Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-15, 14:53
  #1
Avstängd
Behövde sådan när jag skaffade smart TV i annat rum - ville inte dra kablar o då blev det denna lösning
för något år sedan.

Har comhems bredband med hyfsat dyr kapacitet.

Hur få snabbare med TP-link påkopplad - har blivit så att jag inte använder denna.

Är vassare på 2134 bps vara bättre?

OBS det är min (huvud)dator jag tapper surfen i o den vill jag inte tappa fart på
Citera
2019-12-15, 15:03
  #2
Medlem
Uttagen du använder bör ligga på samma propp (säkring) i elskåpet för att det ska funka riktigt bra.
Citera
2019-12-15, 15:17
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Uttagen du använder bör ligga på samma propp (säkring) i elskåpet för att det ska funka riktigt bra.

Det gör det när det gäller huvuddatorn i link 1 - har 2 st dvs 1+1
Citera
2019-12-15, 18:34
  #4
Medlem
Imnshos avatar
Jag tappar också speed med min buttplug - från till början modesta 150 Mbps till 95 Mbps. Men jag antar att det alltid är så med en homeplug?
Citera
2019-12-16, 01:44
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Vilken homeplugmodel?
TP-link har ju flera.
Citera
2019-12-16, 15:10
  #6
Medlem
datalogs avatar
TS, du får nog vara lite tydligare med vad problemet är och vad du har gjort. Att formulera semantiskt korrekta meningar är en bra start. Jag fattar verkligen inte var du menar med "Är vassare på 2134 bps vara bättre", det makes no sense...

Är det homeplugs du pratar om, d.v.s. Ethernet-över-eluttag? Om ja, hur exakt har du kopplat in dem? Ta gärna bilder eller förklara i vilka portar du kopplat in vad. Internethastigheten på din dator (som ej är inkopplad via homeplug) borde inte påverkas alls oavsett hur dålig homeplugen är eller ej.
Citera
2019-12-16, 16:37
  #7
Medlem
VincentLels avatar
Hur många Mbit/s är ditt bredband?

Vilken TP-link modell?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback