Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-12-17, 16:29
  #25
Medlem
Inte alls svårt. Lite segt kanske.
Halvfull är säkert svårt när det skvalpar.
Citera
2019-12-17, 19:06
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
I teorin kanske, men vill se den som gör det snyggt samtidigt som han faktiskt ska ratta ett helt annorlunda ekipage, både till form, storlek, med annan svängradie och tyngd, än vad han är van vid. Det kan låta enkelt med ”bara hög och låg”, men i verkligheten är det minst sagt förvirrande när du ska trycka på olika knappar samtidigt som du ska försöka fibbla i växlarna som absolut inte är distinkta.

Har du själv provat eller gissar du bara här?


De missade på körskolan då jag tog körkort (B och C), vanligtvis ville de att man skulle köra personbil första gången man körde, men jag hamnade av någon anledning i en lastbil, fick förstås först börja på en tom parkering för att se om jag överhuvudtaget kunde hantera bilen, men sen så hamnade man ju nog ut i vanlig trafik, vanlig personbil var det inga problem med efteråt

ganska trevligt att hoppa direkt från moped till lastbil som 17:åring eller vad man nu var då
Citera
2019-12-17, 22:14
  #27
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag vet inte hur svårt det är att framföra sådana här dubbel-manövrerade tiller-bilar.
men de kanske inte används i sverige:

https://www.portlandoregon.gov/fire/...&type=topPages
Nej de där finns garanterat inte i Sverige.

Fränt ekipage dock. 👍🏻
Citera
2020-01-01, 09:11
  #28
Medlem
Lite o t tycker kanske någon.
Men hur är det att köra en halvfylld vattentankbil.
Har liiiite erfarenhet av halvfylld slamsugarbil.
Har vattentankbilar "skvalpskott"?
Gäller att tänka sig för!
Annars kommer en överraskning - första gången - som man inte glömmer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback