Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-21, 11:33
Medlem
Igår var det 4- ute och skulle testa drönaren. Kunde starta den och allt men när jag skulle lyfta stod det "battery temperature is too low".

Vafan asså. Så ska det väl inte va? Sett massor på youtube som flyger drönare när det är kallt.
Citera
2019-12-21, 11:36
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Igår var det 4- ute och skulle testa drönaren. Kunde starta den och allt men när jag skulle lyfta stod det "battery temperature is too low".

Vafan asså. Så ska det väl inte va? Sett massor på youtube som flyger drönare när det är kallt.

Litiumbatterier gillar inte kyla, det är därför din telefon laddar ur som fan när det är kallt ute och att elbilar värmer sina batterier.
Citera
2019-12-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Litiumbatterier gillar inte kyla, det är därför din telefon laddar ur som fan när det är kallt ute och att elbilar värmer sina batterier.

hm, vad ska jag göra då? Det var ändå bara 4-
Citera
2019-12-21, 11:44
Medlem
S.O.Stolps avatar
Värm batterierna innan du kör.

https://forum.dji.com/thread-133646-1-1.html
Citera
2019-12-21, 12:16
Medlem
Sereenas avatar
Välkommen till varför det inte är nån bra ide att försöka ersätta Sveriges bilflotta med elbilar.

Batterierna gillar inte kyla och presterar mycket sämre om det är kallt.
Du kan testa att värma det lite för att få det att funka, men det kan ju kylas av igen och prestandan blir lidande.

Kanske det kan funka att fästa en sån där handvärmare mot batteriet (om drönaren har lyftkapacitet nog för den extra vikten)
Senast redigerad av Sereena 2019-12-21 kl. 12:21.
Citera
2019-12-21, 13:19
Medlem
sommarlovs avatar
Du ska ha batterierna innanför din jacka minuterna innan du flyger!
Citera
2019-12-24, 06:55
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Det är inte bara kyla utan regn också.

Vilken drönare har du?

Köpte min Dji 2 pro i somras och har flugit och filmat en hel del men nu när det är fuktigt och små regn och kyla så är det bara att packa in den i väskan igen. Jag vet att många använder sina under vinterhalvåret men jag vågar inte riskera min sista Care kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in