos avatar
Minns jag läste en artikel om en kvinnlig sådan i Sverige för något år sedan. Hon påstod sig mest hjälpa folk med otrohetsaffärer. Affärerna gick visst riktigt bra också enligt henne själv.
Citera
2019-12-18, 07:54
  #18
Medlem
Skattebrotts avatar
Nej. Det finns inga privatdetektiver alls i Sverige. Det som finns är fristående konsulter som jobbar åt främst försäkringsbolag, Kronofogden, upphovsrättsindustrin och andra stora företag, och så finns det såklart enstaka cowboys som vill bli privatdetektiver och lägger ut någon hemsida och hoppas få jobb med att spana på otrogna makar etc. Främst på grund av att informationen är tillgänglig för alla finns det inte alls samma marknad för privatdetektiver i Sverige som i t.ex. USA (speciellt då förr) och marknaden har heller inte vanan inne att ringa privatdetektiver. Om jag behövde spana på någon skulle jag hitta någon arbetslös volvoraggare eller dylikt, de skulle säkert hjälpa mig för bensinpengar och lite fickpengar.
Citera
2019-12-22, 16:38
  #19
Medlem
Jag kommer ingenstans med der här om ingen ger mitt rätt information
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback