Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-12-17, 18:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Det var Roswell incidenten 1947 som drog igång allting i stor skala. Kenneth Arnold et al var inblandade i the storytelling och där började man mörka fakta med att skapa en UFO/Alien subkultur som det snart blev geschäft på. Allt för att dölja och leda uppmärksamhet bort från de amerikanska topphemliga flygövningarna.

Experiment med anti-gravitetsfarkoster kan ha förekommit långt innan jetåldern och kanske även innan flygåldern. Skumma flygande föremål i äldre tider (om de är sanna) är svårförklarliga.

Sverige hade på 50-talet en "UFO" observation som förevigades med ett tydligt fotografi. Det fotografiet har flera gånger noga undersökts av diverse expertis och det fotot är inget fejk på något vis. Bilden visar ett "UFO", sannolikt av ryskt ursprung.

Som i så fall inte är från yttre rymden.

Det där är skumt. Men, som sagt, det är inte utomjordingar det handlar om, det är inomjordingar. Troligen vill amerikanerna ensamma använda den energi och de kraftfält som finns där.

Mexico är skumt med sina många skumma antika tempel som ännu är kvar. Mycket skumma saker som sker där. Men de många tydliga bilder från Mexico som finns av "UFOs" i modern tid är troligen amerikanska objekt.

Ja!


Tror dom medvetet också har spridit desinformation både skriftligt, uttalande, film och bildbevis.
Kanske dom varelserna har någon med myten om Atlantis att göra och dom har förmågan att hantera andra energi källor som dom ev har delat med sig till oss emot att dom får vara i fred. För även Ryssarna har militärer på Antarktis https://www.youtube.com/watch?v=zm5wCg-j_Go.
Citera
2019-12-17, 20:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Finns 100 tals videos på youtube men det är klart att det kan vara editerat och redigerat som alla ufo filmer 😉

Men visst är du med på skillnaden i trovärdighet mellan en grupp av samordnade militärutbildade sjömän och piloter på en Battle Strike group (totalt 6000+ man vid tillfället, varav ett tiotal har trätt fram offentligt så här långt medan ingen har dementerat, samt att pentagon har validerat filmerna), jämfört med någon suddig video med något enstaka vittnesmål?

Det var iaf det som var min poäng.

iom att jag tror på dessa "övernaturliga" fenomen så finns det liksom ingenting som förvånar mig längre.

Det kombinerat med några dmt-resor.
Citera
2019-12-17, 22:45
  #27
Medlem
Kobolds avatar
Den gemensamma nämnaren är att båda är fantasifoster.
Citera
2019-12-17, 23:24
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Men visst är du med på skillnaden i trovärdighet mellan en grupp av samordnade militärutbildade sjömän och piloter på en Battle Strike group (totalt 6000+ man vid tillfället, varav ett tiotal har trätt fram offentligt så här långt medan ingen har dementerat, samt att pentagon har validerat filmerna), jämfört med någon suddig video med något enstaka vittnesmål?

Det var iaf det som var min poäng.

iom att jag tror på dessa "övernaturliga" fenomen så finns det liksom ingenting som förvånar mig längre.

Det kombinerat med några dmt-resor.

Att pentagon verifiera säger faktiskt ingenting om inte dom skulle gå ut med allt dom hade. Dom kan ju vilja att vi ska tro, inte tro allt för att förvirra oss.

Finns ju flera av dessa militära sammankomster där flertal vittnen har sett UFO liknande mål. Jag är rätt öppensinnad av mig så inget förvånar mig vart dom än kommer.
Antingen att dom sköts av regeringar, utomjordingar eller inomjordingar. Sköts dom av regeringar så är ju frågan varför dom håller det hemligt.

Finns rätt bra filmer som inte är suddiga på varelser/spöken där flera vittnen finns också om det var det du syfta på?

En rolig grej som finns på youtube är att man filma en mitten gunga som rör sig fram och tillbaka kraftigt medans 2 gungor jämte ej rör på sig.
Hade det blåst så hade dom båda andra gungorna rört på sig. Dessutom så var det typ 30 personer på plats alla runt om och filmade. Då borde man eller någon sett någon som dragit i någon tråd. Sen varför skulle så många ställa upp på när någon vill fejka genom att dra en gunga fram och tillbaka.
Mitt på ljusa dagen också.

Sen är det intressant att folk som tror på UFO inte skulle tro på spöken, det ligger faktiskt lite på samma nivå.
Citera
2019-12-18, 11:53
  #29
Medlem
Tror inte det finns någon korrelation mellan spöken och utomjordingar. Spöken är ju ofta platsbundna och har en historia på jorden. Utomjordingar är ju verkliga i vår dimension och kan röra sig fritt och är alltid sammankopplade med avancerad teknologi som gör att dessa kan besöka jorden.
Citera
2019-12-22, 03:39
  #30
Medlem
Mullrets avatar
Multiversum läcker. Känns som vissa element, spöken, ufos etc inte håller sig i sina egna domäner..

När man får se fysiska bevis på ufos så blir det en annan femma. Fram till nu är det mest rykten, suddiga foton och munväder.

Däremot så tror jag absolut på andra existenser av liv. Men vad de skulle ha för intresse att besöka jorden är oklart..

Dummare levande materia än människan är svårt att finna. Skulle en utomjording besöka oss är det nog mest som ett studiebesök.
Citera
2019-12-22, 03:46
  #31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Multiversum läcker. Känns som vissa element, spöken, ufos etc inte håller sig i sina egna domäner..

När man får se fysiska bevis på ufos så blir det en annan femma. Fram till nu är det mest rykten, suddiga foton och munväder.

Däremot så tror jag absolut på andra existenser av liv. Men vad de skulle ha för intresse att besöka jorden är oklart..

Dummare levande materia än människan är svårt att finna. Skulle en utomjording besöka oss är det nog mest som ett studiebesök.
En utomjording skulle garanterat besöka intelligenta varelser så då är det det sista stället dom åker till så är det hit
Citera
2019-12-22, 03:55
  #32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
En utomjording skulle garanterat besöka intelligenta varelser så då är det det sista stället dom åker till så är det hit

Precis. Stenåldersmänniskan trodde på gudar.
Samma märkliga beteende numera men andra gudar och sagoböcker. Man lever utan samklang med naturen. Krig och förstörelse. Hur dumt är det egentligen?

Om 500 år så är det nog samma situation. Utvecklingen går extremt långsamt.
Citera
2019-12-22, 04:04
  #33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Precis. Stenåldersmänniskan trodde på gudar.
Samma märkliga beteende numera men andra gudar och sagoböcker. Man lever utan samklang med naturen. Krig och förstörelse. Hur dumt är det egentligen?

Om 500 år så är det nog samma situation. Utvecklingen går extremt långsamt.
Här har folk fullt upp med att misshandla, avliva och råna varandra så hur det ser ut på den här planeten om 500 år är jag glad att slippa uppleva. God jul på dej föresten!
Citera
2019-12-25, 13:49
  #34
Medlem
Mongoglads avatar
Jag tror inte aliens är spöken, däremot kan det vara människor som genom evolutionen blivit det vi idag kallar aliens. Jag tror det är fullt rimligt att sk greys är människor från framtiden, så att säga.
Från runt kanske 50 talet eller liknande, när det började rasa in rapporter ang ufo, kan man i hemlighet uppfunnit en tidsmaskin, varpå den varit topphemlig för folk i flera tusen år, när man i framtiden klarar att skicka folk tillbaka i tiden, kommer dom bara wå långt bak, att dom kommer tkll just den maskinen man uppfann på femtiotalet och framåt.
Med tiden har denna modifierats och förbättrats, genom budskap från folket (greys) från framtiden, så att dom till exempel inte behöver synas lika enkelt, eftersom dom redan vet genom sin historia, att under 2000 talet ex, kan man enkelt filmas av smartphones med mera...😁

Min egen teori om aliens i allafal.
Eller så är aliens en dimensionsresande art, eller så bor dom helt enkelt på någon av alla oräkneliga planeter i allas vårt underbara universum.

Men spöken=aliens, nä.
Däremot kan det säkert förklara en del saker i olika länders folktro, man kanske sett ett gäng aliens med typ ficklampor, varpå myten om lyktgubbar uppståt, och så vidare.
Tanke -om en alien dör på jorden, spökar den på jorden eller hemma på sin planet då? Om en människa dör på mars, kan den spöka på mars i evighet, eller spökar den på jorden??
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback